Huawei etablerer nyt smart-car innovationscenter

Huawei har netop etableret et nyt innovationscenter, Intelligent Connected Vechicle Industry Innovation Center i Kina. Det nye center skal hjælpe virksomheden med at intensivere virksomhedens teknologiske innovation i bilindustrien, hvor Huawei bl.a. udvikler software.

Huawei har netop taget endnu et skridt i retning af øget tilstedeværelse i bilindustrien med etableringen af sit nye innovationscenter Intelligent Connected Vechicle Industry Innovation Center i Wuhan, Kina.

Ifølge Chief Architecture Officer Li Xiaojun, som leder Huaweis intelligente køretøjsløsninger, skal centret bl.a. huse videnskabelig og teknologisk innovation og talentudvikling.

I centret vil man hovedageligt satse på en række udviklingsmæssige indsatsområder, bl.a. cloud-teknologi, applikations-teknologi, industriel konvergens og udvikling samt forskningsinnovation.

Det er hensigten, at Huawei med disse indsatsområder, eller platforme, som Huawei selv kalder dem, skal bidrage til partnere i bilindustrien med både forskning og udvikling. Her bliver der særligt fokus på selvkørende biler, infrastrukturelle cloud-services m.m.

Når centret står færdigt, bliver det Huaweis andet af sin slags i Kina. De to centre skal således samarbejde på at udvikle intelligente løsninger inden for parkering, offentlig transport- og taxa-services, logistik – alt sammen med henblik på at skabe et forbundet og integreret kørsels- og trafiksystem.

”Vi ved alle sammen, at transport har en stor andel i CO2-udledningen. Det er således én ting at lave separate, intelligente løsninger til transportsektoren, men hvis man virkeligt skal gøre en stor forskel for CO2-udledningen med intelligent transportløsninger, så bør alle disse transportløsninger kunne tale med hinanden i så bredt omfang som muligt. Det kræver naturligvis en intens indsats i forskning og udvikling på dette område, og derfor glæder vi os til, at det nye center står færdigt,” siger Huaweis danske Vice President for Sustainability, Xukun Ji.

For spørgsmål, kontakt venligst Vice President for Sustainability hos Huawei Danmark, Xukun Ji pr. e-mail: xukun.ji@huawei.com