Her er Danmarks mest anbefalede mærker
YouGov BrandIndex lancerer hvert år en liste over, hvilke virksomheder og brands, der er bedst til at skabe ambassadører, altså kunder, der vil anbefale deres varemærke.
YouGov BrandIndex’ Recommend Ranking 2022
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Lærerstandens Brandforsikring har i mange år indtaget førstepladsen på den danske ’recommend ranking’, men i år har Mercedes-Benz flest kunder (81,4%), som vil anbefale selskabet til venner og bekendte, og Mercedes-Benz indtager derfor førstepladsen. Lærerstandens Brandforsikring tager andenpladsen (81,0%) fulgt af Audi på tredjepladsen (78,8%).
Bilbranchen er som altid dygtig til at skabe mærkeambassadører, og Mercedes-Benz og Audi får selskab af adskillige andre bilmærker på top-10-listen. Toyota indtager fjerdepladsen (77,3%), Volkswagen (74,5%) og KIA (73,8%) sjette- og syvendepladsen, og endelig er Skoda på niendepladsen (72,4%).
To telemærker har også været dygtige til at skabe ambassadører, som vil anbefale dem, nemlig CBB Mobil på femtepladsen (75,0%) og Oister på ottendepladsen (73,1%). Endelig har rejsegiganten Spies sneget sig ind på top-10 med en score på 724%.
DSB S-tog er årets højdespringer
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
DSB S-tog kan glæde sig over en vækst i kunder, som vil anbefale selskabet til andre. DSB S-tog er således årets højdespringer, og har forbedret sin recommend-score med 3,8 til en score på 34,9%.
Danske Spil indtager andenpladsen på listen over varemærker, som har forbedret deres recommend-score mest det seneste år, og Jyllands-Posten tager tredjepladsen.
Kontakt os
Vil du vide, hvordan dit varemærke klarer sig? Eller høre mere om YouGov BrandIndex? Kontakt os.
Om YouGov Recommend-rankingen
YouGov BrandIndex er tilgængelig i 55 markeder over hele kloden og gennemfører mere end elleve millioner interviews hvert år i Nordamerika, Sydamerika, Europa, Afrika, Asien, Mellemøsten og Australasien.
I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 450 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.
Recommend-scoren findes ved, at man spørger respondenter, hvilke mærker de vil ANBEFALE til venner, familie eller kollegaer.
Data er et samlet gennemsnit for alle interview med kunder af de enkelte varemærker i perioden 1. juni 2021 til og med 31. maj 2022. Vi har kun medregnet varemærker, som har opnået minimum 100 interview i perioden.
Oversigten over højdespringerne viser de varemærker, der har de største stigninger i recommend-score fra 1. juni 2021 til og med 31. maj 2022 sammenlignet med samme periode 2020-2021.
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder
Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
Om YouGov
YouGov er et international research- og dataanalysevirksomhed. Vores mission er at levere en kontinuerlig strøm af nøjagtige data om forbrugeres holdning verden over.
Vores 20 millioner registrerede medlemmer udgør et stærkt engageret forbrugerpanel, der dagligt leverer tusindvis af datapunkter om deres meninger, holdninger og adfærd. Vi kombinerer denne kontinuerlige strøm af data med vores analyse-ekspertise for at opnå indsigter, som organisationer og virksomheder kan bruge til at opnå et bedre beslutningsgrundlag.
Med kontorer i Storbritannien, Nordamerika, Kontinentaleuropa, Norden, Mellemøsten, Indien og Stillehavsasien har YouGov et af verdens største markedsanalysenetværk.
YouGov
For yderligere information besøg yougov.com.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.
Swedes are much more worried about the country’s economy than Danes26.1.2023 10:48:23 CET | Press release
According to our cost-of-living tracker, 61% of Swedes and Danes have felt the rising cost of living and have cut their usual spending. Swedes, however, have a much more pessimistic economic outlook for their country than the Danes.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum