Huawei forbedrer brugeroplevelsen med EMUI 10

Huawei har netop lanceret betaversionen af den nye EMUI 10-brugerflade, der kører på Android 10.0, til P30 og P30 Pro. Det betyder, at brugerne får glæde af endnu hurtigere ydeevne på tværs af apps og grafiske opgaver. Og så byder EMUI 10 på optimerede muligheder for skærmdeling mellem smartphone og PC, en forbedret dark mode-tilstand og en helt ny farvepalette.

Der er gode nyheder for danske Huaweibrugere med en P30 eller P30 Pro i lommen. Huawei har nemlig netop givet dem adgang til den seneste betaversion af Android 10 og EMUI 10 – Huaweis nyeste brugerflade. Og planen er, at alle andre Huaweibrugere også får adgang til systemopdateringerne inden udgangen af 2019.

”EMUI 10 vil betyde en stor forskel for vores brugere, for med opdateringen følger en styrket brugeroplevelse. Generelt vil du opleve en smartphone, der er hurtigere på stort set alle punkter, og især vil du opleve en forskel ved grafisk tunge opgaver som spil og videoredigering. Men også batteriets evne til at spare strøm forbedres, så du kan gå endnu længere uden at bekymre dig om opladning,” siger RenKe, der er direktør for Consumer Business Group hos Huawei Danmark.

Helt konkret forbedres den grafiske processoreffektivitet (GPU) med 60 procent, netværkshastigheden bliver forbedret med 70 procent sammenlignet med 4G-netværk, ”random read performance” forbedres gennemsnitligt med 20 procent og tredjeparts-apps vil køre 60 procent bedre.

Supernem skærmdeling fra smartphone til PC
Som noget nyt tilbyder EMUI 10 muligheden for at projicere smartphonens indhold trådløst over på en computerskærm via NFC eller Bluetooth. Når PC’en og smartphonen er koblet sammen, kan man bruge computerens mus og tastatur til at arbejde direkte på smartphonen via PC-skærmen.

Samtidig kan du nemt trække dokumenter og billeder direkte over i en app på telefonen, hvorfra du nemt kan dele dem. Det hele foregår som ”drag and drop”, og det gør hele oplevelsen meget intuitiv og kontorarbejdet endnu mere brugervenligt og effektivt.

Dark mode-tilstand sikrer en god oplevelse uanset omgivelserne
En anden nyskabelse, der følger med EMUI 10, er den videreudviklede dark mode-tilstand. Funktionen tilpasser sig automatisk dine omgivelser, og takket være en forfinet vægtning af lysstyrken på de grønne og blå ikoner, er skærmen rar for øjnene - uanset hvor længe du bruger telefonen.

”Dark mode-tilstanden er mere avanceret end blot at vende sort-hvid-balancen på hovedet. Med dark mode-tilstanden handler det nemlig om at justere lysstyrken på de enkelte farver og ikoner i forhold til hinanden, så den perfekte balance mellem de forskellige elementer på skærmen opstår. Takket være massiv testning og research på brugernes sanseindtryk har vi ramt den balance med EMUI 10,” siger RenKe.

Undervejs i udviklingen har Huawei blandt andet testet og justeret de forskellige lyskombinationer efter registrering af øjnenes rejse på skærmen og brugernes følelse af træthed efter lang tids skærmbrug.

En ny farvepalette giver harmoni på tværs af brugerfladen
Med EMUI 10 introducerer Huawei desuden en ny farvepalette. Inspireret af den italienske maler Giorgio Morandis matte og rolige farver har Huawei sammensat et design, der blandt andet præger kontaktbiblioteket.

”De nye farver bidrager til den behagelige og afslappede brugeroplevelse, vi gerne vil bidrage til med den nye udgave af brugerfladen. EMUI 10 er den seneste version i en proces på syv års udvikling, hvor vi løbende har justeret og optimeret på tværs af systemet og designet. Og med EMUI 10 mener jeg, vi er lykkedes med at rykke oplevelsen til et nyt niveau – ikke kun i forhold til farvesammensætningen, men på alle parametre,” siger RenKe.

Kontaktinformation
Tina Banzhaf, Huawei Sr. PR and Communications Manager, tlf. 61 63 12 79, tina.banzhaf@huawei.com

Om Huawei
Huawei er en af verdens førende producenter af data- og telekommunikationsudstyr. Gennem brugercentreret innovation og stærke partnerskaber har Huawei etableret end-to-end fordele i telenetværker, enheder og cloud computing. Huawei arbejder for at skabe maksimal værdi for teleoperatører, virksomheder og forbrugere ved at tilbyde konkurrencedygtige løsninger. Huawei’s produkter og services sælges i mere end 170 lande og betjener mere end en tredjedel af verdens befolkning.

Huawei har mere end 9.900 medarbejdere i Europa – hvoraf 1.200 arbejder i R&D. Virksomheden har i alt 18 R&D centre i otte europæiske lande (Tyskland, Belgien, Finland, Frankrig, Irland, Italien, Sverige og England) og driver talrige fælles innovationscentre i samarbejde med telekommunikations- og teknologipartnere.

For mere information, besøg https://consumer.huawei.com/dk/ Find os på Facebook og YouTube.