Huawei tilslutter sig bestyrelsen i international sammenslutning for open source-standarder

Huawei er netop trådt ind i bestyrelsen af OpenChain Project, der er en verdensomspændende standardorganisation, og som er verdensledende i at sætte rammerne for udvikling af open-source teknologi.
Huawei er netop trådt ind i bestyrelsen af OpenChain Project, der laver standardiseringer for udvikling af open source-teknologi.

OpenChain Projects medlemmer tæller en lang række af de største tech-virksomheder i verden; bl.a. er Google, Qualcomm og Siemens m.fl. andre store selskaber også med i bestyrelsen.

Huawei har i mange år støttet open-source teknologi, og håber derfor på at kunne bidrage til den videre udvikling af standarderne:

”Huawei er begejstret over at tilslutte sig OpenChain Project. Huawei støtter åbent samarbejde og innovation, og har længe været fortaler for at etablere et ´compliance management´-system, der både hjælper industrien med at etablere rammebetingelserne for ´best practice´, og som samtidig indlejrer compliance-håndtering i end-to-end forretningsaktiviteter og processer, ” siger Wang Yousheng, Director of Open Source & Developer Dept hos Huawei.

”Huawei bliver et attraktivt medlem af OpenChain Project, og vi håber, at vi ved at fremme gensidig forståelse, samarbejde og tillid med andre globale udviklere i open source-miljøet kan bygge endnu mere tillidsvækkende og sikrere open source-software sammen, ” fortsætter han.

Også Shane Coughlan, OpenChains General Manager, er glad for Huaweis indtræden i OpenChain´s bestyrelse:

”Kina er centrum for innovation på tværs af mange forskellige typer teknologi, også i forhold til open source. Huaweis lederskab i dette miljø har hjulpet med at bygge bro på tværs af verden. Deres beslutning om at blive en del af OpenChain Projects bestyrelse er endnu et bevis på dette, og vil være afgørende for at kunne løfte OpenChain ISO 5230-standarden til næste niveau. Dette vil kunne gavne en hver virksomhed, der bruger open source-teknologi, ” afslutter han.

Om OpenChain Project

OpenChain Project vedligeholder den internationale standard for open source-licenseret compliance. Dette muliggør at virksomheder i alle størrelser og sektorer kan adoptere og leve op til nøglekravene i at udvikle et open-source-compliance program af højeste kvalitet.

Om OpenChain ISO-5230

Læs mere om dette her.