Huawei indgår partnerskab med sportsdatavirksomhed

Huawei har netop indgået et partnerskab med sportsdatavirksomheden TheSports, der ejer en af verdens største databaser om topsport.
Huawei indgår partnerskab med sportsdatavirksomhed

Konkret skal Huawei levere an digital løsning, som er baseret på kunstig intelligens. Denne kan tilgå TheSports database, og hjælpe brugere af bl.a. Huaweis søgemaskine Petal Search med at få data om specifikke sportshold og idrætsbegivenheder, hvor man modtager liveopdaterede sportsresultater.

Data udgør en stadigt større del af sportsindustrien for så vel hold som fans, der følger deres favorithold, ligaer og turneringer. Ved at levere data om topsport og sportsrelaterede begivenheder, tilbyder TheSports en af de mest detaljerede og liveopdaterede sportsdatabaser i verden.

TheSports dækker mere end femten sportsgrene i verden og i Danmark, fra fodbold til basketball, cricket, tennis og esport m.m., og dækker hvert år mere end 380.000 sportskampe og idrætsbegivenheder (bl.a. live-scores, ligatabeller, transfers og meget andet). Det er disse resultater som Huawei skal hjælpe brugerne med at finde på en nem og hurtig måde, så fans og andre interesserede altid er opdaterede med seneste nyt om deres yndlingshold.

”Sport betyder meget for de fleste, og vi er glade for at kunne lave en løsning, som gør det nemt for fans at følge deres favorithold i tykt og tyndt i real-time. Dette samarbejde er et godt eksempel på, hvordan digitale løsninger kan gøre folks hverdag både nemmere og sjovere.” siger Xukun Ji, Vice President Public Affairs, Communication & Sustainable Development hos Huawei Technologies Denmark.

Huawei indgår partnerskab med sportsdatavirksomhed

For spørgsmål relateret til denne pressemeddelelse, kontakt venligst Xukun Ji, Vice President Public Affairs, Communication & Sustainable Development hos Huawei Technologies Denmark pr. mail: xukun.ji@huawei.com.