Digital omstilling: Ny convenience-app skal inspirere og forkæle gæster på tværs af Meyers

Aftensmad ’to go’ fra kokke du kender. Bag-selv-kanelsnurrer til morgenbordet med ungerne. Rabatter på restaurantoplevelser og inspirerende opskrifter på hverdagsmad. Alt dette samles ét sted, når Meyers nu lancerer en app, der skal skabe mærkbar værdi for alle gæster på tværs af bl.a. catering, bagerier, kurser og restauranter – herunder også ude hos de virksomheder, hvor Meyers driver kantiner eller leverer frokost.

Foto: Kaspar Mørk Arianto

Skal gøre gæsterne gladere og Meyers bedre:

Dette er tredje bølge i vores digitale omstilling af Meyers. Det er en rejse, vi har været på gennem de sidste 2,5 år, hvor vi først har fokuseret på vores e-commerce-platforme, for dernæst at digitalisere købsoplevelsen for de virksomheder, vi leverer frokost til. Nu er turen kommet til vores gæster.”

Sådan siger Direktør for Digital & Marketing i Meyers, Jesper Wacherhausen, om mad- og måltidsvirksomhedens nye app, der netop er blevet publiceret i App Store og på Google Play.

”Målet er flerstrenget og afhænger af måden, hvorpå du er gæst hos Meyers. Er du kantinegæst, kan du bestille aftensmad to go lavet af dygtige kokke, du kender, og får du frokosten leveret til din arbejdsplads, skal du kunne sende os feedback og samtidig få et godt tilbud på en middag i en af vores restauranter. Det handler om at skabe merværdi for gæsterne og samtidig blive bedre selv,” siger Jesper Wacherhausen

Bygget op om ét simpelt spørgsmål:

For at kunne begejstre og engagere titusindvis af daglige og meget forskellige gæstetyper i app’en, har man i den digitale udviklingsafdeling hos Meyers forsøgt at koge kompleksiteten ned til ét enkelt spørgsmål: "Hvad skal jeg have at spise?"

Spørgsmålet fungerer som en simpel motor, der rummer det hele. Fordi svaret kan være alt fra dagens frokostmenu til kantinegæsten videre til inspirerende hverdagsopskrifter for alle madinteresserede eller muligheden for at spise ude med ekstra fordele som en del af Meyers-familien.

Hos Meyers ser man den nye app som en data-drevet måde at komme tættere på gæsterne, og dermed lære af kundernes ønsker og behov. Men den er også et helt konkret bud på, hvordan begrebet ’convenience’ kan komme til udtryk i et digitalt format: Det handler om at skabe oplevelser for andre – herunder for medarbejdere i virksomheder, der har Meyers som kantineoperatør eller frokostleverandør.

Indbegrebet af convenience:

Mette Beck, der er køkkenchef i Meyers Kantiner, oplever allerede efter de første testuger den nye gæste-app’ som en forlængelse af sit daglige arbejde:

”Når man arbejder i et køkken som vores, får man jo en relation til gæsterne, fordi vi møder dem hver eneste dag. Det er tydeligt at mærke, at mange har supertravlt på kontoret, og derfor kan man fornemme en glæde - ja, nogle gange næsten en lettelse - over, at de har mulighed for at hente aftensmaden og måske endda morgenbollerne til næste dag i et køkken, de kender,” siger Mette Beck og slutter:

”På den måde er den nye app indbegrebet af convenience. Det handler ikke bare om at hente en færdigret i supermarkedet, men derimod om at gøre hverdagen lidt nemmere og mere velsmagende for vores gæster.”

• Meyers har udviklet og lanceret en ny app, der skal give mere end 30.000 daglige gæster på tværs af kantiner, restauranter, bagerier osv. fordele og inspiration i hverdagen.

• I første lancering rulles app’en ud til titusindvis af kantinegæster, der f.eks. kan bestille aftensmad og ”ready to bake”-produkter to go fra kokke, de kender, samt udvalgte produkter fra Meyers’ sortiment af olier, eddiker, mel og kolonialvarer.

• Alle med adgang til App store og Google Play kan downloade app’en og få adgang til Meyers inspirationsunivers med opskrifter.

• Allerede i efteråret 2021 udbygges app’en med et feedback-modul, så f.eks. catering- og firmafrokostgæster kan sparre og videreudvikle med kokkene fra Meyers.

• Du finder app’en i App Store eller Google Play ved at søge på Meyers.

• Den nye app er udviklet i samarbejde med NOA Ignite og Struct.

Køkkenchef i Meyers Kantiner, Mette Beck. Foto: Kaspar Mørk Arianto
Screenshots: Meyers A/S
Foto: Kaspar Mørk Arianto
Direktør for Digital & Marketing i Meyers, Jesper Wacherhausen. Foto: Kaspar Mørk Arianto

Tanja Weber skal både stå i front for Meyers’ nye spiseri i H.C. Andersens Hus og H.C. by Meyers på Hotel Odeon10.6.2021 12:33:30 CEST | Pressemeddelelse

Med en fortid på Falsled Kro og Bistro Bohème skifter 30-årige Tanja Weber nu rollen som køkkenchef på luksushotellet Stella Maris i Svendborg ud med ansvaret for hele to Meyers-spisesteder i Odense. Målet er at skabe ærlig velsmag og synergier mellem H.C. by Meyers på Hotel Odeon og spiseriet DEILIG, der til sommer åbner som en del af det nye H.C. Andersens Hus.

Nu leveres firmafrokosten i elbiler: Aarhus lægger asfalt til første skridt på vejen mod CO2-neutral drift hos Meyers5.5.2021 10:03:55 CEST | Pressemeddelelse

I marts præsenterede Meyers en ambitiøs klimastrategi med et delmål om at gøre al drift CO2-neutral allerede inden 2025. Nu har man sat nøglen i tændingen på planerne med udrulning af elbiler til levering af firmafrokoster i og omkring Aarhus. Et valg, der flugter med virksomhedskundernes efterspørgsel på mad med grøn omtanke, fortæller direktør, Jesper Wacherhausen.

Stort klimagennembrud: Topforskere fra Danmark og Vietnam udvikler kødproducerende plante1.4.2021 06:34:00 CEST | Pressemeddelelse

En anerkendt dansk-vietnamesisk forskergruppe indenfor genetik og ernæring anført af Eske Willerslev, Arne Astrup og Nguyen Trung Vo løfter i dag sløret for en teknologisk landvinding, der vil give ekko langt ud over landets grænser. Fødevare- og måltidsvirksomheden Meyers, anført af grundlægger Claus Meyer, skal nu stå for at så, kultivere og udbrede kendskabet til verdens første kødproducerende afgrøde.

Meyers sætter ambitiøse klimamål og lancerer B2B-vendt klimamålingsværktøj26.3.2021 14:18:59 CET | Pressemeddelelse

Meyers har gennemført en omfattende og detaljeret kortlægning af klimaftrykket for alle virksomhedens aktiviteter inkl. råvareforbrug. Med den nye viden har Meyers sat ambitiøse klimamål, der på afgørende områder kommer til at forme den måde, virksomheden vil tænke måltider, produktion og samarbejder omkring dyrkning og husdyrhold i fremtiden. Det skal også komme virksomhedskunder til gode.