Huawei lancerer intelligent told-løsning – skal skabe lettere og sikrere handel på tværs af landegrænser

Huawei lancerede torsdag deres nye intelligente told-løsning, Smart Customs Solution på konferencen Huawei Industrial Digital Transformation Conference 2021 i Shenzhen, Kina.
York Yuekun, President of Huawei's Global Government Business Unit præsenterer Smart Customs Solution

Den nye, intelligente told-løsning skal gøre handel på tværs af landegrænser nemmere og sikrere, og tilbydes derfor over hele verden. Derfor er den også designet sådan, at den kan skræddersyes til de lokale behov, der måtte være ift. varer, køretøjer, virksomheder m.m.

”Eftersom vi servicere 170 lande over hele verden, forstår vi her hos Huawei, hvilke udfordringer og krav der stilles til toldsystemer. For at skabe effektive vare-clearing og sikre nem deklaration er det nødvendigt at lave en gennemgribende, digital opgradering af toldsystemer, ” sagde York Yuekun, President for Huaweis Global Government Business Unit, ifm. med lanceringen.

”Som en ledende og global leverandør af telekommunikationsinfrastruktur og intelligente enheder, har vi arbejdet sammen med partnere i det globale økosystem for at bruge musklerne i cloud-computing, big data og kunstig intelligens. Ved at sammensætte disse teknologier har vi skabt en sikker, brugervenlig og effektiv toldsystemsløsning, Smart Customs Solution, ” fortsatte han.

Løsningen lanceres på et tidspunkt, hvor en verden, der oplever stigende globalisering, hele tiden sætter nye krav til toldsystemer og handel på tværs af landegrænser bl.a. pga. stigende e-handel. Det skaber øget fokus på at skabe en digital transformation af toldsystemer verden over.

Derfor har Huawei i samarbejde med flere partnere skabt en scenarie-baseret toldsystemsløsning. Ved hjælp af kunstig intelligens, big data og cloud-computing kan den intelligente toldløsning styre alt fra clearing til intelligent checkpoint-styring og intelligent styring af havne (med produktet Intelligent Cube).

”Smart Customs Solution vil understøtte implementeringen af self-service told-clearing i logistiksystemer, der går på tværs af landegrænser. Samtidig sikrer systemet, at hele processen sker sikkert. One-stop services så som deklarering, betaling og frigivelse af varer er nu tilgængelige […] Løsningen sikrer også effektiv styring af varer, køretøjer, udbydere og lokationer”, siger Augustine Chiew, Huaweis direktør for Global Customs and Tax Industries i en afsluttende bemærkning.

For spørgsmål kontakt Huaweis Vice President Public Affairs, Communication & Sustainable Development, Xukun Ji: xukun.ji@huawei.com