Cryosauna vinder frem som alternativ behandlingsmetode

Cryosauna, som er en behandlingsmetode, hvor kroppen bliver udsat for lave temperaturer i 3 minutter, er blevet mere populær som alternativ behandlingsmetode.

Cryosauna eller Cryobehandling er en behandlingsmetode som har eksisteret i et par år, men stadig først er ved at blive udbredt i Danmark. Det sidste år er behandlingen dog blevet mere populær blandt personer med led - og kropsmerter, stress symptomer mm.

Hos Laconcordia.dk på Østerbro og ejer Anni Fønsby, har de specielt oplevet en højere efterspørgsel efter deres Cryobehandlinger:

”Det sidste år har vi set en større efterspørgsel efter vores Cryobehandlinger og vi hjælper mange med at få en bedre hverdag med mindre smerter og mere overskud. Danskerne er virkelig ved at få øjnene op for Cryobehandling som alternativ til andre behandlinger så som fysioterapi eller massage”, udtaler Laconcordia’s ejer Anni Fønsby.

Ejer af Laconcordia.dk Anni Fønsby har selv haft en diskusprolaps og det var her hun fik øjnene op for Cryobehandling, da dette hjalp hende med at få mindre smerter efter sin diskusprolaps.

En Cryobehandling har mange fordele ifølge Laconcordia.dk - behandlingen giver blandt andet mindre led – og kropssmerter fx ved træning eller gigt, reduktion af træthed og stress, forbedret nattesøvn mm. og kigger man på kundeanmeldelserne på Laconcordia.dk, kan man også se at flere oplever en forbedring af deres dagligdag.

En ny rapport fra Statens Institut for Folkesundhed for Gigtforeningen viser, at næsten 2 millioner danskere oplever problemer i dagligdagen med enten dårlig ryg, diskusprolaps, slidgigt eller andre muskel- og ledsmerter.

Rapporten viser også, at danskere med muskel- og skeletlidelser i de fleste tilfælde er dobbelt så meget sygemeldte, som raske kolleger.

Mange af de patienter som Laconcordia modtager, oplever muskel – og ledsmerter og har ofte prøvet flere almindelige og alternative behandlingsmetoder uden at opleve at få en bedre og mindre smertefri hverdag. Efter at have prøvet Cryobehandling over en længere periode, så har størstedelen oplevet mindre smerter og en bedre hverdag.