Huawei-topchefer: “Den digitale transformation bevæger sig ind i en ny fase”

Det var budskabet fra flere af Huaweis topchefer, da de sammen talte på Huawei Analyst Summit 2021 under segmentet ”New Value Together”.
Bob Chen, Vice President of Huawei Enterprise BG, taler på Huawei Global Analyst Summit 2021 under segmentet ”New Value Together”

Finansanalytikere, industrieksperter og mediefolk fra hele verden så med på segmentet ”New Value Together”, hvor flere top-chefer fra Huawei talte om den digitale transformation.

Bl.a. sagde Bob Chen, Vice President of Huawei Enterprise Business Group, at vi efter pandemien vil se den digitale transformation bevæge sig ind i en udviklingsmæssig midter-fase eller endda helt op på et niveau, hvor den digitale transformation har nået et ret højt udviklingsstadie.

Robin Lu, Huaweis Executive Vice President of Global Energy Business Unit, delte Bob Chens synspunkt – for ham er der også en klar tendens i retning mod digitalisering og energitransformation i energisektoren, hvor han er ansvarlig for Huaweis forretninger.

Også i transportsektoren er tendensen mod digitalisering klar. Her forklarede Andy Bien fra luftfartsenheden i Huaweis Global Transporation Business Units at:

”Vi har set en accelerering af den digitale transformation i luftfartsindustrien, fordi man har skullet tøjle den ødelæggende påvirkning, som pandemien har haft på industrien. Sundhed, sikkerhed, finansiel og miljømæssig bæredygtighed samt nye forventninger fra passagerer vil drive transformationen. ”

”Brugen af trådløs kommunikation, cloud og maskinel læring, som kan leveres via sikre og pålidelig digital infrastruktur, er i stand til at adressere nogle af de nye krav, der er opstået ift. bæredygtig udvikling i luftfartsindustrien. I takt med at branchen kommer på benene i løbet af 2021, vil mulighederne også vokse, ” sagde han.

Også i finanssektoren stilles der nye krav til bankerne fra både kunder og markedet.

Ifølge Liu Yuanxin fra Huaweis Global Financial Services Business Unit er det nødvendigt, at bankerne indser, at digitalisering er blevet en nødvendighed.

De vigtigste skridt imod digitalisering i banksektoren er, ifølge Liu Yuanxin, at opbygge systemer, der kan samarbejde inden for rammen af edge-terminal-cloud, at kapitalisere på værdien af data og algoritmer samt at etablere nye ´financial intelligence service´-modeller.

Digital transformation er et marked i vækst for Huawei, som allerede er involveret i hundredevis af digital transformationsprojekter over hele verden.

Bl.a. har mere end 700 byer verden over så vel som 253 Fortune 500-virksomheder allerede valgt Huawei som deres samarbejdspartner for digital transformation.

Huaweis Enterprise-afdeling, som står for størstedelen af opgaver vedrørende digital transformation, omsatte globalt for 95,45 mia. kr. i 2020 – en omsætningsstigning på 23% ift. året før.

For spørgsmål, kontakt venligst Vice President Public Affairs, Communication & Sustainable Development at Huawei Technologies Denmark, Xukun Ji: xukun.ji@huawei.com