Huawei donerer 1 mio. kr. til uddannelse af kvindelige app-udviklere

[Shenzhen, Kina, d. 10. november, 2021] Huawei har bekendtgjort, at virksomheden vil donere ca. 1 mio. danske kroner til at uddanne omkring 2000 kvindelige studerende i Kina, der studerer praktiske fag af teknisk art. Hensigten med donationen er, at fremme kvinders deltagelse i tekniske fag, og at fremme deres kompetencer og deltagelse i app-udvikling.

Initiativet er en del af programmet HUAWEI Women Developers, og vil primært gå til studerende fra universiteter og skoler, der fører Huaweis app-udviklingskurses 1+X, hvor deltagerne prøver kræfter med den tekniske del af udvikling af mobilapps.

Med donationen stiller Huawei kurser til rådighed inden for en lang række af praktiske fag af teknisk art, bl.a. udvikling af mobil apps, intelligent produktudvikling, software teknologi, kunstig intelligens og services, IoT-teknologi og meget andet. Ydermere er det Huaweis hensigt at skrædersy kurserne til hvert enkelt universitet og skole, så de studerende får så meget ud af undervisningen som muligt.

"Vi er glade for, at HUAWEI Women Developers samarbejder med universiteterne. Vi har desværre erkendt, at det kun er få kvindelige STEM-studerende, der rent faktisk har ambitioner om at få en tech-karriere efter endt uddannelse, hvilket gør, at kønsfordelingen i tech-industrien bliver endnu større, end vi ser i uddannelsesinstitutionerne, ” , siger Wu Yadong, Dekan for Computer Science and Engineering School på Sichuan University of Science and Engineering.

”Vi har længe bekymret os over, hvordan vi kan hjælpe kvindelige studerende med at forberede sig på at finde et job i tech-industrien. Jeg tror, at programmer som HUAWEI Women Developers kan hjælpe flere kvindelige studerende med at få de professionelle kompetencer, som de har brug for, så de kan få en karriere i tech-industrien og opnå deres fulde potentiale, ” siger han.

Også bestyrelsesmedlem i Huawei og Senior Vice President, Catherine Chen, knyttede en kommentar til donationen:

”I den digitale tidsalder kommer kvinderne til at udgøre en af hjørnestenene i tech-industrien. Øget deltagelse og opmuntring af kvinderne vil åbne helt nye verdener af muligheder, og bringe teknologi og forretningsmæssige fremskridt. Huawei er fast besluttet på at hjælpe talentfulde kvinder med at involvere sig i tech, og i at skabe flere muligheder og platforme for kvinder, så de kan indfri deres potentiale, og lede os mod en mere fremgangsrig fremtid, ” sagde hun i forbindelse med annonceringen.

HUAWEI Women Developers blev lanceret i marts i år, og har allerede medført en lang aktiviteter, som bl.a. inkluderer Tech Women´s Award i Huawei HMS App Innovation-konkurrencen, offline træninger for udviklere, showcases med apps udviklet af kvindelige udviklere på Huaweis website og involvering af kvindelige udviklere i Huaweis forretningsmæssige events.

Huawei har allerede udrullet dedikerede træningsprogrammer for kvinder i mange lande, bl.a. Irland, Argentina, Bangladesh, Kenya og Sydafrika.

Huawei afholder TrustInTech Summit 2021 under overskriften ”Genopbyg, Genforen, Genstart”3.12.2021 05:30:00 CET | Pressemeddelelse

Torsdag d. 2. December kl. 15 denne uge løb Huaweis internationale TrustInTech Summit 2021 af stablen, hvor flere prominente keynote speakers som formand for George H.W. Bush Foundation for US-China Relations Neil Bush, tidligere WTO-generalsektræter Pascal Lamy, Derrick Pitts fra NASA og nobelprisvinder i økonomi William Nordhaus deltog i diskussionen af, hvordan menneskeheden kan løse globale udfordringer via teknologi og tillidsfuldt samarbejde.

Huawei løfter sløret for nyt naturbeskyttelsesprojekt i østrigsk nationalpark under European Innovation Day28.10.2021 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse

[d. 27. Oktober, 2021, Østrig, Wien] Et af højdepunkterne på Huaweis bæredygtighedskonference European Innovation Day, som løber af stablen onsdag i Østrigs hovedstad Wien, var annonceringen af et helt nyt naturbeskyttelsesprojekt, som Huawei skal deltage i. Her skal Huawei i samarbejde med forskellige partnere benytte sin teknologi til at hjælpe med at beskytte naturen i den østrigske nationalpark Seewinkel, som er hjemsted for mere end 340 fuglearter.

Huawei: CO2-udledninger pr. databit bør være ny standardmåleenhed for telekommunikationsnetværk22.10.2021 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse

[Dubai, d. 18. Oktober, 2021] Under dette års udgave af Better World Summit, afholdt Huawei i samarbejde med virksomheden Informa Tech et åbningsseminar kaldet “Grøn Telekommunikation Til Grøn Udvikling”. Her talte begge virksomheder og en lang række andre partnere fra teleindustrien om, hvordan man kan inkorporere grøn udvikling i alle aspekter af telekommunikation.