HEART – Herning Museum of Contemporary Art

HEART genåbner med kunst, gratis kage og krea-kit

Efter den lange ventetid er HEART klar til at byde gæster velkommen tilbage på museet i udstillinger, shop og café fra kl. 10 onsdag d. 21. april.

De første 10 gæster får gratis entré til sig selv og en ledsager og de første 100 børn i selskab med en betalende voksen får et gratis krea-kit med sig hjem. I HEART Café er der gratis kaffe+kage to-go for de første 100, der løser billet til udstillingerne og i HEART Shop er der dagen igennem konkurrencer med lækre præmier som fx. medlemsskab af HEART Club, Søren Solkærs Black Sun kunstbøger, gratis entrébilletter og gavekort til smørrebrød fra caféen.

I udstillingssalene byder museet indenfor blandt millioner af stære i den smukke udstilling Black Sun - Søren Solkær samt i samlingsudstillingen Fabelagtigt. Begge udstillinger vises indtil 9. maj.

For yderligere info kontakt
Museumsdirektør Holger Reenberg, tlf 4025 1033
Kommunikationschef Thilde Nyborg, tlf 3144 3505/mail: tnn@heartmus.dk

Information om HEART – Herning Museum of Contemporary Art

HEART – Herning Museum of Contemporary Art
Bitten & Aage Damgaards Plads 2
7400 Herning

97 12 10 33http://www.heartmus.dk/

HEART – Herning Museum of Contemporary Art er opstået i grænselandet mellem kunst og erhverv og er båret frem af den passionerede skjortefabrikant Aage Damgaard (1917-1991), som har skabt fundamentet for museets samling. Herning Kunstmuseum blev til i 1977, og åbnede d. 9. september 2009 i en helt ny bygning tegnet af den amerikanske arkitekt Steven Holl. Ved indvielsen ændrede museet navn til HEART.

Følg pressemeddelelser fra HEART – Herning Museum of Contemporary Art

Flere pressemeddelelser fra HEART – Herning Museum of Contemporary Art

Mægtige maskiner, halv entrépris og sjov for hele familien på HEART i efterårsferien.12.10.2020 11:01:45 CEST | Pressemeddelelse

Traktorer, mejetærskere og plove er nok ikke det de fleste forbinder med et besøg på et kunstmuseum. Men i efterårsferien mødes gæster, der besøger HEART af en gigantisk gul mejetærsker ved ankomsten og området omkring museet er ikke længere kun prydet af smukke skulpturer! I samarbejde med Farmas udstilles en række imponerende landbrugsmaskiner i parken som museets gæster kan se hele efterårsferien - ganske gratis.