Direktørskifte i Telia Danmark

Telia Danmark annoncerer i dag et direktørskifte, hvor Petr Cermak tiltræder som acting CEO, mens Thomas Kjærsgaard forlader Telia ved udgangen af september.
Petr Cermak, acting CEO i Telia Danmark

Telia Danmarks nye acting CEO, Petr Cermak, kommer fra en stilling som partner i konsulentvirksomheden Bain & Companys praksis for telekommunikation, media og teknologi. Han tiltræder med øjeblikkelig virkning.

Dan Strömberg, Senior Vice President i Telia Company med overordnet ansvar for Telia i Danmark, Estland og Litauen, uddyber:

“Jeg vil gerne takke Thomas for hans indsats som CEO gennem de sidste to år. Han har spillet en afgørende og dedikeret rolle i arbejdet med at udvikle Telia Danmarks nye strategi og med at klargøre forretningen til vækst. Telia Danmark går nu ind i en fokuseret vækstfase, som kræver nye kræfter i direktørrollen. På den baggrund har jeg har udpeget Petr Cermak som acting CEO. Petr har indgående kendskab til teleindustrien og Telia i Danmark i særdeleshed. Han vil holde foden på speederen og sikre fremdrift og konsistens, mens rekrutteringen af Telia Danmarks nye CEO pågår”.

Petr Cermak har bistået Telias danske ledelsesteam med strategiimplementeringen, og har dermed allerede et solidt kendskab til forretningen. Herudover har Petr industriekspertise fra en række telekommunikations-, medie- og teknologivirksomheder, hvor han har arbejdet med strategi- og transformationsprojekter gennem de seneste år.

Petr har orlov fra Bain & Company mens han er acting CEO for Telia Denmark. Processen med at rekruttere en ny CEO er i gang, og forventningen er at have en ny CEO på plads i løbet af foråret 2022.

Thomas Kjærsgaard, Telias afgående CEO, kom til Telia som direktør for den danske erhvervsforretning i sommeren 2018. Thomas blev siden udnævnt til CEO for Telia Danmark i august 2019.

Om Petr Cermak

Petr har senest været principal partner hos Bain & Company i Stockholm, hvor han fra juni 2018 har været en del af den globale konsulentvirksomheds TMT-praksis (telekommunikation, media og teknologi)
Han har tidligere været ansat hos Boston Consulting Group, ABN Amro Bank og Valeo.
Petr har en M.Sc. i Business Administration & Management fra Prague University of Economics (2003).
I årene 2006-2008 tog Petr en MBA på Manchester Business School, hvilket også inkluderede et MBA-udvekslingsophold på China International Business School i Shanghai.
Petr er 42 år og oprindeligt fra Tjekkiet. Han bor i Stockholm med sin kone, Petra, og parrets fire piger på hhv. 4 måneder samt 5, 9 og 11 år.
Fritidsinteresserne tæller blandt andet volleyball, hockey og klassisk litteratur.
Læs mere om Petr på Linkedin eller hos Bain & Company.

Petr Cermak, acting CEO i Telia Danmark
Dan Strömberg, Senior Vice President i Telia Company med ansvar for Telia i Danmark, Estland og Litauen
Petr Cermak, Acting CEO i Telia Danmark
Thomas Kjærsgaard forlader Telia ved udgangen af september