Huawei-topchef: Innovation bliver nøglen til genopretning efter pandemien

Det var hovedbudskabet fra Huaweis Deputy Chairman Ken Hu, der talte ved åbningen af Mobile World Congress Shanghai 2021, som åbnede i dag.

[Shanghai, Kina, 23. februar, 2021] I sin åbningstale ved MWC Shanghai 2021 brugte Ken Hu meget tid på at tale om den indflydelse corona-pandemien har haft på lande, virksomheder og mennesker over hele verden, og den rolle teknologien har spillet i at modarbejde pandemien.

“Innovation handler ikke kun om at løse de udfordringer, vi står over for i dag. Det handler om at belyse morgendagen. Når vi får pandemien under kontrol, så skal vi tænke dybt over, hvordan vi kan innovere for at øge livskvalitet, gøre forretninger på en smartere måde, og skabe en mere inkluderende verden,” sagde Ken Hu til de tilhørende.

Hu pointerede, at ulige adgang til digitale teknologier og digitale færdigheder har udvidet den digitale kløft, og at pandemien har gjort det værre.

”Vi bliver nødt til at have fokus på innovation,” sagde han.

I løbet af de sidste par år, er teknologier som 5G, cloud og kunstig intelligens begyndt at spille en stigende rolle i produktion, hvilket har øget tempoet på transformationen hen imod intelligent og fleksibel produktion. I sin tale fortalte Ken Hu bl.a. om, hvordan Huaweis fabrik i Dungguan bruger 5G-netværk med cloud-baserede AI-løsninger i produktionen af virksomhedens 5G-telefoner, hvilket har øget produktiviteten fænomenalt.

Huawei forudser, at 97% af alle store virksomheder vil bruge en eller anden form for kunstig intelligens inden 2025. Ken Hu bemærkede i denne sammenhæng, at Huawei allerede innoverer med fokus på tre ting: Teknologi, produkter og applikationer. Med henblik på at nå dette mål kom Ken Hu med en opfordring i sin tale:

”Alle industrier bør fokusere på kapacitetsforøgelse, at udbygge deres økosystemer og at skabe værdi gennem digital teknologi.”

Hu rundede sin tale af med at sige, at Huawei vil blive ved med at opsøge partnerskaber med kunder og andre aktører for at sætte skub på den digitale transformation.

Mobile World Congress Shanghai er en af verdens største og mest toneangivende, årlige telekommunikationsmesser. Messen løber fra i dag til og med torsdag d. 25. februar, 2021 i Shanghai, Kina.

Se følgende link for mere information om Huaweis aktiviteter på messen: https://carrier.huawei.com/en/events/mwcs2021.