Fortinet løfter sløret for deres Q2 regnskab for 2022

Cybersikkerhedsfirmaet, Fortinet, annoncerer de financielle tal i deres Q2 rapport, som viser en stærk vækst på flere fronter.

København - 4. august 2022 - Fortinet® en af verdens største virksomheder inden for brede, integrerede og automatiserede cybersikkerhedsløsninger, annoncerer deres finansielle resultater for andet kvartal, der sluttede den 30. juni 2022.

De væsentligste nøgletal for andet kvartal 2022 er:

• Produktsalg udgør 400.7 millioner USD, en stigning på 34% fra sidste år.
  • Samlet omsætning udgør 1,03 milliarder USD, en stigning på 29 % fra sidste år.
  • Ordreindgang udgør 1,38 milliarder USD, en stigning på 42% fra sidste år.
  • Faktureret ordrer udgør 1,30 milliarder USD, en stigning på 36% fra sidste år.
  • Periodiseret salg udgør 3,93 milliarder USD, en stigning på 35% fra sidste år.
  • GAAP driftsmargin på 19,0%
  • Ikke-GAAP driftsmargin på 24,8%
  • GAAP udvandet nettoindkomst pr. aktie henføres til Fortinet, Inc. på 0,21 USD.
  • Ikke-GAAP udvandet nettoindkomst pr. aktie henføres til Fortinet, Inc. på 0,24USD.
  • Cash flow fra driften på 323,4 millioner USD.
  • Fri cash flow på 283,5 millioner USD.
  • Kontant betalt for tilbagekøb af aktier på 800,0 million USD.

"Vi leverede en stærk vækst på vores omsætning og fakturering i andet kvartal, baseret på en 50% stigning i antallet af transaktioner større end en million USD. Store virksomheder foretrækker stadig Fortinets integreret platformsstrategi, som er omkostningseffektiv og har en overlegen performance,” siger Ken Xie, Fortinets grundlægger, formand og administrerende direktør. ”De større markedsandele Fortinet har vundet, er drevet af konvergensen mellem netværk og sikkerhed, samt det stigende fokus på leverandørkonsolidering. Vores Core Platform og udvidelsesløsninger til vores platforme er netop designet til at sikre vores kunders infrastruktur fra datacenteret til skyen.”

For yderligere information, besøg Fortinet for den fulde Q2 rapport på engelsk.

Line Jensen, Grey Public på vegne af Fortinet Danmark, +45 2873 9789 eller line.jensen@grey.com

Information om Fortinet

Fortinet (NASDAQ: FTNT) skaber en digital verden, hvor de skaber tryghed igennem deres mission, om at beskytte folk, enheder og data overalt. Det er derfor, at verdens største virksomheder, tjenesteudbydere og statslige organisationer har valgt Fortinet til at trygt sætte skub i deres digitale udvikling. Fortinets Security Fabric platform giver en bred, integreret og automatiseret beskyttelse på tværs af hele den digitale angrebsoverflade, ved at sikre kritiske enheder, data, applikationer og forbindelser fra datacenteret til skyen, og til dit hjemmekontor. Fortinet rangerer nummer et blandt de fleste sikkerhedsapparater der sendes over hele verden, og mere end 565.000 kunder stoler på, at Fortinet beskytter deres virksomhed. Fortinets NSE Trænings Institut, som er et initiativ fra Fortinets Training Advanced Agenda (TAA), er en af de største og bredeste træningsprogrammer i industrien, målrettet mod at gøre cybertræning og nye karrieremuligheder tilgængelig for alle. Læs mere om det på https://www.fortinet.comFortinets blog, eller FortiGuard Labs.