DI Sydsjælland fortsætter med samme stærke hold

Efter generalforsamling i DI Sydsjælland onsdag den 25. april er sammensætningen af bestyrelsen uændret.

Produktionsdirektør Klaus Rønholt fra Lhoist Faxe Kalk A/S er blevet genvalgt som formand, og adm. direktør Kim G. Jørgensen fra Viking Malt A/S og adm. direktør Peter Rosenkrands fra Palle Knudsen Kunststoffabrik ApS fortsætter begge som næstformænd.

Det seneste år er adm. direktør Allan Kristensen fra Howden A/S og adm. direktør Steffen Steffensen fra Liselund Fontænen A/S trådt ud af bestyrelsen, mens adm. direktør Jacob Møller fra Insatech A/S er kommet til.

Bestyrelsesformand Klaus Rønholt ser frem til det fortsatte samarbejde omkring udfordringerne i området.

- Grobunden for vækst i virksomhederne er dygtige medarbejdere. Om det er ufaglærte, faglærte eller højtuddannede, så er de sværere at finde end for blot få år siden. Det skal vi gøre noget ved nu, ellers risikerer vi, at virksomhederne begynder at miste ordrer. Det er min bestyrelses vigtigste opgave de kommende år, siger Klaus Rønholt.

Og udfordringen bliver kun større fremover.

- Vi kan se, hvordan medarbejderne er blevet ældre, og hvordan det er blevet sværere at lokke unge faglærte til. Der er fortsat for få, der vælger en erhvervsuddannelse. Vi har som virksomheder et ansvar for at ansætte lærlinge, for det er ude på virksomhederne de unge får en forståelse af faget og ser de spændende karrieremuligheder en erhvervsuddannelse giver, siger formand for DI Sydsjælland Klaus Rønholt.

Han håber også på en fortsat god dialog med de lokale politikere, hvor der for alvor bliver sat handling bag ordene.

- De sydsjællandske kommuner ligger desværre stadig i den nederste del, når DI måler erhvervsvenligheden blandt landets kommuner. Jeg mærker en stor velvillighed hos mange embedsmænd og politikere i kommunerne. Det er vigtigt, at den velvillighed bliver omsat til et godt serviceniveau for de virksomheder, der efterspørger hjælp til for eksempel miljøgodkendelse, byggesagsbehandling eller rekruttering, siger DI Sydsjællands formand Klaus Rønholt.

Bestyrelsen for DI Sydsjælland ser sådan ud:

• Produktionsdirektør Klaus Rønholt, Lhoist Faxe Kalk A/S (formand)
  • Adm. direktør Kim G. Jørgensen, Viking Malt Group A/S (næstformand)
  • Adm. direktør Peter Rosenkrands, Palle Knudsens Kunststoffabrik ApS (næstformand)
  • Adm. direktør Tommy Jensen, Ropox A/S
  • Adm. direktør Jacob Møller, Insatech A/S
  • Divisionsdirektør Andreas Nyborg, De Forenede Dampvaskerier A/S
  • Adm. direktør Mette Radich Pedersen, Næstved Pulverlakering A/S
  • Adm. direktør Birgit Rasmussen, Casa Arkitekter A/S

For yderligere kommentarer kontakt formand for DI Sydsjælland Klaus Rønholt, tlf: 4041 9759 eller pressekoordinator Jeppe Bo Rasmussen, jebr@di.dk, tlf: 2440 1897

DI: Virksomheder kan levere løsningerne på klodens udfordringer19.10.2018 08:56pressemeddelelse

Der bliver etableret konkrete samarbejder, og der kommer bud på løsninger på klodens udfordringer, når repræsentanter fra regeringer, civilsamfund og erhvervslivet fredag og lørdag mødes i København til det grønne topmøde P4G. Fredag foregår topmødet i Industriens Hus, hvor statsminister Lars Løkke Rasmussen og Dansk Industris (DI) adm. direktør, Karsten Dybvad, er værter. Formålet med mødet er at få erhvervslivet til at spille sammen med regeringerne, civilsamfundet og de grønne organisationer om at opfylde FN’s 17 Verdensmål og klimaaftalen fra Paris. - P4G's mål om at skabe offentlig-private partnerskaber afspejler den vitale rolle, som den private sektor spiller for at skabe en bedre verden for os, for vores børn og vores børnebørn. Der skal innovative virksomheder til at levere mange af de nye løsninger, som kan sikre rent vand, bæredygtig energi og mad til alle i fremtiden, siger Thomas Bustrup, direktør i DI. P4G-topmødet skal støtte og udvikle offentligt-private partnerskaber o