Case competition på universitetet: Hundredvis af Aarhus-studerende skal fremme Lidls vækstmuligheder
De måtte vente et helt år mere end planlagt, før de endelig kunne kaste sig over den prestigefyldte studenterkonkurrence, hvor de akademiske metoder skal stå deres prøve i praksis. Flere hundrede studerende på Aarhus BSS kaster sig i denne uge over dagligvarekæden Lidls vækstpotentialer i Danmark, når Aarhus Case Competition løber over staben.
Startskuddet lød mandag d. 12. april og konkurrencen varer til og med fredag d. 16. april.
Trodser corona med virtuelt setup
Konkurrencen skulle egentlig være afholdt sidste forår, men måtte udskydes på grund af corona.
Men i år går det løs i en virtuel udgave, som 29 frivillige studerende fra studenterorganisationen Aarhus Case Competition står bag. For at sikre, at de studerende ikke går kold foran skærmene bidrager Lidl blandt andet med en bevægelses-challenge og sunde snakcs undervejs.
”Vi var utrolig stolte, da vi i 2020 blev valgt som hovedpartner til årets ACC, og derfor var skuffelsen også stor, da vi efter et fantastisk kick off måtte skubbe arrangementet pga. Corona. ACC-komitéen har udvist stor omstillingsparathed, og vi glæder os nu til, at vi i år kan gennemføre ACC som hovedpartner og dommer med flere hundrede studerende som deltagere. Det bliver på mange måder en kulminationen af seks års tæt samarbejde med Aarhus Universitet, og vi glæder os meget til dialogerne med de studerende og ikke mindst til at se deres kompetencer sat i spil ift. løsning af vores cases”, siger Sine Dolberg, HR-direktør i Lidl.
Håb om endnu tættere tilknytning af Aarhus-studerende
”Aarhus Case Competition er et højdepunkt for rigtig mange studerende, og derfor har det selvfølgelig været ærgerligt, at vi har skullet vente et helt år på at kunne komme i gang. Men nu er vi i gang, og vi er meget spændte på at se, hvordan de mange studerende kommer til at bringe deres viden i spil i forhold til nogle topaktuelle problemstillinger hos Lidl,” siger Noemi Møller Wulfsberg, Head Coordinator hos Aarhus Case Competition.
De studerende får i løbet af ugen konkrete opgaver, der bunder i de udfordringer, Lidl aktuelt står overfor i forhold til deres vækst, innovation, digitalisering og bæredygtige udvikling i Danmark.
”De studerende får indblik i en række af vores forretningsmæssige problemstillinger. Dem håber og tror vi på, at vi kommer til at få en masse nye, spændende perspektiver på. Vi vækster i Lidl og sidste år tog vi første spadestik til vores nye, flotte hovedkontor i Aarhus, så jeg håber også, at indsigten i vores organisation gennem ACC vil bidrage til, at vi i de kommende år kan byde flere talenter fra Aarhus Universitet BSS vekommen på holdet,” slutter Sine Dolberg.
Fakta
- Aarhus Case Competitions er en uafhængig organisation og en del af non-profit studentorganisationen, Studenterlauget. Det hele er arrangeret af studerende for studerende med det formål at bygge bro mellem virksomheder og den akademiske verden og forberede studerende på de udfordringer, de kan møde i erhvervslivet efter studierne.
- Lidl har siden 2015 arbejdet sammen med Aarhus Universitet BSS som karrierepartner, deltaget i karrieremesser, Master Case Challenge, undervisning samt vejledt adskillige studerende, der ønsker at skrive speciale om Lidl.
- Aarhus Case Competition blev sidste år aflyst grundet corona. Derfor er det i år første gang, Lidl er med i Aarhus Case Competition som hovedpartner og dommer.
- Finaleshows bliver livestreamet fra Filmbyen i Aarhus, og kan ses på www.aarhuscasecompetition.com torsdag d. 15. april kl. 19.00-20.45 og fredag d. 16. april kl. 16.00-18.30.
Kontakter
Morten VestbergKommunikationschefLidl
Tlf:76 35 00 10Tlf:52 15 92 59morten.vestberg@lidl.dkBilleder
Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 151 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl er kommet til Rødbyhavn18.4.2024 10:46:58 CEST | Pressemeddelelse
Glade smil og forårsstemning prægede torsdag morgen de mange fremmødte ved Lidls nye butik i Rødbyhavn. Dagen begyndte med smurte sandwich og kaffe før borgmester Holger Schou Rasmussen (A) klippede det røde bånd og slog dørene op til dagligvarekædens tredje butik på Lolland.
Lidl vinder B.T.s pristjek på 40 dagligvarer17.4.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er billigst at handle i Lidl. Det slår B.T. fast efter Lidl præsterede den billigste kurv på tværs af den danske dagligvarebranche. Pristjekket vurderer den samlede pris på 40 basisprodukter. Herunder blandt andet frugt og grønt, mejeri, brød og kød.
Lidl åbner sin første butik i Rødbyhavn11.4.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag d. 18. april får Rødbyhavn endelig sin første Lidl, når dagligvarekæden åbner sin tredje butik på Lolland. I front for butikken står butikschef Mathias Kruse Petersen, som er født og opvokset i havnebyen.
Lidl og Mammen Mejeriernes specialost, Tange Sø Ost, vinder prestigefyldt European Private Label Award27.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Specielosten Tange Sø Ost fra Mammen Mejerierne vinder den prestigefyldte European Private Label Award i kategorien ‘Dairy products’. Osten er en del af Lidls særligt udvalgte private label-serie ‘En Bid af Danmark’, der består af produkter fra lokale, danske leverandører.
Lidl og Blå Kors deler overskudsmad ud til trængte familier i påsken26.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
For syvende år i træk går Lidl og Blå Kors sammen om at gøre en forskel, hvor Lidl donerer overskudsmad fra dagligvarebutikkerne til Blå Kors’ familienetværk, væresteder og Barnets Blå Hus over hele Danmark. Begge oplever, at samarbejdet gør en stor forskel i højtider som påsken, hvor lidt ekstra mad kan forsøde tilværelsen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum