Erfaren sparekassedame takker af efter ni år i Middelfart Sparekasse – og 47 år i finanssektoren

Efter knap ni år som rådgiver i Middelfart Sparekasses afdeling i Hørning går Alis Carlsen 10. februar på pension.

Alis Carlsen har haft sin daglige gang i Hørning centrum siden 1985, hvor hun kom til byen som ansat i Provinsbanken. I 2002 var hun med til at åbne en Spar Bank Vest-filial, hvor hun arbejdede frem til 2014, hvor Alis Carlsen skiftede til Middelfart Sparekasse og var med til at åbne sparekassens nuværende afdeling i Hørning.

Men nu er det altså blevet tid til at sige farvel og tak efter mange gode år i en branche, hvor især forholdet til kunderne har betydet meget for Alis Carlsen.

- Mange af mine kunder har jeg kendt hele deres liv, og så kommer man jo tæt på folk. Jeg ved meget om dem, og de ved selvfølgelig også meget om mig. At jeg siger farvel til sparekassen betyder jo heller ikke, at jeg ikke kommer til at se nogle af de kunder, jeg er kommet tæt på. Vi har i hvert fald ikke nogen planer om at flytte fra Hørning, fortæller Alis Carlsen, som glæder sig til at have mere tid på hånden som pensionist.

- Jeg kommer selvfølgelig til at savne mine kolleger, men jeg har det faktisk rigtig godt med at stoppe nu. Jeg er blevet lidt mæt, og jeg glæder mig til, at det er mig selv, der bestemmer over min tid. Det har taget mig lidt tid at nå hertil, men jeg kan mærke, at det er den rigtige beslutning, siger hun.

Der er da også rigeligt at tage sig til for Alis Carlsen og hendes mand, som ligeledes har valgt at trække sig fra arbejdsmarkedet.

- Vi har masser af planer. Vi har rejst meget - og det vil vi gerne genoptage. Vi har været vidt omkring i verden og oplevet mange spændende ting, men vi har dog ikke nogen specifikke rejseplaner endnu. Vi har ikke så travlt. Vi har også to voksne børn, som har beriget os med fem børnebørn – og vi glæder os til, at vi kan få nogle flere gode oplevelser med dem. Og så har vi også et sommerhus ved Vesterhavet, hvor vi selvfølgelig kommer til at bruge mere tid, siger Alis Carlsen, som også har tænkt sig fortsat at engagere sig lokalt – især inden for Lions.

- Både min mand og jeg er engagerede i lokalmiljøet i Hørning og er aktive i Lions, og jeg tænker da kun, at jeg vil bruge mere tid på det nu, hvor jeg ikke længere skal gå på arbejde. siger hun.

Alis Carlsen har sidste arbejdsdag 10. februar, hvor der inviteres til reception i afdelingen i Hørning kl. 14-16.

Erfaren HR-direktør i Middelfart Sparekasse fylder 50 år30.1.2023 19:49:43 CET | Pressemeddelelse

50 år: Helle Lund Gregersen, Middelfart, fylder torsdag den 2. februar 50 år. Helle Lund Gregersen har siden 2014 været chef for HR-afdelingen i Middelfart Sparekasse, hvor hun 1. august sidste år kunne fejre sit 30-års jubilæum. Her har hun sat et massivt præg på sparekassens udvikling og mangeårige status som en af landets bedste arbejdspladser. Hun er i sin tid uddannet i sparekassens afdeling i Kolding, hvor hun begyndte som finanselev i 1992. Helle Lund Gregersen stammer oprindeligt fra Aarup, men har boet i Middelfart i snart 25 år. Hun har børnene Daniel og Julie på henholdsvis 21 og 16 år. Fritiden bruger hun gerne sammen med familien - allerhelst under varmere himmelstrøg. Herhjemme bliver det ofte til en gåtur, og så kaster Helle Lund Gregersen sig også gerne over god faglitteratur, som kan skabe inspiration til arbejdet med HR.

Pernille Lykkegaard Tolstrup er ny rådgiver i Middelfart Sparekasse i Vejle23.1.2023 14:38:22 CET | Pressemeddelelse

Nyt job: Middelfart Sparekasse har budt velkommen til en ny rådgiver i afdelingen i Vejle. Det er 36-årige Pernille Lykkegaard Tolstrup, der kommer fra en stilling som rådgiver i Jyske Bank i Horsens. Pernille Lykkegaard Tolstrup er imidlertid ikke nogen fremmed i Middelfart Sparekasse, hvor hun arbejdede fra 2005 til 2016. Først som elev og senere som rådgiver. Og nu er hun altså med egne ord vendt hjem til sparekassen, hvor hun skal arbejde som rådgiver for privatkunder. - Det bedste ved jobbet som rådgiver er, at man kommer tæt på kunderne og kan hjælpe dem med at finde de bedste løsninger og nå i mål sammen. Samspillet og den gensidige tillid, der opstår, er meget vigtig for mig. Jeg har valgt Middelfart Sparekasse, fordi der er et stærkt sammenhold, som jeg glæder mig til at være en del af igen. Jeg arbejdede her fra 2005 til 2016, så nu er jeg vendt hjem og glæder mig til at møde både nye og tidligere kolleger, siger Pernille Lykkegaard Tolstrup. Hun har boet i Vejle siden 2010 o

Nanna Dahlbom Elmbjerg er ny rådgiver i Middelfart Sparekasse i Odense23.1.2023 14:33:43 CET | Pressemeddelelse

Nyt job: Middelfart Sparekasse har budt velkommen til en ny rådgiver i afdelingen i Odense. Det er 34-årige Nanna Dahlbom Elmbjerg, der kommer fra en stilling som seniorprivatrådgiver i Nykredit, hvor hun har arbejdet siden 2010. For fremtiden får hun sin daglige gang i Middelfart Sparekasse på Dalumvej i Odense, hvor hun skal skal arbejde som rådgiver for privatkunder. - Jeg vil gerne have en god relation til mine kunder, og jeg brænder for at optimere den enkelte kundes økonomi, så de kan få deres ønsker og drømme opfyldt. Det er vigtigt for mig at give mine kunder tryghed til at træffe de rigtige økonomiske beslutninger for netop dem og deres familie. Derfor har jeg valgt at arbejde i Middelfart Sparekasse, hvor jeg kan komme endnu tættere på mine kunder. Sparekassen har en god og troværdig plads i markedet, og den enkelte kunde er altid i centrum, og det kunne jeg godt tænke mig at være en del af, siger Nanna Dahlbom Elmbjerg, som allerede bor i Odense. Det har hun gjort siden 2015