Fynske finansvirksomheder i nyt partnerskab
GF Forsikring med base i Odense og Middelfart Sparekasse indleder et tæt samarbejde, der foldes ud over landet fra årsskiftet

To store spillere i den fynske finansverden rykker tæt sammen, når de fra årsskiftet tager hul på en samarbejdsaftale. GF Forsikring, der har base i Odense, og Middelfart Sparekasse vil fra da samarbejde om at opnå høj kundetilfredshed og vækst i begge forretninger.
Martin Høj, kommerciel direktør i GF Forsikring, forklarer, at et sådant samarbejde kun kan lade sig gøre, fordi de to virksomheder på mange områder minder om hinanden. Forretningsmodel, ejerform, afkastkrav og værdier er meget ens.
- Lighederne mellem GF Forsikring og Middelfart Sparekasse står i kø. GF er medlemsejet, og Middelfart Sparekasse er en selvejende institution. Det er grundlaget for, at begge virksomheder har målsætninger, der rækker ud over størrelsen på overskuddet – ja faktisk har vi begge relativt beskedne mål i forhold til konkurrenterne, siger Martin Høj, kommerciel direktør i GF Forsikring.
Jette Rosenberg, direktør i Middelfart Sparekasse, istemmer:
- I begge virksomheder er det primære fokus at have nogle meget tilfredse kunder. Vejen dertil går gennem høj medarbejdertilfredshed og stærkt lokalt engagement. Samtidig tror vi også begge på nærværet bl.a. gennem fysiske møder og den oprigtige interesse i kunderne. Samlet set betyder det, at vi med sindsro kan anbefale vores kunder at tage en snak med GF Forsikring, ligesom GF’s medarbejdere også kan være trygge ved, at deres medlemmer får en god oplevelse, hvis de henvender sig til os.
Et forpligtende samarbejde – gevinsten er kundetilfredshed
For begge parters vedkommende er ambitionen med samarbejdet, at tilfredsheden og loyaliteten hos bestående kunder kan blive endnu højere via adgang til et nyt, stærkt tilbud. Samtidig kan begge virksomheders vækstambitioner blive understøttet af partnerskabet.
At både GF Forsikring og Middelfart Sparekasse prioriterer lokal tilstedeværelse og muligheden for fysiske kundemøder er afgørende for samarbejdet, betoner Jette Rosenberg.
- I hele Middelfart Sparekasses markedsområde bor vi nærmest dør om dør, så vi har alle muligheder for at skabe tætte relationer mellem medarbejderne. Kollegerne i linjen skal være trygge ved, at deres kunder får en god behandling, hvis de henviser dem – den tryghed opstår, når vi lærer hinanden endnu bedre at kende, siger Jette Rosenberg og fortsætter:
Tiden frem mod årsskiftet skal bruges på at afslutte praktiske detaljer i samarbejdet – og at lære hinanden at kende på tværs af forsikring og finans.
Samarbejder mellem finans og forsikring er ikke en nyskabelse. Hidtil har der været tale om en ensrettet trafik, hvor pengeinstitutter mod en provisionsbetaling har henvist kunder til en samarbejdspartner på forsikringsområdet. Det er den model, GF Forsikring og Middelfart Sparekasse nu nytænker i et samarbejde, hvor man vil gøre det attraktivt for kunder i det ene selskab også at blive kunder i det andet – uden nogen provisionsbetaling mellem parterne.
Martin Høj, kommerciel direktør i GF Forsikring, forklarer, at et sådant samarbejde kun kan lade sig gøre, fordi de to virksomheder på mange områder minder om hinanden. Forretningsmodel, ejerform, afkastkrav og værdier er meget ens.
- Lighederne mellem GF Forsikring og Middelfart Sparekasse står i kø. GF er medlemsejet, og Middelfart Sparekasse er en selvejende institution. Det er grundlaget for, at begge virksomheder har målsætninger, der rækker ud over størrelsen på overskuddet – ja faktisk har vi begge relativt beskedne mål i forhold til konkurrenterne, siger Martin Høj, kommerciel direktør i GF Forsikring.
Jette Rosenberg, direktør i Middelfart Sparekasse istemmer:
- I begge virksomheder er det primære fokus at have nogle meget tilfredse kunder. Vejen dertil går gennem høj medarbejdertilfredshed og stærkt lokalt engagement. Samtidig tror vi også begge på nærværet bl.a. gennem fysiske møder og den oprigtige interesse i kunderne. Samlet set betyder det, at vi med sindsro kan anbefale vores kunder at tage en snak med GF Forsikring, ligesom GF’s medarbejdere også kan være trygge ved, at deres medlemmer får en god oplevelse, hvis de henvender sig til os.
Et forpligtende samarbejde – hvor gevinsten er kundetilfredshed
For begge parters vedkommende er ambitionen med samarbejdet, at tilfredsheden og loyaliteten hos bestående kunder kan blive endnu højere via adgang til et nyt, stærkt tilbud. Samtidig kan begge virksomheders vækstambitioner blive understøttet af partnerskabet.
At både GF Forsikring og Middelfart Sparekasse prioriterer lokal tilstedeværelse og muligheden for fysiske kundemøder er afgørende for samarbejdet, betoner Jette Rosenberg.
- I hele Middelfart Sparekasses markedsområde bor vi nærmest dør om dør, så vi har alle muligheder for at skabe tætte relationer mellem medarbejderne. Kollegerne i linjen skal være trygge ved, at deres kunder får en god behandling, hvis de henviser dem – den tryghed opstår, når vi lærer hinanden endnu bedre at kende, siger Jette Rosenberg og fortsætter:
Tiden frem mod årsskiftet skal bruges på at forberede de praktiske detaljer i samarbejdet – og at lære hinanden at kende på tværs af forsikring og finans.
Fakta om GF Forsikring og Middelfart Sparekasse
- GF Forsikring blev stiftet i Odense i 1967. Målet var at skabe et forsikringsselskab baseret på medlemskab og overskudsdeling
- GF Forsikring har fortsat base i Odense og er i dag landsdækkende med 48 lokalkontorer fordelt over alle landsdele fra Esbjerg i vest til Rønne i øst
- GF Forsikring har ca. 390.000 medlemmer
- Middelfart Sparekasse blev stiftet i 1853 af den lokale håndværkerforening. Målet var at lære fattigfolk at spare op
- Sparekassen er en selvejende institution – en garantsparekasse
- Middelfart Sparekasse har 16 afdelinger med primært markedsområde i Region Syddanmark, Region Midtjylland samt omkring Storkøbenhavn.
- Middelfart Sparekasse har ca. 100.000 kunder.
Kontakter
Bjarne JacobsenESG- og kommunikationsdirektør
Tlf:27900664bja@midspar.dkGF Forsikrings pressetelefon
Tlf:70220075presse@gfforsikring.dkOm Middelfart Sparekasse
”Til fælles bedste.” Det var udgangspunktet, da Middelfart Sparekasse blev stiftet i 1853, og den sætning har vi levet efter lige siden. For Sparekassen handler til fælles bedste om at gøre en positiv forskel for kunder, medarbejdere og de lokalsamfund, vi er en del af.
Følg pressemeddelelser fra Middelfart Sparekasse
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Middelfart Sparekasse
Endnu et stærkt år i Middelfart Sparekasse4.3.2025 17:00:00 CET | Pressemeddelelse
Resultatet for 2024 nåede ikke helt samme niveau som i 2023. Et overskud før skat på 386,9 mio. kr. er alligevel meget tilfredsstillende.
Solidt første halvår i Middelfart Sparekasse28.8.2024 17:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Middelfart Sparekasses overskud i første halvår 2024 er på 172,9 mio. kr. før skat.
Dansk Algeplast kåret som årets klimaiværksætter27.8.2024 21:59:03 CEST | Pressemeddelelse
Tirsdag aften varmede Middelfart Sparekasse i samarbejde med Folkesparekassens Fond og Danske Iværksættere op til årets Klimafolkemøde ved at overrække 250.000 kroner til Årets Klimaiværksætter, der blev fundet i et stærkt finalefelt med tre innovative virksomheder.
Middelfart Sparekasse uddeler igen en kvart million8.8.2024 15:50:30 CEST | Pressemeddelelse
Der venter en finale med tre innovative virksomheder, når Årets Klimaiværksætter 2024 kåres i Middelfart Sparekasse i forbindelse med Klimafolkemødet.
Jesper Rønne er ny privatkundechef i Middelfart Sparekasse i Aarhus23.7.2024 14:22:11 CEST | Pressemeddelelse
Middelfart Sparekasse har ansat 54-årige Jesper Rønne fra Hinnerup som privatkundechef i sparekassens afdeling på Dokk1 i Aarhus.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum