Huawei tilslutter sig internationalt samarbejde for at styrke cybersikkerheden

Den 1. august tilsluttede Huawei Technologies sig Paris Call-deklarationen – et internationalt samarbejde, der forpligter medlemmerne til at samarbejde om et af verdens mest presserende og komplicerede spørgsmål: at gøre digitale produkter mere sikre, styrke det kollektive forsvar mod cyberkriminalitet og fremme samarbejde mellem alle involverede på tværs af landegrænser.

Ved at tilslutte sig Paris Call bliver Huawei en del af et samarbejde, der allerede tæller 67 lande, 139 NGO’er fra hele verden og 358 selskaber fra den private sektor. Paris Call, der er blevet til på initiativ af Frankrigs præsident, Emanuel Macron, og UNESCO, tæller blandt andre medlemmer som Europol, Det danske Handelskammer, Facebook, Siemens, IBM, Ericsson og Telenor.

Som markedsledende leverandør af informations- og kommunikationsteknologi investerer Huawei betydelige summer i forskning for at gøre produkter og løsninger så sikre som muligt.

– Det er selve fundamentet for Huaweis eksistens, at vi altid stræber efter bedre sikkerhed, siger John Suffolk, Global Cyber Security & Privacy Officer hos Huawei, og fortsætter:

– Vi støtter fuldt ud enhver bestræbelse, idé eller ethvert forslag, der kan højne sikkerheden ved brug af produkter og tjenester – for regeringer, kunder og deres kunder. Globale tiltag, der stræber mod at styrke forsvaret mod cyberkriminalitet, herunder åbenhed, transparens og internationale standarder, har vores fulde opbakning.

Som medlem af Paris Call vil Huawei især gå ind i arbejdet for internationale, objektive standarder for test- og verifikation. Standarder, der skal gælde for alle teknologileverandører. Ved at skabe fælles, objektive tredjepartsstandarder for sikkerhedstest af produkter fra alle teknologileverandører, kan beslutninger om sikkerhed baseres på fakta snarere end følelser eller politisk retorik.

Tilslutningen til Paris Call understreger samtidig Huaweis grundlæggende ønske om at samarbejde med regeringer, andre private virksomheder og civilsamfundet generelt for at udvikle og sikre foranstaltninger, der gør den digitale verden mere sikker.

For yderligere information: Huawei Denmark Public Affairs and Communications Department: liuyinhanxiao@huawei.com

Om Paris Call:

Tilhængere af Paris Call forpligter sig til at:

• arbejde præventivt for at øge modstandsdygtigheden over for ondsindet cyberaktivitet
  • beskytte adgangen til og integriteten af Internettet
  • samarbejde for at forhindre indblanding i valgprocesser
  • arbejde sammen for at bekæmpe krænkelser af intellektuel ejendom på internettet
  • forhindre spredning af ondsindet malware og ondsindede teknikker
  • forbedre sikkerheden ved digitale produkter og tjenester såvel som den generelle ”cyberhygiejne”
  • slå ned på troldehære online og øvrige stødende handlinger fra ikke-statslige aktører
  • arbejde sammen for at styrke relevante internationale standarder

Huawei anker forfatningsstridig dom fra amerikanske telemyndigheder5.12.2019 15:29:33 CETPressemeddelelse

Huawei har valgt at anke en dom fra den amerikanske føderale kommunikationskomité, FCC. Teknologivirksomheden mener, at dommen overtræder retten til en fair rettergang og er vedtaget uden at føre bevis for anklagen om, at Huawei udgør en national sikkerhedsrisiko. Det er forfatningsstridigt, kan betyde konkurser hos lokale amerikanske operatører og sætte den teknologiske udvikling i stå i USA’s tyndest befolkede områder, lyder det fra Huawei.

Dansk AI-iværksætter i partnerskab med Huawei: Accelererer kunstig intelligens i Europa25.11.2019 09:24:07 CETPressemeddelelse

Den danske AI-iværksætter Jacob Knobel, ejer af Datapult, har netop indgået et partnerskab med Huawei, der skal accelerere udviklingen af AI-løsninger i både Danmark og resten af Europa. Det er Huaweis første europæiske AI-partnerskab, og arbejdsfordelingen er simpel: Huawei leverer AI-hardware, Datapult udvikler den software, som europæiske virksomheder efterspørger.