Fortune laver digital konference i samarbejde med Huawei om grønne forretningsløsninger

Torsdag d. 8. april afholder det anerkendte erhvervsmagasin Fortune den digitale endagskonference "The Power of Green" i samarbejde med Huawei, hvor prominente gæster fra policy-makers, til forsknings-sektoren og det europæiske erhvervsliv vil diskutere, hvordan telekommunikationsindustrien kan bidrage til en grøn energisektor.

Repræsentanter fra det norske statsejede elselskab Statkraft, European Policy Centre, University of Birmingham og Huawei er blandt paneldeltagerne.

Her vil de diskutere de muligheder, som digitale teknologier i telekommunikationsindustrien har, for positivit at påvirke måden vi forbruger, lagrer og fordeler energi.

Der er nemlig brug for løsninger inden for high-speed-netværk, data-storage og brug af elektriske køretøjer, der alle ser ud til at skabe et endnu større behov for energi i fremtiden.

Her kan teknologier som kunstig intelligens, forbedret dataanalyse, optimerede energinet og nye energilagringsmuligheder alle bidrage til at gøre energisystemer over hele verden grønnere, mere effektive og mere produktive.

”Det er utroligt vigtigt, at vi sætter fokus på, hvordan vi kan skabe en endnu grønnere energisektor. Der er masser af aspekter i udviklingen af grønne energiløsninger, der fortjener opmærksomhed, så vi ser frem til eventet, ” siger Xukun Ji, Vice President for Communication in Huawei Denmark.

”The Power of Green” går i gang kl. 11:00 dansk tid, og er åbent for alle. Tilmelding sker her.

For spørgsmål kontakt Huaweis Vice President Public Affairs, Communication & Sustainable Development, Xukun Ji: xukun.ji@huawei.com