Garvet jurist er ny leder af EjendomDanmarks Jyllandskontor

Mogens Dürr, erfaren jurist, forfatter og underviser, overtager roret som leder af EjendomDanmarks Jyllandskontor. I sin nye rolle vil han bidrage til at sikre, at organisationens medlemmer i Jylland får en endnu stærkere stemme. Han overtager stafetten fra Elsebeth Due Kjeldsen, der har valgt at trække sig tilbage efter at have varetaget posten i 22 år.

Mogens Dürr bliver en del af EjendomDanmarks juridiske team, men fokus kommer til at ligge vest for Valby Bakke, når han skal varetage medlemmernes interesser.

”Som leder af kontoret i Jylland bliver en af mine vigtigste opgave at sikre, at medlemmerne på de kanter bliver hørt, og at deres udfordringer bliver behandlet og kommer med i både den politiske og samfundsmæssige debat,” siger han.

Lena Hartmann, juridisk direktør i EjendomDanmark, glæder sig over at få Mogens Dürr med om bord.

”Mogens har tidligere været en stor kapacitet for EjendomDanmark gennem mange års ansættelse, og han kender organisationen og medlemmerne. Jeg er sikker på, at han med sin store viden og brancheerfaring bliver et stort aktiv for vores medlemmer,” siger hun.

Stor kapacitet takker af

Mogens Dürr overtager stafetten 1. november, og det er med ønsket om at løfte opgaven med samme engagement og professionalisme, som den Elsebeth Due Kjeldsen har lagt for dagen.

”Der har altid været stor respekt om Elsebeth både som leder i det jyske og som lægdommer, hvor hun virkelig har gjort en stor indsats. Elsebeth har et imponerende stort netværk, og hun har bidraget med sin store faglighed. Jeg ønsker hende alt godt fremover, og vil gøre mit til at gøre hende kunsten efter,” siger han.

Stor, faglig ballast

Mogens Dürr tiltræder også selv posten med en stor faglig ballast. Han har bl.a. arbejdet som juridisk konsulent i EjendomDanmark i 13 år. Efter kort tid i en landbrugsorganisation, trådte han ind i DEAS som advokat i 2011 på kontoret i Aarhus.

Mogens Dürr er desuden medforfatter på bogen Boliglejemål, der er en af de mest omfattende, praktisk orienterede bøger om privat boligudlejning på markedet. Og så er han jævnligt underviser på de kurser, EjendomDanmark udbyder til sine medlemmer. Derudover er han lægdommer i Odense og har stor erfaring med huslejenævnssager i både København, Aalborg og Aarhus og i huslejenævn i de øvrige kommuner i Jylland og på Fyn.

Ikke behov for flere lappeløsninger: Nyt forslag skaber uklarhed om fremtidens ejendomsskat4.10.2021 09:45:18 CEST | Pressemeddelelse

Danske virksomheder betaler i flere kommuner en særlig ejendomsskat kaldet dækningsafgiften, som kompliceres yderligere af svaghederne ved de nye ejendomsvurderinger. For i nyt lovforslag er der lagt op til, at virksomheder skal betale skat af en værdi, de ikke kender. Det løser ikke problemerne med overgangen til det nye system for ejendomsvurderinger, vurderer EjendomDanmark.