Dansk robotsucces laver hattrick: Ny satsning giver stor tysk ordre til Scape Technologies

Kun få måneder efter den succesfulde børsintroduktion af Scape Technologies giver virksomhedens nye satsning bonus med en stor ordre fra en ny kunde i Tyskland, nemlig en af verdens største producenter af avancerede beslag og hængsler til køkkensystemer og hårde hvidevarer. Netop denne industri har Scape længe haft et godt øje til.

Den globale producent af hængsler, Hettich Holding GmbH & Co. oHG, med hovedkontor i Hannover-området i Tyskland, har valgt dansk robotteknologi til at automatisere sin produktion. Med 6.600 medarbejdere på verdensplan og en daglig produktion af mere end en million hængsler og beslag er Hettich er blandt verdens største i  denne branche.

”Vi er stolte af, at vi så helt rigtigt, da vi skrev køkken- og hårde hvidevarer-industrien ind i vores strategi før nytår. Den branche minder efterhånden meget om bilindustrien, hvor vi har stor erfaring og allerede leverer til bl.a. Ford og Schaeffler Group. Delene til køkken- og hårde hvidevarer-branchen ensrettes og leveres i stigende grad af underleverandører i stor volumen i uordnede containere, såkaldte bins. Håndteringen af disse dele er en løntung del af produktionen og giver et større behov for automatiseret bin-picking,” siger Søren Bøving-Andersen, CEO i Scape Technologies. Han fortsætter:

”Efter en stærk afslutning på 2018 med to ordrer fra Schaeffler Group får vi nu en fin start på 2019 med ordren på ikke færre end fire SCAPE Bin-Pickers til en af verdens største producenter af hængsler og systemer til køkken- og hårde hvidevareindustrien. Det bekræfter vores tillid til, at vores teknologi er ideel også til dette segment.”

Løsningen fra Scape giver Hettich markante omkostningsbesparelser, forøget kvalitet, driftssikkerhed og produktionskapacitet samt ikke mindst bedre ergonomi og sikkerhed for medarbejderne.

Ordren, der blev bekræftet i dag af Hettich, skal leveres af selskabets nye partner, ST Integration & Robotics GmbH, som indgik partneraftale 20. december 2018. Dermed laver Scape Technologies hattrick med succes for både børsintroduktion, nye satsning og ny partner inden for samme kvartal.

Ordrerne ændrer ikke ved selskabets forventninger til sidste og indeværende år.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst: CEO Søren Bøving-Andersen, Scape Technologies, mobil: +45 2128 1128 og mail: sb@scapetechnologies.com

Om Scape Technologies

Scape Technologies, stiftet i 2004, er en fokuseret robotteknologisk virksomhed, der har udviklet den unikke bin-picking løsning, SCAPE Bin-Picker, som sælges til produktionsvirksomheder, primært i bilindustrien, men efterhånden også i andre brancher, herunder køkkenindustrien.

Scape Technologies’ avancerede løsning integrerer gribeenheder, sensorer, kameraer og egenudviklet software til hurtig, driftssikker og præcis opsamling, kontrol og placering af delkomponenter og emner, der leveres ustruktureret i kasser – heraf begrebet bin-picking. Teknologien bruges til blandt andet montage af halvfabrikata, emnelevering til maskiner, kvalitetskontrol og pakning. Den bygger blandt andet på en algoritme, som gør det muligt for en robot med kamera at omsætte billeddata tilstrækkeligt hurtigt til, at robotten kan arbejde hurtigt og sikkert med håndteringen af emnerne.

Scape Technologies har bl.a. kunder i Sverige, Tyskland, Danmark, Frankrig og Kina.. Men alene i Danmark er potentialet for Scapes opfindelse også stort, IDA Ingeniørforeningen har vurderet at der alene i Danmark er et automatiseringspotentiale på mellem 41 og 55 mia. kroner.

Scape Technologies tilbyder en komplet løsning med fuldt integrerede komponenter og softwaremoduler, der tilsammen skaber en sammenhængende og effektiv løsning, som kan kobles direkte sammen med de førende seksaksede robotmærker, der anvendes i industrien – som for eksempel KUKA, ABB, Kawasaki, Universal Robots med flere.

Navnet SCAPE er en forkortelse af ”Smart Classifier and Pose Estimation”.

Faktaboks

Stiftet: 2004

Hovedkontor: Odense

Medarbejdere: 23

Antal bildele, der er håndteret af Scape Technologies’ Bin-Picker gennem tiden: +30.000.000

Salgskontorer/afdelinger i: Kina, Tyskland og Danmark

Førerløse truck løser flaskehalsproblemer på danske industriarbejdspladser19.8.2019 05:30:00 CESTNyhed

Har du truckcertifikat, kan du lige nu vælge og vrage mellem jobbene. Flaskehalsproblemer med truckførere er nemlig en stor hovedpine for den danske industri, og efterspørgslen stiger yderligere i travle perioder og i ferietiden. Det gør det nødvenligt for arbejdsgivere at tænke kreativt og gøre eksisterende ansatte endnu mere produktive. Derfor stiger interessen for førerløse trucks kraftigt for tiden.

Kina-klog amerikaner håndplukket il OnRobots ambitiøse satsning i Asien17.7.2019 07:00:00 CESTNyhed

Den danske eksportvirksomhed OnRobot har rekrutteret en unik hybrid-profil til at sikre succes på det asiatiske marked. Han har allerede én gang etableret en dansk robotvirksomhed i den region, og nu skal succesen gentages. James Taylor er født, opvokset og uddannet i USA, mens han primært har gjort karriere i lederstillinger inden for forretningsudvikling og marketing i teknologivirksomheder i Shanghai.