Huawei lancerer verdens kraftigste AI-processor

Huawei lancerer nu AI-processoren Ascend 910, der bruges til modeltræning af kunstig intelligens, og AI-frameworket MindSpore til nemmere udvikling af AI-applikationer. Tilsammen udgør nyhederne techgigantens første full-stack AI-portefølje til alle tænkelige løsninger.

Ascend 910, der har mere computerkraft end nogen anden AI-processor i verden, er en del af Huaweis serie af Ascend-Max-chipsæt. Huawei offentliggjorde de planlagte specifikationer for processoren ved Huawei Connect, en af virksomhedens største events sidste år. Efter et år med løbende udvikling viser testresultater nu, at Ascend 910-processoren leverer sine resultater med et langt lavere strømforbrug end først antaget.

Modeltræning af kunsting intelligens bliver dobbelt så hurtig

Ascend 910 bruges til modeltræning til kunstig intelligens. Under en typisk træning er kombinationen af ​​Ascend 910 og MindSpore cirka dobbelt så hurtig til at træne AI-modeller end konventionelle træningskort, der bruger TensorFlow.

- Ascend 910 præsterer langt bedre, end vi forventede, og har uden tvivl mere computerkraft end nogen anden AI-processor i verden. Vi lovede en full-stack AI-portefølje til alle scenarier. Det har vi nu leveret med lanceringen af ​​Ascend 910 og MindSpore, siger Eric Xu, Rotating Chairmand hos Huawei.

MindSpore er navnet på det AI-framework, som Huawei lancerede sammen med Ascend 910. Det nye AI-framework understøtter udvikling af AI-applikationer i alle scenarier – på tværs af enheder, edge og cloudmiljøer – og tilbyder on-demand samspil mellem dem.

Øger udvikleres effektivitet

MindSpore vil være open source fra januar til og med marts i 2020, og dets designkoncept, AI Algorithm As Code, giver udviklere mulighed for nemt at udvikle avancerede AI-applikationer og træne modeller hurtigere. I et typisk, neuralt netværk til behandling af naturlige sprog (NLP) har MindSpore 20 procent færre linjer med kernekode end førende frameworks på markedet. Det kan øge effektiviteten hos udviklere med mere end 50 procent.

AI-frameworks er afgørende for lettere udvikling af AI-applikationer, for at gøre AI-applikationer mere udbredte og tilgængelige samt for at sikre beskyttelse af personlige oplysninger. Gennem framework-innovation samt optimering af MindSpore- og Ascend-processorer kan Huaweis løsning hjælpe udviklere med mere effektivt at tackle udfordringer på komplekse AI-projekter og imødekomme behovet for alsidig computerkraft til forskellige applikationer.

Ud over Ascend-processorer understøtter MindSpore også GPU’er, CPU’er og andre processortyper.

Ifølge Huawei er deres første full-stack AI-portefølje til alle scenarier et bevis på virksomhedens engagement i at opbygge et mere robust og dynamisk økosystem for kunstig intelligens.

Om Huaweis AI-portefølje

Huaweis AI-portefølje dækker alle installationsscenarier, herunder offentlig cloud, privat cloud, edge computing, IoT-enheder og forbrugerenheder. Porteføljen er også full-stack: Den omfatter Ascend IP og chip-serien, CANN (Compute Architecture for Neural Networks), trænings- og inferensplatformen MindSpore samt en applikationsplatform, der kaldes ModelArts.

For yderligere information: Huawei Denmark Public Affairs and Communications Department: liuyinhanxiao@huawei.com

Huawei er en af verdens førende producenter af data- og telekommunikationsudstyr. Gennem brugercentreret innovation og stærke partnerskaber har Huawei etableret end-to-end fordele i telenetværker, enheder og cloud computing. Huawei’s produkter og services sælges i mere end 170 lande og betjener mere end en tredjedel af verdens befolkning.Huawei har mere end 9.900 medarbejdere i Europa – hvoraf 1.200 arbejder i R&D. Virksomheden har i alt 18 R&D centre i otte europæiske lande (Tyskland, Belgien, Finland, Frankrig, Irland, Italien, Sverige og England) og driver talrige fælles innovationscentre i samarbejde med telekommunikations- og teknologipartnere.

Huawei pudser advokat på Wall Street Journal: ”I vidste, jeres kilder ikke var pålidelige.”19.8.2019 10:03:39 CESTPressemeddelelse

Wall Street Journal offentliggjorde onsdag i sidste uge en artikel, hvori det beskrives, hvordan den kinesiske teleudbyder Huawei ifølge Wall Street Journals oplysninger har hjulpet regeringer i de afrikanske lande Uganda og Zambia med at bedrive spionage. Målene for spionagen skulle ifølge artiklen være politiske regeringsmodstandere og aktivister i de to lande, og anklagerne er hovedsageligt baseret på anonyme kilder.

Disse 10 megatrends definerer dit liv i 202515.8.2019 10:07:54 CESTPressemeddelelse

Huawei har netop lanceret rapporten Global Industry Vision (GIV), hvori teknologigiganten forudsiger 10 megatrends, som vil forme vores liv og arbejde i 2025. Det er anden gang, at Huawei på baggrund af egne kvantitative data kombineret med et blik på den teknologiske udvikling forudsiger kommende megatrends. 5G, AI-udrulning, hjemmerobotter og brugen af smarte assistenter er blot nogle af de teknologier, der stormer frem og gennemsyrer alle brancher.

Huawei tilslutter sig internationalt samarbejde for at styrke cybersikkerheden8.8.2019 07:00:00 CESTPressemeddelelse

Den 1. august tilsluttede Huawei Technologies sig Paris Call-deklarationen – et internationalt samarbejde, der forpligter medlemmerne til at samarbejde om et af verdens mest presserende og komplicerede spørgsmål: at gøre digitale produkter mere sikre, styrke det kollektive forsvar mod cyberkriminalitet og fremme samarbejde mellem alle involverede på tværs af landegrænser.