MX Press

Danskerne skifter til LED - og det gavner miljøet

Flere og flere danskere skifter deres gamle glødepærer ud med LED-varianter. Det gælder både pærerne i hjemmet, i bilen og på cyklen. Og det er ikke bare godt for pengepungen og brandrisikoen. Det er også godt for klimaet.

Lys er vigtigt i et væld af forskellige sammenhænge. Om aftenen er det vigtigt at have lys i hjemmet. Ellers ender du hurtigt med at slå tåen på dørkarmen eller gå ind i bordkanten. Og når du kører i mørket på cykel eller i bilen, kan lygten betyde forskellen mellem liv og død.

Danskerne bruger altså lys og lygter hele dagen, hele året. Men har du nogensinde tænkt over, hvilken type pære du bruger? Det er der tilsyneladende flere og flere, der gør. For et stigende antal danskere er begyndt at udskifte deres gamle glødepærer med nye LED-pærer. Og det har flere fordele.

LED-pærer slår de gamle typer af pærer på en lang række parametre. Blandt andet er de langt bedre for klimaet,” fortæller Tom Kosack fra Easy-Light.dk. Det er en webshop, som er eksperter i LED-lys til både virksomheder og private.

Sparer strøm og sparer penge

I mange år har glødepærer været foretrukket ude i de danske hjem. De er den klassiske type elpære, men i et moderne hjem har de mange ulemper. De sluger strøm som en støvsuger, og de bliver så varme, at de kan udgøre en brandrisiko.

LED-pærer fungerer langt bedre end glødepærer. Derfor er de en rigtig god investering. De har en lang levetid, et lavt energiforbrug, og så lyser de utrolig godt,” forklarer Tom Kosack fra Easy-Light.dk.

Og den lange levetid gavner ikke bare på elregningen, men også ift. miljøet. Elpærer er nemlig meget ressourcekrævende at fremstille. Så det er et problem, hvis de hele tiden skal udskiftes. Og får du ikke strømmen fra vedvarende energikilder, er det også en fordel, at du bruger så lidt energi til din belysning som muligt.

Derfor er det også godt for klimaet, at flere danskere er begyndt at udskifte deres gamle glødepærer med LED-varianter.

Det er blevet let at skifte

“Du kan få LED-pærer til alle formål i dag. Både til lamperne i hjemmet, lygterne på bilen og belysningen på cyklen. Så det er nemt at skifte,” forklarer Tom Kosack fra Easy-Light.dk.

Webshoppen mener også, at det store udvalg er en af grundene til LED-pærens voksende popularitet.

I dag kan du jo få et væld af varianter. Du kan endda få dem med farver, som du kan styre fra din telefon. Mulighederne er mange, og der kommer hele tiden ny modeller på markedet,” fortæller Tom Kosack.

Ifølge Tom Kosack er LED-pæren kommet for at blive, og der er ikke tegn på, at der er nye, mere energibesparende erstatninger på vej. Det gør LED-pærer til det rigtige valg både pga. anvendeligheden og af klimahensyn.

Så det er kun et spørgsmål om tid, før størstedelen af belysningen i de danske hjem er 100 % LED. Og det vil ikke kun gavne danskernes pengepung. Det vil også være en stor lettelse for miljøet.

Information om MX Press

MX Press
Marielundvej 46
2730 Herlev

MX Press er et mindre nyhedsmedie fra mediehuset KH MEDIA.

Følg pressemeddelelser fra MX Press

Flere pressemeddelelser fra MX Press

Virksomheder bør ændre deres sociale medier strategier for kommende kulturelle begivenheder23.5.2023 13:37:36 CEST | Pressemeddelelse

I dag er sociale medier en vigtig del af markedsføringen for de fleste virksomheder. Den stadigt voksende popularitet af sociale medier gør det nødvendigt for virksomheder at have en tilstedeværelse på de sociale platforme for at nå ud til et bredere publikum - sociale medier er alfa og omega når virksomheder skal ses. Sociale medier eller populært kaldet SoMe er uundgåeligt, og der findes efterhånden kun få mennesker, der ikke har en eller anden form for social medie profil. Bør virksomhederne derfor tilpasse deres sociale medier strategier i forhold til kommende kulturelle begivenheder for at vise deres aktualitet? Denne pressemeddelelse vil undersøge spørgsmålet nærmere.

Ure bliver i højere grad investeringsobjekter29.6.2022 07:42:15 CEST | Pressemeddelelse

Det er langt fra alles kop te at investere i aktier. Ved aktiehandel er der som oftest en høj risiko forbundet med at handle aktier. At have sine penge i banken er heller ikke en god idé, da penge i banken bliver opslugt af inflation. Med andre ord bliver dine penge mindre og mindre værd ved at stå i banken. Der er heldigvis alternativer til investering i aktier, så dine penge kan vokse sig større med en lav risiko.

LejBoliger.dk ændrer strategi og bliver til BoligZonen.dk14.2.2022 13:18:05 CET | Pressemeddelelse

BoligZonen er et gammelt navn, som tidligere har været ejet og drevet af Berlingske Media, som et af de største boligsites i Danmark. Nu skal det opnå nye højder med en konstellation inden for lejeboliger, funktioner og viden herom. Navneændringen har været noget tid undervejs. Vi har hele tiden vist at navnet BoligZonen ville favne præcis den strategi og genkendelighed vi ønsker for vores boligportal i Danmark og som symboliserer den rejse vi er på.

Smykker til mænd er mere populære end nogensinde28.10.2021 10:12:09 CEST | Pressemeddelelse

Danske mænd går ikke kun op i deres tøj og hår. De går også op i deres smykker. Den store interesse for at købe og kombinere de helt rette smykker fra mændenes side kan mærkes hos Marjoe, der netop sælger herresmykker. Her mærkes der en støt stigende efterspørgsel på alt fra armbånd og halskæder til ringe og øresmykker. Interessen mærkes ikke blot fra de unge mænd, men også fra de mere modne mænd, der har fået øjnene op for, at smykker kan bruges til at sætte prikken over i’et på ethvert outfit.