Fortinet lancerer FortiOS 7.2 med nye sikkerhedsløsninger målrettet konvergerede it-netværk

Blandt nyhederne i FortiOS 7.2 er features, som konvergerer netværk og sikkerhed, for at gøre det endnu nemmere at forene SD-WAN, ZTNA, SWG, NGFW – og få en konstant koordineret it-sikkerhed på tværs af netværk-edges.

KØBENHAVN, den 5. april 2022, Fortinet® (NASDAQ: FTNT), der er én af verdens førende virksomheder inden for brede, integrerede og automatiserede cybersikkerhedsløsninger, lancerer i dag den nyeste version af deres flagship operating system, FortiOS, der også er fundamentet i Fortinet Security Fabric. Med FortiOS 7.2 kommer der flere end 300 nye forbedringer og funktionaliteter – særligt målrettet mod at konvergere sikkerhed, ved en distribueret edge. Samtidig er FortiOS 7.2 udviklet til at kunne skaleres, og målrettet opdage og forhindre trusler på tværs af organisationers infrastruktur.

Hybride netværk og øgede forretningskrav

I dag er netværk født hybride fra on-premise over utallige berøringsflader til cloud. Herfra er de hybride netværk udgangspunktet for enhver form for digital vækst i organisationer. FortiOS 7.2 kommer med nye kunstig intelligens-baserede FortiGuard sikkerhedstjenester. AI-forbedringer som yderligere konsoliderer sikkerhedspunktprodukter på tværs af netværk-, endpoint-, og cloud-enheder. Opgraderingerne gør det muligt for FortiOS 7.2, at beskytte hybride netværk, og understøtte organisationers digitale vækst, langt bedre i en hverdag, hvor trusselsbilledet er stødt stigende.

Nye kunstig intelligens-baserede FortiGuard sikkerhedstjenester

Fortinets store produktkatalog af FortiGuard-sikkerhedstjenester udspringer af FortiGuard Labs, og er integreret på tværs af Fortinet Security Fabric, for at levere automatiseret og koordineret it-sikkerhed i realtid. FortiGuard anvender maskinlærings- og kunstig intelligens-modeller, baseret på data fra netværk-, endpoint- og cloud-løsninger, samt empiri fra omfattende uafhængig forskning og viden fra branchesamarbejder. Med FortiOS 7.2 styrker Fortinet deres sikkerhedsløsninger til at stoppe kendte, men også ukendte trusler, hurtigere og mere effektivt, end nogensinde før. FortiOS 7.2 er tilgængelig i Danmark.

Om lanceringen udtaler John Maddison, EVP, produkter ved Fortinet og Chief Marketing:

”Fortinet bliver ved med at rykke grænserne for, hvad der er muligt inden for konvergerede netværk og it-sikkerhed, for at gøre det muligt for vores kunder og partnere, sikkert og effektivt at konkurrere på den digitale markedsplads. Netværks- og it-sikkerhed kan ikke længere ses som to separate strategier. Nutiden og fremtiden består af hybride netværk, og kun med sikkerhed som omdrejningspunkt, vil de netværk være i stand til at tilpasse sig den hastighed og skalerbarhed, der er nødvendig for at beskytte alle berøringsflader. Flere end 20 års prioriteret erfaring inden for organisk R&D, har positioneret Fortinet, som den førende aktør inden for cybersikkerhedsinnovation. Og nu, med lanceringen af FortiOS 7.2, sætter Fortinet nye industristandarder for konvergerede netværk og it-sikkerhed.”

FortiOS 7.2 highlights*:

• Inline Sandbox: Omdanner traditionelle sandbox detektionsmuligheder til en in-network forebyggelse i realtid, for at stoppe både kendte og ukendte malwares – med minimal impact på den daglige drift.
  • Avanceret enhedsbeskyttelse: Finder og segmenterer automatisk OT og IoT enheder baseret på deres unikke netværksfunktionaliteter, vedligeholder asset inventar og anvender mønstergenkendelse til at opretholde relevante retningslinjer (tilpasser automatisk).
  • Overvågning af angreb: Giver mulighed for hurtigere at kunne handle på angreb ved hjælp af øjeblikkelige alarmer og trusselsbeskrivelser, der automatisk identificerer nye trusler, og dermed giver SOC teams mere tid til at håndtere truslen.
  • Dedikeret IPS: Denne løsning er skræddersyet til finans og andre regulerende områder. Løsningen muliggør migrering fra separat hardware til NGFW samtidig med, at drift og compliance overholdes.
  • Inline CASB: Denne nye tjeneste til FortiGate NGFWs integreres med FortiClient Fabric Agent, for at aktivere direkte ZTNA trafikinspektion og ZTNA posture checks

*For mere information og flere tekniske detaljer om FortiOS 7.2, se den internationale pressemeddelelse, der er vedhæftet.

Yderligere information

Du kan også tilmelde dig FortiOS 7.2 webinaret d. 12. april på FortiOS 7.2 eller læse mere på vores blog. Du kan også følge Fortinet på TwitterLinkedInFacebook, Instagram og på YouTube.

Om Fortinet

Fortinet (NASDAQ: FTNT) muliggør en digital verden som vi kan have tillid til, gennem sin mission om at beskytte mennesker, enheder og data overalt. Det er derfor, at verdens største virksomheder, tjenesteudbydere og offentlige organisationer vælger Fortinet til sikkert at accelerere deres digitale rejse. Fortinet Security Fabric-platformen leverer en bred, integreret og automaticeret beskyttelse på tværs af hele den digitale sårbarhedsflade, og sikrer kritiske enheder, dataapplikationer og forbindelser fra datacenter over skyen til hjemmekontoret. Rangeret som nr. 1 inden for flest solgte sikkerhedsapplikationer på verdensplan, stoler flere end 565.000 kunder på Fortinet til at beskytte deres virksomhed. Hertil kommer Fortinet NSE Training Institute, et initiativ under Fortinets Training Advancement Agenda (TAA), der udbyder én af de mest omfattende træningsprogrammer i branchen for at gøre cybertræning og nye karrieremuligheder tilgængelige for alle. Læs mere på https://www.fortinet.com, Fortinet Bloggen, eller FortiGuard Labs.

Mikkel Andersen
mikkel.andersen@grey.com

Fortinet Security Fabric

FTNT-O
Copyright © 2022 Fortinet, Inc. All rights reserved. The symbols ® and ™ denote respectively federally registered trademarks and common law trademarks of Fortinet, Inc., its subsidiaries and affiliates. Fortinet's trademarks include, but are not limited to, the following: Fortinet, the Fortinet logo, FortiGate, FortiOS, FortiGuard, FortiCare, FortiAnalyzer, FortiManager, FortiASIC, FortiClient, FortiCloud, FortiCore, FortiMail, FortiSandbox, FortiADC, FortiAI, FortiAP, FortiAppEngine, FortiAppMonitor, FortiAuthenticator, FortiBalancer, FortiBIOS, FortiBridge, FortiCache, FortiCall, FortiCam, FortiCamera, FortiCarrier, FortiCASB, FortiCenter, FortiCentral, FortiConnect, FortiController, FortiConverter, FortiCWP, FortiDB, FortiDDoS, FortiDeceptor, FortiDirector, FortiDNS, FortiEDR, FortiExplorer, FortiExtender, FortiFirewall, FortiFone, FortiGSLB, FortiHypervisor, FortiInsight, FortiIsolator, FortiLocator, FortiLog, FortiMeter, FortiMoM, FortiMonitor, FortiNAC, FortiPartner, FortiPenTest, FortiPhish, FortiPortal, FortiPresence , FortiProtect, FortiProxy, FortiRecorder, FortiReporter, FortiSASE, FortiScan, FortiSDNConnector, FortiSIEM, FortiSDWAN, FortiSMS, FortiSOAR, FortiSwitch, FortiTester, FortiToken, FortiTrust, FortiVoice, FortiVoIP, FortiWAN, FortiWeb, FortiWiFi, FortiWLC, FortiWLCOS and FortiWLM. Other trademarks belong to their respective owners. Fortinet has not independently verified statements or certifications herein attributed to third parties and Fortinet does not independently endorse such statements. Notwithstanding anything to the contrary herein, nothing herein constitutes a warranty, guarantee, contract, binding specification or other binding commitment by Fortinet or any indication of intent related to a binding commitment, and performance and other specification information herein may be unique to certain environments. This news release may contain forward-looking statements that involve uncertainties and assumptions, such as statements regarding technology releases among others. Changes of circumstances, product release delays, or other risks as stated in our filings with the Securities and Exchange Commission, located at www.sec.gov, may cause results to differ materially from those expressed or implied in this press release. If the uncertainties materialize or the assumptions prove incorrect, results may differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements and assumptions. All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements. Fortinet assumes no obligation to update any forward-looking statements, and expressly disclaims any obligation to update these forward-looking statements.