Huawei: Her er vores korrespondance med de danske ministre

I Huawei Danmark kommunikerer vi åbent og ærligt på mange forskellige platforme. En af vores kommunikationskanaler har været en række mails og breve sendt til relevante danske ministre og ministerier, hvor vi på forskellige tidspunkter har inviteret til dialog, forklaret om vores virksomhed og givet vores syn på den nuværende situation på det tele-teknologiske marked her i Danmark.

De sendte og modtagne breve og mails er som sådan fuldt tilgængelige for alle via offentlighedsloven. De er åbenhjertige og respektfulde, men vi har desværre oplevet, at uddrag af brevene bliver fremhævet og sat ind i en efter vores mening misforstået kontekst i dele af den danske presse.

For at undgå misforståelser og at enkeltdele bliver taget ud af en sammenhæng vælger vi nu at offentliggøre brevene, så alle selv kan læse og danne deres egen mening ud fra det fulde billede.

Rigtig god læselyst.

Tommy Zwicky
Kommunikationschef, Huawei Danmark

Huawei etablerer verdens højeste 5G-netværk på Mount Everest12.5.2020 15:46:24 CESTPressemeddelelse

Omkring 150 medarbejdere uden højdeskræk og 40 okser slæbende på 8 ton udstyr og materialer er, hvad det kræver at etablere 5G på verdens højeste bjerg. Den nye, lynhurtige forbindelse gør det muligt for bjergbestigere og forskere at opleve og videreformidle helt nye sider af Mount Everest. En af de første ekspeditioner, der får glæde af verdens højeste 5G-netværk, er en nepalesisk ekspedition, der skal genopmåle og bestemme bjergets højde.