FREDRIK NISSEN UDNÆVNT TIL CFO FOR TELIA DANMARK

Fredrik Nissen, der har fungeret som Interim CFO siden oktober 2019, er i dag blevet udnævnt til Finansdirektør (CFO) for Telia Danmark.

Fredrik Nissen, Finansdirektør (CFO) i Telia Danmark
Fredrik Nissen har mere end 20 års erfaring fra telebranchen. Han kom til Telia Danmark i oktober 2019 fra stillingen som CFO i Telia Eurasia, hvor han siden 2015 har fungeret i flere forskellige roller herunder VP, CMO og COO. Tidligere i karrieren har Fredrik arbejdet for blandt andre Telenor, Vodacom, DiGi Telecommunications og Telenordia i en række forskellige markeder

Thomas Kjærsgaard, administrerende direktør i Telia Danmark, glæder sig over Fredriks udnævnelse:

”Fredrik kommer med en stærk international baggrund og en solid erfaring som CFO. I sin første tid i Telia Danmark har han hurtigt fået en solid og indgående forståelse af vores forretning og bidrager med værdifuld viden og sparring til både ledelsen og vores forretningsenheder. Fredrik er en forretningsorienteret person med en ligefrem og behagelig personlighed. Han er en stærk wingman på det finansielle område, som jeg er meget glad for nu officielt bliver en del af Telias danske direktion.”

Om udnævnelsen siger Fredrik Nissen selv:

”Mit positive indtryk af Telia Danmark som arbejdsplads og forretning er blevet bekræftet i løbet af de seneste måneder, hvor jeg har fungeret som interim CFO. Jeg ser frem til at fortsætte det tætte samarbejde med direktionen, finansteamet og forretningen. I rollen som CFO skal jeg medvirke til at udvikle Telia og sikre lønsom vækst gennem vores fortsatte bidrag til digitaliseringen af Danmark.”

Fredrik Nissen (47 år) er bosat i Stockholm med sin kæreste. Han har en Master i Science Electrical Engineering fra Lund Universitet og en Executive MBA fra Stockholm School of Economics.

Se Fredrik Nissens profil på Linkedin:

Fredrik Nissen, Finansdirektør (CFO) i Telia Danmark
Thomas Kjærsgaard, CEO, Telia Danmark

Vi er Telia Company, den nye generation af teleselskab. Vores mere end 20.000 talentfulde kollegaer servicerer hver dag millioner af kunder i en af verdens mest teknologimodne regioner. Med en stærk tele-infrastruktur er vi samlingspunkt for det digitale økosystem, som hver dag gør det muligt for private, virksomheder og samfund at følge lige præcis det, som giver allermest mening for netop dem – på deres egne betingelser. Med hovedkvarter i den nordiske region – epicenter for innovation og teknologi - er vi klar til at forandre branchen og bringe hele verden endnu tættere på vores kunder.