Her er vinderen af ejendomsbranchens særpris

Finn Sture Madsen, COO hos Danske Shoppingcentre, har vundet ejendomsbranchens særpris til konferencen EJENDOM2021. Prisen havde i år fokus på aktører, der ydede en ekstraordinær indsats under coronakrisen.

Coronakrisen var en særlig situation, hvor en håndfuld aktører lyste op i mørket. Til konferencen EJENDOM2021 blev tre af dem hyldet, da der blev uddelt en særpris for en ekstraordinær indsats under coronakrisen.

De nominerede var Folketinget, der ved konferencen var repræsenteret ved formand Henrik Dam Kristensen, Britta Jespersgaard, direktør i ProDomus, og Finn Sture Madsen, COO hos Danske Shoppingcentre og formand for EjendomDanmarks retailudvalg.

Alle tre var med på scenen, da EjendomDanmarks formand, Henrik Dahl Jeppesen, løftede sløret for, at Finn Sture Madsen havde fået flest stemmer. Han blev overrasket og følte sig beæret over at vinde:

"Jeg er rigtig stolt, og det er en stor anerkendelse at modtage særprisen – særligt da det er branchen selv, der har stemt," siger han og fortsætter:

"Meget få brancher gik fri for udfordringer under coronakrisen, men ejendomsbranchen blev særligt hårdt ramt. At vi nåede så vellykket i mål, skyldes både det gode samarbejde internt i retailudvalget, og at vi gennem EjendomDanmark hurtigt fik etableret en konstruktiv dialog både embedsmænd, politikerne og de øvrige brancheorganisationer. Det ser jeg også prisen som en anerkendelse af."

Branchens anerkendelse

En jury havde ud fra branchens indstillinger udvalgt de tre nominerede, mens den endelige vinder blev fundet ved en anonym afstemning til konferencen.

Finn Sture Madsen var nomineret med disse ord fra juryen:

"Finn Sture har været aktiv og synlig gennem hele krisen. Han har bl.a. gennem sit arbejde i retailudvalget medvirket til at skabe fokus om ikke alene shoppingcentrenes, men hele branchens udfordringer. Finn Sture Madsen har desuden bidraget til  at synliggøre den ansvarlige måde, som branchen kom igennem krisen på – blandt andet gennem hjælp til lejerne."

Juryen

Juryen består af adm. direktør Michael Nielsen fra Danica Ejendomme, CEO/partner Thomas Windtberg fra Taurus og associate partner Marie Helms fra RED.

For yderligere information kontakt Cecilie Lund Vinther, EjendomDanmark, på tlf. 2140 4675 eller mail clv@ejd.dk. Kontakt Finn Sture Madsen, Danske Shoppingcentre, på tlf. 2790 1028