Huawei: CO2-udledninger pr. databit bør være ny standardmåleenhed for telekommunikationsnetværk

[Dubai, d. 18. Oktober, 2021] Under dette års udgave af Better World Summit, afholdt Huawei i samarbejde med virksomheden Informa Tech et åbningsseminar kaldet “Grøn Telekommunikation Til Grøn Udvikling”. Her talte begge virksomheder og en lang række andre partnere fra teleindustrien om, hvordan man kan inkorporere grøn udvikling i alle aspekter af telekommunikation.

Bob Cai, Chief Marketing Officer for Huawei's Carrier Business Group, taler ved den international teleconference Better World Summit.

”Som ledende leverandør af telekommunikationsudstyr og smarte enheder, så tænker Huawei grøn udvikling ind i alt, hvad vi gør. Vi ser det som en del af vores sociale ansvar. Huawei er klar til at blive operatørernes foretrukne partner, når det gælder deres indsats ift. at skulle blive klimaneutrale, ” sagde Bob Cai, Chief Marketing Officer for Huawei's Carrier Business Group.

”Med vores innovative produkter og løsninger, vil vi hjælpe operatørerne med at reducere CO2-udledningen, og at bruge telekommunikationsteknologi til bedre at kunne hjælpe andre industrier med at skære i drivhusgasudledninger, så de hurtigere kan blive klimaneutrale,” sagde han.

Allerede i Juni 2021 foreslog Huawei og Informa Tech sammen et nyt initative kaldet Network Carbon Intensity (NCI), hvor CO2-udledninger pr. data bit bliver adopteret som en ny standardmåleenhed for grønne netværk. Herved vil man bedre kunne styre og måle reduktionen i CO2-udledning og lettere følge et roadmap for CO2-neutralitet.

Under seminaret understregede Huawei igen nødvendigheden af at etablere en platform for industrisamarbejde og grøn udvikling, og fremhævede her Better World Summit som et godt eksempel. Her samles partnere fra telekommunikationsindustrien og operatørerne nemlig for at dele viden om innovative teknologier og de seneste bæredygtighedsmetoder inden for telekommunikationsbranchen.

Ifølge Bob Cai vil Huawei fortsætte med at afholde bæredygtighedsseminarer på andre internationale tele-konferencer:

”Vi synes, at Better World Summit i Dubai er en god begyndelse. Fremover vil vi fortsætte med at involvere vores partnere og operatører i at fremme den grønne udvikling i alle de industrier, der benytter sig af vores innovative teknologier.”

”Vi tror på, at vi sammen kan skabe en grønnere fremtid, ” lød det afslutningsvis fra Bob Cai.

Huawei afholder TrustInTech Summit 2021 under overskriften ”Genopbyg, Genforen, Genstart”3.12.2021 05:30:00 CET | Pressemeddelelse

Torsdag d. 2. December kl. 15 denne uge løb Huaweis internationale TrustInTech Summit 2021 af stablen, hvor flere prominente keynote speakers som formand for George H.W. Bush Foundation for US-China Relations Neil Bush, tidligere WTO-generalsektræter Pascal Lamy, Derrick Pitts fra NASA og nobelprisvinder i økonomi William Nordhaus deltog i diskussionen af, hvordan menneskeheden kan løse globale udfordringer via teknologi og tillidsfuldt samarbejde.

Huawei løfter sløret for nyt naturbeskyttelsesprojekt i østrigsk nationalpark under European Innovation Day28.10.2021 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse

[d. 27. Oktober, 2021, Østrig, Wien] Et af højdepunkterne på Huaweis bæredygtighedskonference European Innovation Day, som løber af stablen onsdag i Østrigs hovedstad Wien, var annonceringen af et helt nyt naturbeskyttelsesprojekt, som Huawei skal deltage i. Her skal Huawei i samarbejde med forskellige partnere benytte sin teknologi til at hjælpe med at beskytte naturen i den østrigske nationalpark Seewinkel, som er hjemsted for mere end 340 fuglearter.