HEART – Herning Museum of Contemporary Art

Alle elsker Alfons Åberg!

Knap 2000 gæster lagde vejen forbi HEART i den netop overståede efterårsferie. Det er en fremgang på 126 % sammenlignet med sidste år

Gunilla Bergströms elskede univers udstilles på HEART indtil 21. april 2024. Oplev de originale illustrationer, filmprogram og workshops for hele familien Gunilla Bergström, Aja Baja, Alfons Åberg, 1973 Bok-Makaren AB

Allerede på efterårsferiens første dag var museet fyldt af glade børn og voksne. Her åbnede HEART udstillingen "Her er Alfons Åberg" med en festlig eftermiddag med gratis slik, popcorn og slush ice til alle børn. Resten af efterårsferien blev der hygget videre i Gunilla Bergströms fantastiske univers som hun skabte om den lille tænksomme dreng med stor fantasi. Museet træder nye veje med en udstilling hvor kreativitet og formidling er i højsædet og effekten har kunnet mærkes.

"Det har været en kæmpe fornøjelse at kunne byde velkommen til så mange gæster i efterårsferien, ikke mindst børnefamilier og mange, der ikke har besøgt museet før." fortæller museets direktør Holger Reenberg og fortsætter:
"Det er første gang vi har en udstilling, hvor de kreative tilbud er så central en del af selve udstillingen. Her kan børnene se film og lege i en lille hjemmebygget helikopter – ligesom den i bogen ‘Novra, Alfons Åberg’. De kan også tegne, lave collage og skrive små historier med inspiration fra Gunilla Bergströms univers. I værkstedet kan man bygge minihelikoptere og i caféen har vi en særlig børnemenu. Der er hygge over hele linjen -og de voksne er også meget velkomne til at være med." Afslutter Reenberg.

Udstillingen "Her er Alfons Åberg" vises indtil 21. april 2024 og de kreative tilbud er tilgængelige i hele udstillingsperioden. Der er gratis adgang for alle under 18 år.

Gunilla Bergströms originale illustrationer og collager til udstillingen ‘Alfons Åberg på museum’ er venligst udlånt af Nordiska Akvarellmuseet.

Udstillingen vises i samarbejde med Nivaagaards Malerisamling og er støttet af Ege Fonde og Ole Kirk's Fond.

For yderligere info kontakt:
Museumsdirektør Holger Reenberg tlf 40 25 10 33
Kommunikationschef Thilde Nyborg tlf 31 44 35 05 /tnn@heartmus.dk

Billeder

HEART – Herning Museum of Contemporary Art

HEART – Herning Museum of Contemporary Art er opstået i grænselandet mellem kunst og erhverv og er båret frem af den passionerede skjortefabrikant Aage Damgaard (1917-1991), som har skabt fundamentet for museets samling. Herning Kunstmuseum blev til i 1977, og åbnede d. 9. september 2009 i en helt ny bygning tegnet af den amerikanske arkitekt Steven Holl. Ved indvielsen ændrede museet navn til HEART.

Følg pressemeddelelser fra HEART – Herning Museum of Contemporary Art

Flere pressemeddelelser fra HEART – Herning Museum of Contemporary Art