YouGov Denmark

Danmarks stærkeste bilmærker 2022

Del

Ved hjælp af 6 forskellige imageparametre udarbejder YouGov hvert år en ranking over bilmærker, der klarer sig særligt godt.

Når danskerne skal bedømme bilmærker ud fra kvalitet, generelt indtryk, værdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshed, er det endnu engang Volkswagen der klarer sig bedst.

YouGovs bilranking 2022 – Danmark

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Vil du vide, hvordan dit varemærke klarer sig? Eller høre mere om YouGov BrandIndex? Kontakt os

Med en score på 29,0 indtager Volkswagen suverænt den danske biltop. På andenpladsen ligger Mercedes-Benz med en score på 24,7 efterfulgt af Volvo, der scorer 24,1.

Volvo placerer sig generelt godt i de nordiske lande. I Sverige indtager Volvo førstepladsen, og i Norge samt Finland placerer bilmærket sig på en andenplads.

Den danske top-10 er stort set identisk med listen for 2021 og domineret af tyske luksusbilmærker.

KIA, som har haft succes med sine elbiler, er det bilmærke som har forbedret sin score mest siden sidste år. Det er dog stadigvæk et stykke vej op til en plads på top 10.

YouGovs globale bilranking 2022

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

YouGov har også udarbejdet en global ranking baseret på data fra 22 markeder. Ser vi nærmere på hvilke bilmærker, der globalt set placerer sig i top-10, ligger Toyota og Mercedes-Benz i front. Mens BMW placerer sig på tredjepladsen.

Vil du vide, hvordan dit varemærke klarer sig? Eller høre mere om YouGov BrandIndex? Kontakt os

Om bil image-rankingen

Rankingen er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex-indeksscore, som er gennemsnittet af 6 forskellige imageparametre: Kvalitet, Generelt indtryk, Værdi for pengene, Anbefaling, Omdømme og Kundetilfredshed.

I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 450 brands, heraf 32 forskellige bilmærker. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

YouGovs globale bilranking er baseret på data fra 22 markeder, som inkluderer Australien, Brasilien, Canada, Danmark, Finland, Frankrig, Indien, Indonesien, Japan, Kina, Malaysia, Mexico, Norge, Pakistan, Saudi-Arabien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Taiwan, Thailand, Tyskland, og USA.

For at vurdere styrken for bilmærker globalt set har vi tildelt bilmærkerne point fra 1 til 10 pr. land, hvor varemærket er i top-10 (fra 10 point for en førsteplads til 1 point for en tiendeplads).

Data er fra 1. februar 2021 til 31. januar 2022.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Links

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K

Om YouGov 

YouGov er et international research- og dataanalysevirksomhed. Vores mission er at levere en kontinuerlig strøm af nøjagtige data om forbrugeres holdning verden over.

Vores 20 millioner registrerede medlemmer udgør et stærkt engageret forbrugerpanel, der dagligt leverer tusindvis af datapunkter om deres meninger, holdninger og adfærd. Vi kombinerer denne kontinuerlige strøm af data med vores analyse-ekspertise for at opnå indsigter, som organisationer og virksomheder kan bruge til at opnå et bedre beslutningsgrundlag.

Med kontorer i Storbritannien, Nordamerika, Kontinentaleuropa, Norden, Mellemøsten, Indien og Stillehavsasien har YouGov et af verdens største markedsanalysenetværk.

YouGov

Best panel

Best data

Best tools

For yderligere information besøg yougov.com.

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum