Huawei: Her er vores korrespondance med de danske ministre

I Huawei Danmark kommunikerer vi åbent og ærligt på mange forskellige platforme. En af vores kommunikationskanaler har været en række mails og breve sendt til relevante danske ministre og ministerier, hvor vi på forskellige tidspunkter har inviteret til dialog, forklaret om vores virksomhed og givet vores syn på den nuværende situation på det tele-teknologiske marked her i Danmark.

De sendte og modtagne breve og mails er som sådan fuldt tilgængelige for alle via offentlighedsloven. De er åbenhjertige og respektfulde, men vi har desværre oplevet, at uddrag af brevene bliver fremhævet og sat ind i en efter vores mening misforstået kontekst i dele af den danske presse.

For at undgå misforståelser og at enkeltdele bliver taget ud af en sammenhæng vælger vi nu at offentliggøre brevene, så alle selv kan læse og danne deres egen mening ud fra det fulde billede.

Rigtig god læselyst.

Tommy Zwicky
Kommunikationschef, Huawei Danmark

Minister afviser at forbyde omstridt Huawei-video – nu kan alle se den10.9.2020 14:39:48 CESTPressemeddelelse

Huawei Danmark offentliggør nu dummyen til Youtube-serien “Tech med Tommy”, som firmaet for nylig fremviste for udvalgte journalister. Uden at have set videoen forsøgte en Venstre-politiker at få Børne- og Undervisningsministeren til at forbyde, at videoen blev brugt i undervisningen på den danske skoler. Ministeren har nu afvist anmodningen og svaret, at det er op til skolerne selv at vælge undervisningsmateriale.