Flere ser sport i tv efter corona

Coronarestriktioner har gjort det sværere for sportsfans at komme til kampe og støtte deres yndlingshold. Det betyder, at flere og flere i stedet tænder for tv’et for at følge med i vigtige sportsbegivenheder.

Coronapandemien har medført mange ændringer i den måde, vi lever på – også når det kommer til sportsbegivenheder. Restriktionerne har nemlig gjort, at det kun er muligt at have 500 tilskuere til en kamp. Derfor er det ikke længere muligt at fylde tilskuerpladserne. Og det er sværere end nogensinde før at få fat i billetter.

Sportskampe er altså ikke længere begivenheder, der kan samle fansene på stadions eller i hallerne. Nu handler det i stedet om at støtte sit yndlingshold hjemme fra stuen. Flere er derfor begyndt at få deres sportsfiks via tv’et eller computeren. Ved at se kampene hjemmefra kan de nemlig støtte sportsholdene uden at risikere at blive smittet med coronavirus.

Det er de også opmærksomme på hos Sportnyt.dk. Derfor har de samlet en oversigt over sportsbegivenheder, der kan ses i tv’et på deres side. Her kan fans orientere sig om, hvilke kampe der spilles, samt hvor de kan se en live stream af kampen henne. Virksomheden bag mener nemlig, at det er vigtigt, at sportsfans nemt kan finde de kampe, de gerne vil se. Det er med til at holde gejsten i live hos både fans og spillere.

Mange sportsbegivenheder afholdes fortsat

På trods af coronarestriktioner bliver mange kampe og sportsevents stadig afholdt. Det bliver dog med et mindre publikum. Og det kan mærkes på banen, hvor de ikke længere kan høre glade fans, der råber og hujer.

Reglen om maks. 500 tilskuere står heller ikke alene. Der er også regler for, hvordan publikum skal placeres for at mindske smitterisikoen. Det betyder, at alle tilskuere skal sidde med behørig afstand. Og at du kun taler sammen med dem, du kom med.

Det har også en effekt på stemningen på stadion og i hallerne. Før coronapandemien samlede fanklubber sig nemlig ofte i forskellige hjørner af arenaen. Her kunne de huje i kor og fejre scoringerne sammen. Men nu må fanklubber mødes over videochat eller slet ikke for at undgå smitterisiko.

De fleste vil stadig støtte deres yndlingshold

På trods af, at alle ikke længere kan se kampene live, vil de fleste stadig gerne støtte deres favorithold. Fansene ser derfor ikke kun kampene i tv’et eller på nettet. Mange holder sig også opdateret via holdenes hjemmeside og forskellige sportsmagasiner.

Hos Sportnyt har de ikke kun en grundig oversigt over sport i tv. De reporterer også om de seneste nyheder fra sportsverdenen - om alt fra Superligaen til golf og poker. De vil gerne være en side, hvor fans fra hele Danmark kan få deres sportsfiks. Særligt under corona, hvor det er sværere end nogensinde at holde sig opdateret om ens yndlingshold.

Det er ikke til at vide, hvornår coronarestriktionerne bliver løftet. Og ingen kan vide, hvornår det igen er muligt for fans at samle sig fysisk om sportsevents. Derfor spiller tv-streaming og online-nyheder en vigtig rolle for, at de danske sportsfans stadig kan følge med.

SPORTNYT.DK
Kontakt på: sportnyt.dk/om-sportnyt/

Information om MX Press

MX Press
Marielundvej 46
2730 Herlev

Sportnyt.dk er en nyhedsside om sport.

Følg pressemeddelelser fra MX Press

Flere pressemeddelelser fra MX Press

Virksomheder bør ændre deres sociale medier strategier for kommende kulturelle begivenheder23.5.2023 13:37:36 CEST | Pressemeddelelse

I dag er sociale medier en vigtig del af markedsføringen for de fleste virksomheder. Den stadigt voksende popularitet af sociale medier gør det nødvendigt for virksomheder at have en tilstedeværelse på de sociale platforme for at nå ud til et bredere publikum - sociale medier er alfa og omega når virksomheder skal ses. Sociale medier eller populært kaldet SoMe er uundgåeligt, og der findes efterhånden kun få mennesker, der ikke har en eller anden form for social medie profil. Bør virksomhederne derfor tilpasse deres sociale medier strategier i forhold til kommende kulturelle begivenheder for at vise deres aktualitet? Denne pressemeddelelse vil undersøge spørgsmålet nærmere.

Ure bliver i højere grad investeringsobjekter29.6.2022 07:42:15 CEST | Pressemeddelelse

Det er langt fra alles kop te at investere i aktier. Ved aktiehandel er der som oftest en høj risiko forbundet med at handle aktier. At have sine penge i banken er heller ikke en god idé, da penge i banken bliver opslugt af inflation. Med andre ord bliver dine penge mindre og mindre værd ved at stå i banken. Der er heldigvis alternativer til investering i aktier, så dine penge kan vokse sig større med en lav risiko.

LejBoliger.dk ændrer strategi og bliver til BoligZonen.dk14.2.2022 13:18:05 CET | Pressemeddelelse

BoligZonen er et gammelt navn, som tidligere har været ejet og drevet af Berlingske Media, som et af de største boligsites i Danmark. Nu skal det opnå nye højder med en konstellation inden for lejeboliger, funktioner og viden herom. Navneændringen har været noget tid undervejs. Vi har hele tiden vist at navnet BoligZonen ville favne præcis den strategi og genkendelighed vi ønsker for vores boligportal i Danmark og som symboliserer den rejse vi er på.

Smykker til mænd er mere populære end nogensinde28.10.2021 10:12:09 CEST | Pressemeddelelse

Danske mænd går ikke kun op i deres tøj og hår. De går også op i deres smykker. Den store interesse for at købe og kombinere de helt rette smykker fra mændenes side kan mærkes hos Marjoe, der netop sælger herresmykker. Her mærkes der en støt stigende efterspørgsel på alt fra armbånd og halskæder til ringe og øresmykker. Interessen mærkes ikke blot fra de unge mænd, men også fra de mere modne mænd, der har fået øjnene op for, at smykker kan bruges til at sætte prikken over i’et på ethvert outfit.