Huaweis tyske afdeling åbner en ny afdeling for kunstig intelligens og cybersikkerhed i Saarbrücken i delstaten Saarland, som ligger i det sydvestlige Tyskland. Den nye afdeling åbner i anden del af 2021, melder Huawei.

Huawei åbner ny afdeling for kunstig intelligens og cybersikkerhed i Sydtyskland.

”Vi er meget glade for at kunne realisere denne nye afdeling, som jeg har været stor fortaler for. Det bekræfter den retning vi i vores delstatsregering har udsat med strategien ”AI First, Cybersecurity First”, og som vi følger som led i vores digitaliserings- og innovationsstrategi. Vi er på rette spor! ”, siger Tobias Hans, delstatens ministerpræsident i forbindelse med annonceringen af den nye afdeling.

”Som en global spiller og en stærkt innovativ teknologivirksomhed er Huawei et vigtigt aktiv i vores kompetencecenter for kunstig intelligens i Saarland, ” fremhæver delstatens ministerpræsident.

”Vi er glade for at kunne understøtte fokus på fremtids-orienteret teknologi og sikkerhed i den digitale sektor, som vi påbegyndte arbejdet med på et tidligt tidspunkt i Saarland. Vi vil gerne bidrage med vores globale erfaring, og promovere innovative teknologier fra Europas hjerte, ” siger David Wang, talsmand for Huaweis tyske afdeling.

”En særlig enhed vil blive skabt i Saarbrücken, som vil fokusere på højteknologi og innovation, og som vil styrke den fremragende forskning og udvikling i Saarland,” tilføjer også Ammar Alkassar, som er delstatens repræsentant for innovation og strategi i forbindelse med offentliggørelsen af det nye center.

Hauwei har været i det tyske marked siden 2001, og har over 2000 ansatte i 18 forskellige kontorer.

For spørgsmål, kontakt venligst Vice President Public Affairs, Communication & Sustainable Development at Huawei Technologies Denmark, Xukun Ji: xukun.ji@huawei.com

Huawei høster anerkendelse fra kunderne i international undersøgelse af ny Cloud-løsning til virksomheder28.5.2021 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Med Wifi-produktet ´AirEngine Wi-Fi 6´ og ´CloudEngine 5 Series Switches´ høstede Huawei anerkendelse fra kunderne ved 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice for Wired and Wireless LAN Access Infrastructure, hvor virksomheden modtag to ´Customer´s Choice´ priser for disse to produkter i deres nye cloud-totalløsning ´CloudCampus Solution´.

Ny finsk 5G-sikkerhedslov trådt i kraft – markant anderledes end den danske27.5.2021 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse

I forbindelse med den nye, finske 5G-sikkerhedslovgivning har finske myndigheder 19. maj udgivet en liste over kritiske komponenter i 5G-netværkene. Samtidig har loven indført et nyt overvågende rådgivningsorgan for netværkssikkerhed. Ifølge en ny rapport fra det højt respekterede finske advokatfirma Avance, er den finske model et godt bud på ”best-practice” for andre EU-lande.