Dansk robotsucces laver hattrick: Ny satsning giver stor tysk ordre til Scape Technologies

Kun få måneder efter den succesfulde børsintroduktion af Scape Technologies giver virksomhedens nye satsning bonus med en stor ordre fra en ny kunde i Tyskland, nemlig en af verdens største producenter af avancerede beslag og hængsler til køkkensystemer og hårde hvidevarer. Netop denne industri har Scape længe haft et godt øje til.

Den globale producent af hængsler, Hettich Holding GmbH & Co. oHG, med hovedkontor i Hannover-området i Tyskland, har valgt dansk robotteknologi til at automatisere sin produktion. Med 6.600 medarbejdere på verdensplan og en daglig produktion af mere end en million hængsler og beslag er Hettich er blandt verdens største i  denne branche.

”Vi er stolte af, at vi så helt rigtigt, da vi skrev køkken- og hårde hvidevarer-industrien ind i vores strategi før nytår. Den branche minder efterhånden meget om bilindustrien, hvor vi har stor erfaring og allerede leverer til bl.a. Ford og Schaeffler Group. Delene til køkken- og hårde hvidevarer-branchen ensrettes og leveres i stigende grad af underleverandører i stor volumen i uordnede containere, såkaldte bins. Håndteringen af disse dele er en løntung del af produktionen og giver et større behov for automatiseret bin-picking,” siger Søren Bøving-Andersen, CEO i Scape Technologies. Han fortsætter:

”Efter en stærk afslutning på 2018 med to ordrer fra Schaeffler Group får vi nu en fin start på 2019 med ordren på ikke færre end fire SCAPE Bin-Pickers til en af verdens største producenter af hængsler og systemer til køkken- og hårde hvidevareindustrien. Det bekræfter vores tillid til, at vores teknologi er ideel også til dette segment.”

Løsningen fra Scape giver Hettich markante omkostningsbesparelser, forøget kvalitet, driftssikkerhed og produktionskapacitet samt ikke mindst bedre ergonomi og sikkerhed for medarbejderne.

Ordren, der blev bekræftet i dag af Hettich, skal leveres af selskabets nye partner, ST Integration & Robotics GmbH, som indgik partneraftale 20. december 2018. Dermed laver Scape Technologies hattrick med succes for både børsintroduktion, nye satsning og ny partner inden for samme kvartal.

Ordrerne ændrer ikke ved selskabets forventninger til sidste og indeværende år.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst: CEO Søren Bøving-Andersen, Scape Technologies, mobil: +45 2128 1128 og mail: sb@scapetechnologies.com

Om Scape Technologies

Scape Technologies, stiftet i 2004, er en fokuseret robotteknologisk virksomhed, der har udviklet den unikke bin-picking løsning, SCAPE Bin-Picker, som sælges til produktionsvirksomheder, primært i bilindustrien, men efterhånden også i andre brancher, herunder køkkenindustrien.

Scape Technologies’ avancerede løsning integrerer gribeenheder, sensorer, kameraer og egenudviklet software til hurtig, driftssikker og præcis opsamling, kontrol og placering af delkomponenter og emner, der leveres ustruktureret i kasser – heraf begrebet bin-picking. Teknologien bruges til blandt andet montage af halvfabrikata, emnelevering til maskiner, kvalitetskontrol og pakning. Den bygger blandt andet på en algoritme, som gør det muligt for en robot med kamera at omsætte billeddata tilstrækkeligt hurtigt til, at robotten kan arbejde hurtigt og sikkert med håndteringen af emnerne.

Scape Technologies har bl.a. kunder i Sverige, Tyskland, Danmark, Frankrig og Kina.. Men alene i Danmark er potentialet for Scapes opfindelse også stort, IDA Ingeniørforeningen har vurderet at der alene i Danmark er et automatiseringspotentiale på mellem 41 og 55 mia. kroner.

Scape Technologies tilbyder en komplet løsning med fuldt integrerede komponenter og softwaremoduler, der tilsammen skaber en sammenhængende og effektiv løsning, som kan kobles direkte sammen med de førende seksaksede robotmærker, der anvendes i industrien – som for eksempel KUKA, ABB, Kawasaki, Universal Robots med flere.

Navnet SCAPE er en forkortelse af ”Smart Classifier and Pose Estimation”.

Faktaboks

Stiftet: 2004

Hovedkontor: Odense

Medarbejdere: 23

Antal bildele, der er håndteret af Scape Technologies’ Bin-Picker gennem tiden: +30.000.000

Salgskontorer/afdelinger i: Kina, Tyskland og Danmark

Älykkäät työkalut älykkään tuotantoekosysteemin luomiseen15.4.2019 11:19:51 CESTPressemeddelelse

Jokainen yritys tarvitsee ainutlaatuisia automaatioratkaisuja omaan tuotantoympäristöönsä, mutta yritykset eivät voi suunnitella ratkaisuja alusta lähtien jokaiseen eri prosessiin ja käyttötarkoitukseen. Tämän vuoksi on tärkeää, että yritykset valitsevat optimaaliset robottivälineet maksimoidakseen automaatioarvonsa. Kunnolliset välineet voivat auttaa muuttamaan koko tuotantosyklin saumattomaksi prosessiksi ostosta ja asennuksesta aina käyttöön ja uudelleenkehitykseen saakka.

Nyt opkøb: OnRobot sikrer sig flere nye teknologier og produkter15.4.2019 09:34:21 CESTNyhed

Rettighederne til den unikke robotteknologi bag den nordjyske robotløsning RAGNAR er blevet købt af at Odense-firmaet OnRobot, fordi fynboerne ser oplagte synergimuligheder med OnRobots produktsortiment. 12 robotudviklere fra det konkursramte Aalborg-firma Blue Workforce i Aalborg får samtidig ny arbejdsgiver, efter OnRobot har tilbudt dem arbejde som udviklere i den succesfulde internationale robotvirksomhed.

Scape Technologies udvider igen markedet: Ny SCAPE Mini-Picker er det nemme startsæt til driftssikker bin-picking10.4.2019 07:00:00 CESTNyhed

Scape Technologies henvender sig nu igen til nye segmenter på markedet med lanceringen af et nyt produkt, nemlig SCAPE Mini-Picker. Den nye SCAPE Mini-Picker er en nem løsning med et startsæt til driftssikker bin-picking. SCAPE Mini-Picker er udviklet til virksomheder, teknologicentre eller uddannelsesinstitutioner, som gerne vil hurtigt i gang med at få bin-picking erfaringer uden at foretage store investeringer.

ROEQ fuldautomatiserer den nye MiR1000 robot9.4.2019 06:00:00 CESTNyhed

To splinternye danske robotopfindelser udgør tilsammen en komplet automatiseret logistikløsning. De bliver præsenteret i denne uge på USA’s største robotmesse Automate 2019 i Chicago. ROEQ lancerer en unik rullebane TR1000 Top Roller, som monteres på toppen af den nye MiR1000-robot og automatiserer læsning og aflæsning af robotterne ved afgangs- og modtagestationer. Nyskabelsen automatiserer håndtering af et helt ton gods. Derved kan industrien eliminere belastende fysisk arbejde i logistikkæden og fjerne flaskehalse og ventetid

Mobile Industrial Robots sætter igen ny standard: Ny mobil robot fra MiR fordobler løftekapacitet og trumfer med AI9.4.2019 06:00:00 CESTNyhed

Med lancering af en ny og endnu stærkere mobil cobot: MiR1000 med ikke mindre end 1 ton løftekapacitet, markerer Mobile Industrial Robots (MiR) sig endnu en gang som markedsleder indenfor logistikoptimering. MiR1000 imødekommer et stærkt ønske fra industrier med tunge komponenter. Oven i de fordoblede kræfter lægger den verdensledende robotproducent som den første i verden en optimeret navigation med kunstig intelligens.

Universal Robots udvider sin turné med besøk i Trondheim hvor norske produsenter kan se fordelene ved brukervennlig og fleksibel automasjon9.4.2019 06:00:00 CESTNyhed

Universal Robots og Cobotnor kommer til Trondheim den 24. april på sin suksessfulle UR+ Workshop 2019-turné i Norge. De første arrangementene på turnéen har vært så godt besøkt at man har valgt å utvide med et arrangement i Trondheim. Besøkende får praktisk opplæring med samarbeidende roboter og gode råd fra industrieksperter om produksjonseffektivisering med samarbeidende roboter og automasjon.