CALUM sælger bæredygtigt byggeri i Københavns Nordvestkvarter til NREP

Det bliver NREP, som kommer til at stå for drift og udlejning af 150 boliger og to erhvervslejemål, når nybyggeriet på Møntmestervej i Københavns Nordvestkvarter står færdigt i slutningen af 2022. Projektet bæredygtighedscertificeres med DGNB Guld.
Visualisering af byggeprojektet 'Møntmesterhus' i Københavns Nordvestkvarter - her set fra Tomsgårdsvej - som forventes at stå færdigt i slutningen af 2022.

CALUM er i fuld gang med byggeriet af de nye ejendomme på Møntmestervej i Nordvestkvarteret. Når byggeriet efter planen står færdigt i slutningen af 2022, overdrages nøglerne til NREP, som netop har købt de færdige bygninger for et trecifret millionbeløb.

Bygningerne til NREP kommer til at bestå af to erhvervslejemål og 150 lejligheder, hvor sidstnævnte er en tand mindre end det københavnske gennemsnit på 95 kvm. Derudover opfører CALUM en dagligvarebutik til NETTO - Salling Group.

”Vi har arbejdet sammen med CALUM om at optimere projektet, så vi kunne bringe lejlighedernes gennemsnitsstørrelse ned fra 85 kvm til 75 kvm. Dermed vil vi kunne udbyde moderne, lejligheder til en attraktiv husleje i et område af København, hvor udbuddet er begrænset,” siger Christian Axeltoft, Investment Manager, NREP.

I alt omfatter projektet 61 toværelses lejligheder på 52-73 kvm, 45 treværelseslejligheder på 63-88 kvm. og 44 fireværelses lejligheder på 90-114 kvm. Den samlede erhvervsandel udgør 626 kvm.

Projektet er navndøbt ’Møntmesterhus’ og interesserede lejere kan allerede skrive sig op til en bolig på www.møntmesterhus.dk

En bydel i forandring
Nordvestkvarteret, der huser 45.000 indbyggere, oplever i disse år en renæssance og er i stigende grad blevet attraktivt for unge familier og kreative individer, ligesom området huser et dynamisk iværksættermiljø.

“Vi er glade for at bidrage til udviklingen af Nordvestkvarteret og skabe et nyt og attraktivt område med boliger, erhverv og plads til frirum i gårdmiljøet. Det er desuden ikke første gang, at vi sælger til NREP, og vi sætter pris på det gode og konstruktive samarbejde om at skabe lejligheder i de mest efterspurgte størrelser,” siger Morten Nielsen, Salgschef, CALUM.

Grunden på Møntmestervej har let adgang til byens infrastruktur, og ligger således mindre end 10-15 minutters gang fra S-tog og metro. Den er tæt på grønne og rekreative områder samt et bymiljø i kontinuerlig udvikling.

Et bæredygtigt byggeri
Projektet bæredygtighedscertificeres med DGNB Guld, som er et krav, NREP har til investeringer i nybyggerier i Danmark. Formålet er at sikre dokumentation for en holistisk optimering af de sociale, økonomiske og miljømæssige aspekter af bæredygtighed. Derved bliver DGNB et værktøj, som understøtter NREP’s fokus på både kundeoplevelse og bæredygtighed i bestræbelserne på at skabe energieffektive bygninger med et optimeret indeklima til gavn for slutbrugerens trivsel.

CALUM og NREP indgik sidste år en lignende handel om et byggeprojekt i Nærheden ved Hedehusene.

CALUM: Jacob Axel Nielsen, adm. direktør, tlf.: 2931 0000, mail: jax@calum.dk
NREP: Anders Rosendahl, pressekoordinator, tlf.: 4048 3766, mail: anro@nrep.com

NREP A/S er en nordisk ejendomsvirksomhed med base i København som udvikler, administrerer, investerer og innoverer for at forbedre det byggede miljø til fordel for alle stakeholdere. NREP har en langsigtet tilgang til værdiskabelse på tværs af sine primære segmenter: Boliger, logistik, plejehjem og kontorer. Virksomheden har flere end 350 ansatte og står mere end 3,5 millioner kvadratmeter ejendomme med en samlet værdi på over 75 mia. kr. i Danmark, Finland, Sverige og Norge. NREP foretager i gennemsnit mere end en investering om ugen og er en anerkendt pioner inden for bæredygtighed, kundefokus og brug af ny teknologi. Se mere på www.nrep.dk