Huawei lancerer ny metode der kan hjælpe industrier med at sænke CO2-forbrug

Under dette års udgave af telekonferencen Huawei Connect 2021, stillede Huawei på konferencens første dag skarpt på digital transformation i energisektoren under konferencens Energy Summit. Her diskuteredes det, hvordan digitalisering af energisektoren kan bidrage til en lavemissionsfremtid.
David Sun, Vice President for Huawei Enterprise BG og President for Global Energy Business Dept, præsenterer Huaweis nye Trans-Cube-metode til Energy Summit under Huawei Connect 2021.

Under overskriften ”Digital energi – sæt strøm til en lav-emissionsfremtid” gav forskellige eksperter deres bud på, hvordan ny teknologi bedst kan bruges til at skabe en energisektor, der bevæger sig i retning af nul-emission.

I anledningen af Energy Summit udgav Huawei også hvidbogen ”Global Energy Transition and Zero Carbon Development White Paper”, samt sin ”Energy Trans-Cube-strategi, som er en metode til at drive den digitale transformation i energisektoren.

”Selvom der mange steder er et stærkt ønske om at blive CO2-neutral, så er vi nødt til at overveje tre forskellige hovedudfordringer: Grøn og lav-emissionsudvikling, økonomisk udvikling og sidst men ikke mindst sikkerhed og sikre energileverancer. Når energitransformation og den digitale transformation smelter sammen, vil det bane vejen for at skabe digitale løsninger på nul-emission, ”

sagde David Sun, Vice President for Huawei Enterprise BG og President for Global Energy Business Unit og fortsatte:

”Huawei har udviklet Trans-Cube metoden. Den foreslår, at vi, for at kunne komme tættere på realisering af CO2-neutrale og intelligent energisystemer, der kan opnå nul-emissionsudvikling, må have styre på tre hovedområder: Transformation til lav-emission, energitransformation og digital transformation. ”

Transformation til lav-emission vil hjælpe mange industrier med at styre deres CO2-udledende aktiviteter. Her er målet gradvist at gå fra et lavt CO2-forbrug til at nærme sig nul-udledning og til sidst udlednings-neutralitet.

Energitransformation vil gøre energiproduktion og forbrug mere pålideligt, sikkert og effektivt. Her er målet, at man skal gå fra et enkelt centraliseret system til flere distribuerede systemer, der kan tale sammen for at kunne koordinere energitransformation bedre og energioptimere mere effektivt.

Slutteligt skal den digitale transformation i energiindustrien også ske gradvist, hvilket vil gøre det muligt for industrien at gå fra at være informationsbaseret til at være digital og til sidst intelligent. Med data som drivkraft, vil det via den digitale transformation også være muligt at opnå en transformation til nul-emission i energisektoren.

"Gradvist vil det [implementering af Trans-Cube-metoden], med data som omdrejningspunkt, fremme digitaliseringen af energiindustrien, " sagde Anthony Hu, Chief Representative for Energy Transition (Carbon Neutrality), Global Energy Business Unit, Huawei Enterprise BG, i forbindelse med lancering af Trans Cube-metoden.

Anthony Hu, Chief Representative for Energy Transition (Carbon Neutrality), Global Energy Business Unit I Huawei Enterprise BG.

HUAWEI CONNECT 2021 løber af stablen online fra d. 23-25. september. Temaet for dette års arrangement er ”Dive in Digital”. Under denne overskrift udforskes i løbet af konferencen den praktiske anvendelse af teknologier som cloud, kunstig intelligens og 5G i alle industrier, og hvordan de kan gøre organisationer af alle slags mere alsidige, og i sidste ende mere modstandsdygtige, når verden bevæger sig mod den kollektive økonomiske genopretning i kølvandet på corona-pandemien.

Yderligere information om Huawei Connect så vel som gratis tilmelding kan findes her: https://www.huawei.com/en/events/huaweiconnect