Huawei deltager i forum om intelligente, europæiske landsbyer

[Krsko, Slovenien, d. 1. oktober, 2021] Huawei deltog for nylig i det internationale forum LAG om fremtidens intelligente, europæiske landsbyer. Landsbyerne spiller nemlig en afgørende rolle, hvis Europa skal bevæge sig i en mere digital, grøn og bæredygtig udvikling.

Huaweis repræsentant til EU's Institutioner, Tony Jin Yong, er netop tiltrådt d. 1. oktober, 2021.

På arrangementet i Slovenien, der for tiden har formandsskabet for EU´s Ministerråd, deltog bl.a. vicepræsidenten for EU-Kommissionen Dubravka Šuica, som understregede europæiske landsbyers rolle og vigtighed i forhold til at styrke EU´s langsigtede konkurrenceevne.

Huaweis repræsentant til EU's Institutioner, Tony Jin Yong, der i øvrigt havde første arbejdsdag i denne rolle, fremhævede de løsninger, som Huawei tilbyder for at bygge bro mellem land og by. Her brugte han teknologien AirPON som eksempel:

”Vi har en netværksløsning kaldet AirPON. Den hjælper mobil-operatører med at udvikle services af høj kvalitet. Det gode ved AirPON er, at den kan monteres udendørs på taget af en bygning, hvilket også betyder, at man ikke skal grave kilometervis af kabler ned, og at man kan undgå de omkostninger, der traditionelt er forbundet med denne opgave. ”

Tony Jin Yong benyttede også lejligheden til at fremhæve, at det er vigtigt, at man i Europa anser landsbysamfund over hele EU som et aktiv, der byder på mange muligheder for aktivitet:

”Når det kommer til at tackle klimaudfordringerne, er landsbyernes og landområdernes potentiale til at bidrage til globale fællesgoder uudnyttede. Mulighederne for at skabe fornyelig energi fra vind og sol er meget større i landområderne end i byerne. Det eneste, det kræver, er at forbinde dette potentiale til de øvrige dele af samfundet og økonomien, ” pointerede han.

Huawei: CO2-udledninger pr. databit bør være ny standardmåleenhed for telekommunikationsnetværk22.10.2021 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse

[Dubai, d. 18. Oktober, 2021] Under dette års udgave af Better World Summit, afholdt Huawei i samarbejde med virksomheden Informa Tech et åbningsseminar kaldet “Grøn Telekommunikation Til Grøn Udvikling”. Her talte begge virksomheder og en lang række andre partnere fra teleindustrien om, hvordan man kan inkorporere grøn udvikling i alle aspekter af telekommunikation.