Erhvervstræf i DI Aalborg: Fremtidens vindere tænker bæredygtigt

Vær med på Erhvervstræf i DI Aalborg, når vi stiller skarpt på, hvordan bæredygtighed kan gøres til forretning for både små og store virksomheder.

FN's 17 verdensmål repræsenterer nye markedsmuligheder for milliarder af kroner alene inden for fødevarer, energi, bæredygtige byer og sundhed.

Nordjyske virksomheder skal gribe verdensmålene. Både for at bidrage til en vigtig global dagsorden. Men i særdeles også for at få adgang til de forretningsmuligheder der opstår, når verdens udfordringer skal løses.

Vi har i forvejen styrkepositioner inden for eksempelvis fødevarer og grøn energi, og er godt rustet til at forvandle globale udfordringer til muligheder. Men forspringet skal udnyttes, for alt tegner til at virksomheder, der formår at integrere bæredygtighed i forretningen, også er morgendagens vindere i den globale konkurrence.

Med andre ord: Fremtidens vindere skal tænke bæredygtigt. Det sætter vi spot på ved DI Aalborgs Erhvervstræf 2018.

Pressen inviteres til:

Erhvervstræf i DI Aalborg
Torsdag d. 17. maj 2018, 16.00-19.00
Musikkens Hus, Musikkens Pl. 1, 9000 Aalborg

Her får du mulighed for at møde Kim Fausing, koncernchef i Danfoss A/S. Han er kommet til byen for at fortælle, hvordan den globale mastodont forholder sig til bæredygtighed. Og ikke mindst hvorfor det er vigtigt – for både store og små – at gribe de nye forretningsmuligheder.

Torben Möger Pedersen, adm. direktør i PensionDanmark, deler sin viden om, hvorfor investorer orienterer sig mere og mere mod virksomheder, der har bæredygtige forretningsmodeller.

Du kan også få svar på, om dieselmotorer rimer på bæredygtighed. Det bliver leveret af direktør for MAN Diesel & Turbo i Frederikshavn Poul Knudsgaard.

COO for DI Thomas Bustrup giver indsigt i DI’s arbejde med FN’s verdensmål, og hvordan virksomhederne kan rykke fra filantropi til forretning.

Endelig har du mulighed for at overvære og deltage i debat med borgmestrene i Aalborg, Jammerbugt, Vesthimmerland, Rebild og Mariagerfjord samt fabrikschef Henrik Hedegaard fra Siemens Gamesa og CEO Henrik Hagens fra Hagens Fjedre A/S. De drøfter, hvordan politikere og virksomheder sammen kan skabe rammerne for et godt og bæredygtigt erhvervsklima – og en region i vækst og udvikling.

Se hele programmet her

Yderligere oplysninger og tilmelding til erhvervstræffet:
Jeppe Bo Rasmussen, pressekoordinator, DI, tlf.: 2440 1897, jebr@di.dk.