Frederiksberg Centret atter kåret som Danmarks Bedste Shoppingcenter

Frederiksberg Centret kåret som Danmarks Bedste Shoppingcenter 2017.

I går aftes blev prisen ’Danmarks Bedste Shoppingcenter’ uddelt for 10. gang, og for anden gang løb Frederiksberg Centret med den prestigefulde pris.

Mogens Dahl Koncertsal i København dannede i går rammen om kåringen af Danmarks Bedste Shoppingcenter 2017, som arrangeres af Detail-forum og ICP A/S. Den fornemme hovedpris, Danmarks Bedste Shoppingcenter over 25.000 kvm, gik til Frederiksberg Centret for at øge kundetallet trods den skærpede konkurrence og for med et unikt butiksmix og en moderne indretning at have skabt et stærkt indkøbssted til særlig glæde for et tætbefolket områdes mange beboere.

Frederiksberg Centret vandt også prisen 'Shoppingcentret med Danmarks bedste service'.

Ud over hovedprisen blev der også uddelt priser i flere andre kategorier, herunder Danmarks hyggeligste shoppingcenter, Danmarks flotteste og Danmarks mest bæredygtige shoppingcenter.

Flot anerkendelse af et unikt shoppingcenter
Frederiksberg Centret er ejet af Danica Pension og Lægernes Pension. Centret administreres af DEAS, som er Danmarks største center manager med en portefølje på 17 shoppingcentre fordelt over hele landet.

”Prisen er endnu en flot anerkendelse af, at vi har formået at skabe et helt unikt shoppingcenter, som lever op til de mange ønsker og krav, som stilles af kunderne i dag. Og da det samtidig er anden gang, vi vinder prisen, så er det for os et bevis på, at vi fortsat formår at holde et højt niveau i forhold til butiksmix, stemning, kvalitet og service, så vi har kunnet fastholde Frederiksberg Centrets mange gode kunder. Det er vi meget stolte af og glade for,” siger Eva Handest, ejendomschef hos Danica Pension.

DEAS og Danica gennemførte i 2012-2015 en større ombygning og udvidelse af Frederiksberg Centret, og det nye Frederiksberg Center slog dørene op i foråret 2015. DEAS og Danica Pension har efterfølgende høstet en række nationale, nordiske og internationale priser for resultaterne heraf. I forhold til 2012, inden ombygningen startede, er omsætningen i centret steget med 32 procent i 2016, og den fortsætter med at stige i 2017.

”Vi er meget stolte over, at vores udviklingsbaserede tilgang til center management bliver anerkendt ved, at Frederiksberg Centret endnu engang kåres som Danmarks Bedste Shoppingcenter. Vi vil fortsætte med at udvikle centret, så det kan bevare sit høje niveau – til glæde for centrets kunder, ejere og lejere,” siger Finn Sture Madsen, afdelingsdirektør med ansvar for bl.a. center management i DEAS.

Den 13. oktober vandt Frederiksberg Centret ligeledes Frederiksberg Erhvervsråds Særpris 2017.

Centret skal nu repræsentere Danmark i konkurrencen om at blive Skandinaviens Bedste Shoppingcenter i 2018.

For mere information: Finn Sture Madsen, afdelingsdirektør, DEAS, tlf. 27 90 10 28.

Frederiksberg Centret kåret som Danmarks Bedste Shoppingcenter 2017.
Frederiksberg Centrets lyse stueplan.
Finn Sture Madsen, afdelingsdirektør i DEAS.
Vibeke Qvist, marketing manager, DEAS, fik overrakt den fornemme pris.
Vibeke Qvist (forrest) og Finn Sture Madsen (tv.) fik overrakt priserne til Frederiksberg Centret for 'Danmarks Bedste Shoppingcenter 2017 ' og 'Shoppingcentret med Danmarks bedste service'.

Ny undersøgelse: Tidssvarende boliger giver tilfredse lejere, mens nyopførte ejendomme kræver øget fokus1.12.2017 08:44pressemeddelelse

DEAS, der er blandt landets førende ejendomsforvaltningsselskaber, har netop afsluttet årets store undersøgelse af tilfredsheden blandt sine boliglejere. Knap halvdelen af DEAS’ cirka 28.000 boliglejere fordelt på 665 boligudlejningsejendomme i hele landet har haft mulighed for at deltage, og cirka 40% har deltaget i undersøgelsen. Undersøgelsen har målt boliglejernes tilfredshed med deres bolig, ejendom og med DEAS som forvalter. Den viser, at tilfredsheden blandt DEAS’ boliglejere er steget med 6 % - fra 7,1 i 2015 til 7,5 i 2017 (målt på en skala fra 0-10). ”DEAS har arbejdet med kundemålinger i mere end 20 år som en del af vores forretningstilgang. Vi arbejder hver dag for at servicere vores kunder og lejere og har siden 2014 arbejdet systematisk på at øge vores kundeorientering. Det er derfor fantastisk at se, at vores anstrengelser har båret frugt med en øget tilfredshed blandt vores lejere,” siger Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør i DEAS. Boligområdet, herunder lejeloven og bo

Black Friday sætter ny rekord i danske shoppingcentre27.11.2017 12:32pressemeddelelse

I Danmark har interessen for Black Friday været i eksplosiv vækst. På bare fem år er Black Friday gået fra at være et ukendt fænomen til at blive en af årets største handelsdage. De danske shoppingcentre har ført an i denne udvikling, da de med deres store antal af butikker samlet på ét sted giver kunderne optimale forudsætninger for at få alle de gode tilbud hos de forskellige kæder og butikker. Årets Black Friday den 24. november satte igen ny rekord i det samlede besøgstal i de 16 shoppingcentre, som ejendomsforvaltningsselskabet DEAS administrerer og driver på vegne af Danica Pension. Antallet af besøgende steg i år med 7%. Sidste år endte Black Friday på en klar 1. plads over shoppingcentrenes største besøgsdage, ikke engang overgået af den store juleindkøbsdag d. 23. december. ”Black Friday er blevet en særdeles vigtig omsætningsdag i detailhandlen, som vi har haft stort fokus på at planlægge og klargøre. Vi oplever, at rigtig mange handlende tager på shopping i centrene, hvor de

Ny aftale: Lærernes Pension lægger nye boligprojekter hos DEAS17.11.2017 08:11pressemeddelelse

Lærernes Pension har styrket samarbejdet med ejendomsforvaltningsselskabet DEAS. Parterne har fornyet deres samarbejdsaftaler. DEAS er valgt til at varetage udlejning, administration og efterfølgende drift af selskabets boligprojekter. DEAS administrerer p.t. samlet ca. 68.000 m2 boliger for Lærernes Pension. ”Vi har valgt DEAS som forvalter af vores portefølje, fordi de tilbyder den fulde palet af ydelser, som vi har behov for. Vi har desuden gode resultater fra vores samarbejde om førstegangs-udlejning, fx af Jacobsens Have i Valby, hvor DEAS nåede i mål med fuld udlejning, inden byggeriet stod færdigt. Den slags danner solid grobund for fremtidige fælles projekter,” siger Henrik Walther Mogensen, finansdirektør i Lærernes Pension. Lærernes Pension er blandt de investorer, der satser på udvikling og opførelse af nye boligudlejningsejendomme i landets storbyer, herunder Aalborg som for tiden er i rivende udvikling. ”Vi glæder os til at styrke det tætte samarbejde med Lærernes Pension.

DEAS starter udlejning af PFAs 94 nye lejeboliger i Hillerød6.11.2017 08:16pressemeddelelse

Med over 300 besøgende til åbent hus de seneste to søndage har DEAS startet udlejningen af PFA’s nye, spændende lejeboliger på Nordre Jernbanevej midt i Hillerød. Projektet dækker fire byhuse og en etageejendom. Projektet er endnu et skridt i realiseringen af PFA Ejendommes nye boligstrategi. Tidligere på året igangsatte DEAS i den sammenhæng udlejningen af Frederikskaj 2 i København samt Havnehusene i Aalborg på vegne af PFA. ”Hillerød er med kombinationen af lokalt byliv, naturskønne omgivelser og gode forbindelser til København oplagt for os at investere i. I projektet har vi gået efter bred appel og diversitet ved at opføre flotte gedigne lejeboliger fra to til fire værelser, og derfor tror vi også på, at der vil være bred efterspørgsel på boligerne,” siger Michael Bruhn, direktør i PFA Ejendomme. Behov for flere boliger i HillerødI Hillerød Kommunes seneste befolkningsprognose anslås der en stigning på over 8.000 borgere i perioden fra 2016 til 2026. ”Der forventes en stigning i b

PensionDanmark styrker samarbejdet med DEAS3.11.2017 13:02pressemeddelelse

PensionDanmark har valgt at forny deres samarbejdsaftale med ejendomsforvaltningsselskabet DEAS, der er landets førende inden for administration, drift og udvikling af ejendomme. DEAS og PensionDanmark indledte samarbejdet i 2004, og PensionDanmark har nu valgt at fortsætte med DEAS som samarbejdspartneren, der skal stå for administration og drift af selskabets ejendomme og lejemål inden for erhverv og bolig. ”DEAS er en effektiv samarbejdspartner inden for ejendomsforvaltning, og vi trækker med stor tilfredshed på deres kompetencer. At selskabet for nylig er blevet ISO-certificeret har yderligere overbevist os om, at DEAS er den rette partner for os, når det gælder administration og drift af vores ejendomme. Jeg har derfor høje forventninger til samarbejdet,” siger Marius Møller, ejendomsdirektør i PensionDanmark. På vegne af PensionDanmark administrerer DEAS pt. en ejendomsportefølje bestående af hovedsageligt erhvervsejendomme- og lejemål, der udgør ca. 500.000 m2, primært kontorer,