PR-specialist og digitalt marketingbureau indgår samarbejde om robot- og automationsbranchen
Automationsbølgen spreder sig til flere og flere brancher i takt med. Optimering står højt på agendaen, og produktinnovationen blomstrer i kraft af store teknologiske tigerspring.
Den danske robotindustri er i en rivende udvikling, og det bidrager to medievirksomheder i Aarhus til at understøtte med målrettet kommunikation og marketing. Conversio og Grouleff Communications har positioneret sig som nogle af de bedste inden for deres niche.
Robotter, droner og andre automationsteknologier er ofte hyperkomplekse produkter og løsninger, som kunder let skal kunne forstå værdien af.
"Udviklingen indenfor robotter og automation er så signifikant og revolutionerende, at den fortjener fuld opmærksomhed. Det er vigtigt at skabe både indsigt i de mange muligheder, som de nye teknologier åbner for, fordi det både kan gøre Danmark til verdensmester i automatisering på hjemmemarkedet og få den danske robotindustri til at blomstre yderligere som leverandør til det globale marked," siger Malene Grouleff, ejer af Grouleff Communications, der siden 2008 har arbejdet med at gøre danske robotter verdensberømte. Hun repræsenterer desuden Danmarks ældste og største robotforening DIRA, Danish Industrial Robot Association, som bestyrelsesmedlem,
Kendte ansigter blandt robotterne
Conversio er kommet med på vognen inden for de seneste par år og har en rendyrket digital tilgang til marketing. Her er det discipliner som Google og Facebook, der er deres niche. Conversio hylder samarbejdet med Grouleff, som kan skabe synergi mellem traditionelle medier og de digitale platforme og ikke mindst være en gevinst for kunderne i robotbranchen.
“Vi spiller hinanden gode og supplerer der, hvor det giver mening i forhold til vores respektive kompetencer. Vi er stærke på det digitale, men ser samtidig et stort behov for, at kunderne bliver set og hørt i fagpressen”, siger Client Director og partner i Conversio, Johannes Helleland.
Fagblade og sociale medier som talerør
Traditionelt har det i mange år været sådan, at hvis en virksomhed gerne vil have opmærksomhed fra offentligheden eller kunder, har dagspressen været talerøret. Herunder fagmedier, der er relevante for kunderne.
Det forholder sig stadig således, men typisk i en kombination med noget digitalt som f.eks. en pressemeddelelse, der bliver annonceret på Facebook for en ønsket målgruppe. Derfor taler samarbejdet mellem de to kommunikatører til alles fordel – og særligt kunderne, der måske ikke var modtager af et fagmagasin inden for robotter eller automatik.
“Når vi kombinerer pressearbejdet med det digtale, får budskaberne lov at leve i længere tid. Vi kan ramme de ønskede målgrupper, når de er til stede – på alle tider af døgnet. Derfor er det et skridt i den helt rigtige retning at samarbejde og udnytte hinandens stærke sider”, siger Johannes Helleland.
Mindre teknik, mere menneske
Mange af virksomhederne udvikler unikke produkter, der løser en eller anden form for behov hos en anden virksomhed. Men det kan ofte blive en produktspecifik snak, som ikke får solgt idéen om, hvad produktet kan løse af behov og hovedpiner.
Teknikken er deres kompetence, men det er for menneskets skyld, de udvikler på deres arbejde. For at gøre livet lettere. Samme tilgang har Grouleff Communications og Conversio, der netop sætter fokus på, hvilken forskel robotter og automationsløsninger konkret kan gøre i dagligdagen på en arbejdsplads og hvilke udfordringer, de kan adressere.
”Manglen på arbejdskraft stimulerer i den grad interessen for at automatisere, fordi det handler om at blive endnu mere produktive, men også om at passe rigtigt godt på medarbejderne i et arbejdsmiljø, hvor det tunge, opslidende eller kedelige arbejde klares af robotter”, siger Malene Grouleff.
Nøgleord
Kontakter
Malene GrouleffRobotics InfluencerGrouleff Communications
Ambassadør og kommunikatør for robotter og automatisering, fordi teknologien kan adressere mange af de udfordringer, verden har.
Bjørn Cornelius SimonsenDigital Sales DeveloperConversio
Tlf:+45 70 666 517bsi@conversio.dkBilleder
Links
Information om Grouleff Communications
Følg pressemeddelelser fra Grouleff Communications
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Grouleff Communications
Robotter og andre nye teknologier kan give Djurslands mere end 75 fremstillingsvirksomheder nye superkræfter31.10.2022 14:02:32 CET | Pressemeddelelse
Det gælder om at digitalisere og automatisere sig ud af nogle af krisens mange udfordringer – men også at fokusere på opgradering af robot- og teknologikompetencer i produktionsvirksomhederne. Derfor inviterer organisationen Business Djursland til konkret erfaringsudveksling og ny inspiration med eventen Made by Djursland 2022.
Europe's Robot Capital Odense Presents 'Future of Robotics' at Capital Raising Summit in Munich16.6.2022 13:26:24 CEST | News
Robot investors from all over Europe can meet the continent's most promising robot startups when the event ‘Odense Investor Summit’ moves its matchmaking of capital seekers and investors to Munich for the first time. The summit takes place as part of the trade show Automatica with 45,000 attendees, featuring pitches from 15 companies with great growth potential at the show’s Startup Arena.
Europas robothovedstad Odense præsenterer ’Future of Robotics’ til kapitalrejsnings-event i München16.6.2022 12:54:43 CEST | Pressemeddelelse
Robotinvestorer fra hele Europa kan møde kontinentets allermest lovende robotstartups, når begivenheden Odense Investor Summit som noget helt nyt flytter sin matchmaking af kapitalsøgende og investorer til München. Det sker under robotmessen Automatica med 45.000 besøgende. På et podie i messens Startup Arena pitcher 15 selskaber med stort vækstpotentiale for kapitalstærke profiler.
Startups fra hele verden vil rejse 30 millioner i Europas robothovedstad Odense11.2.2022 14:50:49 CET | Pressemeddelelse
Hitraten er høj, når kapitalsøgende startups og risikovillige investorer mødes til Odense Investor Summit, der hver år foregår i Europas hurtigst voksende robotmiljø. Erfaringerne viser, at mere end halvdelen lykkes med at tiltrække investorkapital efter matchmaking-eventen. I år har 35 techselskaber fra Europa, Asien, USA og Afrika ansøgt om at præsentere ny teknologi til sundhed, landbrug, fremstillingsindustri og den maritime sektor for de 300 deltagende investorer. De 15 allermest lovende investeringsmuligheder får adgang til at pitche på podiet i byen Odense kendt som Cobot Capital.
DiaLabXpo: Life-science branchen ville mødes og se nyhederne23.9.2021 18:32:03 CEST | Pressemeddelelse
Messen DiaLabXpo 2021 blev et tilløbsstykke for diagnostikere, laboratorieansatte, forskere og andre indkøbere af alt fra pipetter til robotter. Grønne indkøb, arbejdsmiljø og konkurrencedygtig produktion var på indkøbernes agenda, da de efter mange måneders messetørke skulle ud at se nyskabelserne i leverandørernes sortiment.