YouGov Denmark

Her er mærkerne vi gerne anbefaler

Del

Lærerstandens Brandforsikring er det varemærke, som flest vil anbefale til venner og familie. Se hele YouGov BrandIndex’ Brand Advocacy Rankings 2018.

YouGov BrandIndex lancerer hvert år en liste over, hvilke virksomheder og brands, der er bedst til at skabe ambassadører, altså kunder, der vil anbefale deres brands. Dette års ranking byder på flere gamle kendinger, men også overraskelser i toppen.

Danmarks mest anbefalede varemærker 2018

Lærerstandens Brandforsikring er fortsat Danmarks mest anbefalede selskab med en score på 75,7 og andenpladsen går igen til MobilePay med en score på 68,1. Tredjepladsen går til gengæld til en nyhed, Sonos, som får en score 65,6.

Skoda, som også sidste år var med i top 10, har i år fået selskab af flere bilmærker. Mercedes-Benz og Audi har begge oplevet en positiv udvikling og er blandt Danmarks mest anbefalede varemærker.

Højdespringere i 2018

Højdespringere

Listen med årets højdespringere i Brand Advocacy-score toppes af to el-selskaber, som begge har formået at overbevise de stadigt mere klimabevidste forbrugere. Modstrøm, som kalder sig Danmarks første uafhængige og klimavenlige elselskab, er årets højdespringer og har forbedret sin Brand Advocacy-score med 11.2 point.

Ørsted som i oktober 2017 skiftede navn fra DONG, som følge af deres igangværende omstilling fra sort til grøn energi, er årets anden højdespringer, som har forbedret sin score fra med 8,4 point.

Endnu et energiselskab har sneget sig ind blandt årets højdespringere, nemlig Eniig, som har mange tilfredse kunder i Nord- og Midtjylland. Derudover består listen med højdespringere af virksomheder og brands fra mange forskellige brancher.

 Om YouGov BrandIndex rankingen

BrandIndex er en daglig tracking af danskernes opfattelse af mere end 300 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Brand advocacy-scoren findes ved, at man spørger respondenter, hvilke mærker de vil ANBEFALE til venner, familie eller kollegaer, og hvilke de vil anbefale dem at UNDGÅ. Netscoren beregnes som positive minus negative tilkendegivelser.

Data er et samlet gennemsnit for alle interview med kunder af de enkelte brands i perioden 1. november 2017 til og med 31. oktober 2018. Vi har kun medregnet brands, som har opnået minimum 300 interview i perioden.

Oversigten over varemærkerne med den største stigning i Brand Advocacy-score viser de varemærker, der har de største stigninger i Brand Advocacy-score fra 1. november 2017 til og med 31. oktober 2018 sammenlignet med samme periode 2016-2017.

Læs mere her https://yougov.dk/find-solutions/brandindex/

Se rankings fra andre lande https://www.brandindex.com/ranking/2018-advocacy 

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Download
BrandIndex er en daglig tracking af danskernes opfattelse af mere end 300 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Brand advocacy-scoren findes ved, at man spørger respondenter, hvilke mærker de vil ANBEFALE til venner, familie eller kollegaer, og hvilke de vil anbefale dem at UNDGÅ. Netscoren beregnes som positive minus negative tilkendegivelser.

Data er et samlet gennemsnit for alle interview med kunder af de enkelte brands i perioden 1. november 2017 til og med 31. oktober 2018. Vi har kun medregnet brands, som har opnået minimum 300 interview i perioden.
BrandIndex er en daglig tracking af danskernes opfattelse af mere end 300 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker. Brand advocacy-scoren findes ved, at man spørger respondenter, hvilke mærker de vil ANBEFALE til venner, familie eller kollegaer, og hvilke de vil anbefale dem at UNDGÅ. Netscoren beregnes som positive minus negative tilkendegivelser. Data er et samlet gennemsnit for alle interview med kunder af de enkelte brands i perioden 1. november 2017 til og med 31. oktober 2018. Vi har kun medregnet brands, som har opnået minimum 300 interview i perioden.
Download
BrandIndex er en daglig tracking af danskernes opfattelse af mere end 300 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Brand advocacy-scoren findes ved, at man spørger respondenter, hvilke mærker de vil ANBEFALE til venner, familie eller kollegaer, og hvilke de vil anbefale dem at UNDGÅ. Netscoren beregnes som positive minus negative tilkendegivelser.

Data er et samlet gennemsnit for alle interview med kunder af de enkelte brands i perioden 1. november 2017 til og med 31. oktober 2018. Vi har kun medregnet brands, som har opnået minimum 300 interview i perioden.

Oversigten over varemærkerne med den største stigning i Brand Advocacy-score viser de varemærker, der har de største stigninger i Brand Advocacy-score fra 1. november 2017 til og med 31. oktober 2018 sammenlignet med samme periode 2016-2017.
BrandIndex er en daglig tracking af danskernes opfattelse af mere end 300 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker. Brand advocacy-scoren findes ved, at man spørger respondenter, hvilke mærker de vil ANBEFALE til venner, familie eller kollegaer, og hvilke de vil anbefale dem at UNDGÅ. Netscoren beregnes som positive minus negative tilkendegivelser. Data er et samlet gennemsnit for alle interview med kunder af de enkelte brands i perioden 1. november 2017 til og med 31. oktober 2018. Vi har kun medregnet brands, som har opnået minimum 300 interview i perioden. Oversigten over varemærkerne med den største stigning i Brand Advocacy-score viser de varemærker, der har de største stigninger i Brand Advocacy-score fra 1. november 2017 til og med 31. oktober 2018 sammenlignet med samme periode 2016-2017.
Download

Links

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K

What the world thinks

YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 5 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst. 

Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov. 

Med 30 kontorer i 20 lande og panelmedlemmer i 38 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden.

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum