Huawei tilslutter sig internationalt samarbejde for at styrke cybersikkerheden

Den 1. august tilsluttede Huawei Technologies sig Paris Call-deklarationen – et internationalt samarbejde, der forpligter medlemmerne til at samarbejde om et af verdens mest presserende og komplicerede spørgsmål: at gøre digitale produkter mere sikre, styrke det kollektive forsvar mod cyberkriminalitet og fremme samarbejde mellem alle involverede på tværs af landegrænser.

Ved at tilslutte sig Paris Call bliver Huawei en del af et samarbejde, der allerede tæller 67 lande, 139 NGO’er fra hele verden og 358 selskaber fra den private sektor. Paris Call, der er blevet til på initiativ af Frankrigs præsident, Emanuel Macron, og UNESCO, tæller blandt andre medlemmer som Europol, Det danske Handelskammer, Facebook, Siemens, IBM, Ericsson og Telenor.

Som markedsledende leverandør af informations- og kommunikationsteknologi investerer Huawei betydelige summer i forskning for at gøre produkter og løsninger så sikre som muligt.

– Det er selve fundamentet for Huaweis eksistens, at vi altid stræber efter bedre sikkerhed, siger John Suffolk, Global Cyber Security & Privacy Officer hos Huawei, og fortsætter:

– Vi støtter fuldt ud enhver bestræbelse, idé eller ethvert forslag, der kan højne sikkerheden ved brug af produkter og tjenester – for regeringer, kunder og deres kunder. Globale tiltag, der stræber mod at styrke forsvaret mod cyberkriminalitet, herunder åbenhed, transparens og internationale standarder, har vores fulde opbakning.

Som medlem af Paris Call vil Huawei især gå ind i arbejdet for internationale, objektive standarder for test- og verifikation. Standarder, der skal gælde for alle teknologileverandører. Ved at skabe fælles, objektive tredjepartsstandarder for sikkerhedstest af produkter fra alle teknologileverandører, kan beslutninger om sikkerhed baseres på fakta snarere end følelser eller politisk retorik.

Tilslutningen til Paris Call understreger samtidig Huaweis grundlæggende ønske om at samarbejde med regeringer, andre private virksomheder og civilsamfundet generelt for at udvikle og sikre foranstaltninger, der gør den digitale verden mere sikker.

For yderligere information: Huawei Denmark Public Affairs and Communications Department: liuyinhanxiao@huawei.com

Om Paris Call:

Tilhængere af Paris Call forpligter sig til at:

• arbejde præventivt for at øge modstandsdygtigheden over for ondsindet cyberaktivitet
  • beskytte adgangen til og integriteten af Internettet
  • samarbejde for at forhindre indblanding i valgprocesser
  • arbejde sammen for at bekæmpe krænkelser af intellektuel ejendom på internettet
  • forhindre spredning af ondsindet malware og ondsindede teknikker
  • forbedre sikkerheden ved digitale produkter og tjenester såvel som den generelle ”cyberhygiejne”
  • slå ned på troldehære online og øvrige stødende handlinger fra ikke-statslige aktører
  • arbejde sammen for at styrke relevante internationale standarder

Huawei pudser advokat på Wall Street Journal: ”I vidste, jeres kilder ikke var pålidelige.”19.8.2019 10:03:39 CESTPressemeddelelse

Wall Street Journal offentliggjorde onsdag i sidste uge en artikel, hvori det beskrives, hvordan den kinesiske teleudbyder Huawei ifølge Wall Street Journals oplysninger har hjulpet regeringer i de afrikanske lande Uganda og Zambia med at bedrive spionage. Målene for spionagen skulle ifølge artiklen være politiske regeringsmodstandere og aktivister i de to lande, og anklagerne er hovedsageligt baseret på anonyme kilder.

Disse 10 megatrends definerer dit liv i 202515.8.2019 10:07:54 CESTPressemeddelelse

Huawei har netop lanceret rapporten Global Industry Vision (GIV), hvori teknologigiganten forudsiger 10 megatrends, som vil forme vores liv og arbejde i 2025. Det er anden gang, at Huawei på baggrund af egne kvantitative data kombineret med et blik på den teknologiske udvikling forudsiger kommende megatrends. 5G, AI-udrulning, hjemmerobotter og brugen af smarte assistenter er blot nogle af de teknologier, der stormer frem og gennemsyrer alle brancher.