En af Danmarks bedst bedømte kloakmestre vil revolutionere kloakservice med abonnement

Få ren kloak på abonnement. Sådan lyder tilbuddet fra RenKloak i Brøndby, som går forrest med ny innovativ løsning på kloakservice. Kunder og virksomhed får mulighed for at spare tid og penge i en tid med stigende inflation og energipriser. 8 ud af 10 kunder er nu hoppet over på abonnement.
Foto: Mukesh Sharma.

Tommy Bisted blev træt af, at konkurrenter snød kunder

Autoriseret kloakmester hos RenKloak, Tommy Bisted, så en tendens i branchen med konkurrenter, der lokkede kunder med billige priser.

”Jeg [har] længe været træt af, hvordan branchen har kørt, og træt af at se, hvordan kunderne er blevet behandlet, da den pris, der bliver nævnt, jo aldrig er den, der står på fakturaen efterfølgende. Men kunderne siger jo i telefonen, at de har set andre, der kører med priser på 300 kr.”, lyder det fra Tommy og henviser til, at de synlige priser hos konkurrenter ofte er uden kørsel, medarbejder og vagtudkaldstillæg. Han fortsætter: ”Så når jeg har været ærlig over for kunden og nævnt en pris på 1200 kr. alt inklusiv, som jo i virkeligheden var markedets billigste pris, så er der jo nogle, der har troet, at det var mig, der var en plattenslager”.

Som svar på dette kom Tommys kone på idéen med en abonnementsløsning. Det tog fart, og det blev parrets mission at gøre branchen mere transparent.

8/10 kunder foretrækker ren kloak på abonnement

Ved at beregne, hvor ofte de var ude hos faste kunder, og hvor lang tid de i gennemsnit brugte på at løse en opgave, fandt de hurtigt frem til, at det kunne betale sig – både for deres kunder og virksomheden.

Som branchestandard fakturerer man minimum 1 time pr. gang. I stedet for at fakturere for en hel time, hvor der nogle gange kun er gået 10 minutter, og så spiller det, bliver både tid, pris og service optimeret. Tendensen om at skulle fylde den resterende taksererede tid ud med hyggesnak, så kunderne ikke blev sure over at blive faktureret den hele time, kort sagt spildtid, er skåret fra: RenKloak kan servicere flere kunder på den samme tid, kunder, der normalt må vente to dage på at få løst deres problem, fordi tiden ikke er udnyttet optimalt, kan nu få hjælp samme dag.

Det viser sig som et populær tiltag. 8 ud af 10 kunder foretrækker abonnementsløsningen RenKloak+ på 79 kr./måneden frem for at købe et enkelt udkald og får dermed kvalitetsservice til en fornuftig pris.

”Vi tjener 50% mindre på kloakservice pr. år. pr. kunde, men vi er jo sikre på, at kunderne vælger os hver gang, og vores medarbejdere kan hjælpe ca. dobbelt så mange kunder”, udtaler Tommy. Han tror på, at kunderne derfor også tager fat i dem til ting, der ikke er dækket ind af abonnementsaftalen som f.eks. kloakrenovering, montering af rottespærrer m.m.

Høj TrustScore viser, at god service og reelle priser betaler sig

Med over 1000 anmeldelser og 4.8/5 i TrustScore ligger RenKloak i toppen på platformen Trustpilot. Virksomheden forventer derfor vækstende tilslutning med et skud på 3000 abonnementskunder over det første år og generelt, at et kloakserviceabonnement kan blive sidestillet med vejhjælp og forsikringer, da en stor del af de danske boligejere allerede bruger kloakservice ofte.

Foto: Mukesh Sharma.

Information om Partnertekst

Partnertekst
E Christensens Vej 55F
7430 Ikast

Følg pressemeddelelser fra Partnertekst

Flere pressemeddelelser fra Partnertekst

Fra Arvato til Riverty: Fintech-selskab tager nyt navn28.4.2023 09:46:24 CEST | Pressemeddelelse

I en spændende udvikling i oktober 2022 besluttede Arvato Finance at samle alle sine undermærker under ét sammenhængende navn: Riverty. Arvato Financial Solutions, AfterPay, Paigo og Gothia har tidligere opereret som separate enheder, men med Riverty ønsker virksomheden at skabe en mere samlet og klar identitet for sine kunder og styrke sin position i den konkurrenceprægede verden af finansielle tjenester og løsninger.