Didde Maria Kristensen udnævnt til ny partner hos NREP

NREP har netop udnævnt Didde Maria Kristensen som partner. Som IR-chef siden 2019 har hun haft ansvar for NREP’s hastigt voksende investorunivers og større kapitaltilsagn til ekspansion inden for ejendomme og beslægtede områder. Som eksponent for NREP’s kultur bliver hun nu også medansvarlig for at sikre denne og bære den videre ind i NREP’s fortsatte udvikling.

Didde Maria Kristensen er udnævnt som partner hos NREP, Nordens førende ejendomskoncern.

”At være partner i NREP handler om entydigt at være drevet af vores formål og værdier. Når Didde nu træder ind i partnergruppen, bliver hun ultimativt medansvarlig for NREP’s kultur og måde at gøre tingene på. Jeg oplever Didde, som et ordentligt, omsorgsfuldt menneske drevet af at gøre en forskel,” siger Claus Mathisen, CEO, NREP og uddyber:

”Værdier handler om, hvordan vi realiserer vores formål som virksomhed. Det er her, vi gerne vil være anderledes, og jeg ser vores værdier forankret hos partnerne, som den ingrediens der gør NREP’s fortsatte udvikling mulig.”

Det begynder med formålet
Således handler det mere om formål, og hvad investorerne får lov til at påvirke med deres penge, end det handler om kapitalallokering og afkast, når NREP kommunikerer til sine investorer.

”Målet er ikke nødvendigvis at rejse en masse kapital. Man skal også se på, hvad man gør med kapitalen, og om man har gjort en positiv forskel. Gør man det, så skaber det troværdighed, når den næste fond skal rejses. Det gør forskellen,” forklarer Didde Maria Kristensen og siger videre om sin egen tid I NREP:

”Jeg har haft mulighed for at udvikle mig både personligt og professionelt. Det indebærer at have mulighed for at bidrage aktivt til organisationen, ligesom jeg hver dag oplever at kunne møde ind som et menneske, der rummer meget mere end ’blot’ en faglighed.”

Kulturen er afgørende
Ifølge Claus Mathisen er kulturen, der skaber fundamentet for en succesfuld forretning:

”Didde opererer med tillid som en kerneværdi, og hun har som chef for vores investorrelationer udviklet og udbygget fundamentet for NREP’s betydelige vækst. Vores ekspansion ind i nye typer segmenter og nye geografier er bl.a. gjort mulig, fordi Didde har skabt tillid til en investeringsstrategi drevet af kunder og bæredygtighed, senest med ambitionen om at blive klimaneutral i 2028.”

Didde Maria Kristensen blev ansat hos NREP i 2015. Hun er uddannet cand.oecon. fra Aarhus Universitet, og hun har tidligere i sin karriere været senior M&A-manager hos Dong Energy (nuværende Ørsted). Hun er opvokset i Kjellerup, Midtjylland, og bor i dag i København med sin mand og venter sit første barn i januar.

Inden for de seneste to år har NREP tiltrukket godt 25 mia. kr. til ejendomsinvesteringer.

Siden opstarten i 2005 har NREP etableret 14 fonde og gennemført flere end 400 investeringer på tværs af Norden. Antallet af medarbejdere er vokset til over 400, og med udnævnelsen af Didde Maria Kristensen og Alfred Eklöf i Sverige har virksomheden i alt 16 partnere, heraf seks danske.

NREP A/S er en nordisk ejendomsvirksomhed med base i København som udvikler, administrerer, investerer og innoverer for at forbedre det byggede miljø til fordel for alle stakeholdere. NREP har en langsigtet tilgang til værdiskabelse på tværs af sine primære segmenter: Boliger, logistik, plejehjem og kontorer. Virksomheden har flere end 400 ansatte, og ejendomsporteføljen på mere end 5,5 mio. kvadratmeter i Danmark, Finland, Sverige, Norge og Polen har en samlet værdi på over 90 mia. kr. NREP foretager i gennemsnit mere end en investering om ugen og er en anerkendt pioner inden for bæredygtighed, kundefokus og brug af ny teknologi. Se mere på www.nrep.dk

NREP satser stort på friplejehjem – har netop taget første spadestik i Sorø og Helsinge21.1.2022 12:44:52 CET | Pressemeddelelse

NREP har fået et gennembrud i satsningen på friplejehjem. Inden for det seneste år er to friplejehjem sat i drift. Yderligere tre vil stå færdige i 2023, og det sjette friplejehjem er under projektering. NREP udvider desuden med private daginstitutioner. Indsatsen på området er drevet af demografien og ønsket om at gøre en forskel i både livskvalitet og bæredygtighed.

Ny fremtid for Mjølnerparken: Nyt alment-privat samarbejde skal skabe en tryg, åben og attraktiv bydel22.12.2021 07:30:00 CET | Pressemeddelelse

Mjølnerparken går en ny fremtid i møde. I 2023 overtager NREP ejerskabet og udlejningen af to af de fire karréer i Mjølnerparken, mens Industriens Pension er medinvestor. NREP lover et huslejeniveau, som er til at betale for familier med almindelige indkomster. Sammen med Bo-Vita ønsker de nye ejere at omdanne Mjølnerparken til et trygt, åbent og attraktivt københavnerkvarter.

Nyt website afslører hemmeligheden bag et af verdens mest bæredygtige byggerier11.11.2021 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

UN17 Village, et 35.000 kvm stort byggeri i Ørestad Syd, er det første større byggeri, som favner alle FN’s verdensmål og samtidig opfylder en række certificeringer, fx DNGB, WELL og den frivillige bæredygtighedsklasse. UN17 Village får nu sit eget website, hvor det er muligt at følge byggeriet og lade sig inspirere af metoden, der balancerer de 17 verdensmål på højeste niveau.