Borgerservice i Nakskov og Maribo genåbner i næste uge
Genåbning af borgerservicecentre
Borgerservice har være lukket for fysisk fremmøde siden udbruddet af corona i Danmark. Nu er sygdommen så meget under kontrol, at de to borgerservicecentre i Nakskov og Maribo kan genåbne.
Der kan fra i dag, fredag den 12. juni igen bestilles tid til personligt fremmøde i Borgerservice. Første betjeningsdag vil være tirsdag den 16. juni i Nakskov og torsdag den 18. juni i Maribo.
Der kan som før nedlukningen bestilles tid på kommunens hjemmeside og på telefon 54 67 67 67, ligesom der igen er mulighed for at få hjælp til tidsbestilling ved personligt fremmøde i bibliotekets åbningstid (åbningstiderne kan ses på www.lollandbib.dk).
Efter en lang periode med nedlukning og nødbetjening forventes der stort rykind, og derfor opfordrer Borgerservice til, at borgere, der ikke har presserende behov, venter med at bestille tid, til det er nødvendigt.
Borgmester Holger Schou Rasmussen glæder sig til genåbningen.
”Det er rigtigt positivt, at vi har sygdommen så meget under kontrol, at vores tilbagevenden til hverdagen kan fortsætte. På bundlinjen er det kommunens borgere, som vi er sat i verden for, og derfor har det en særlig betydning, at netop borgerservice igen kan slå dørene op”, siger Holger Schou Rasmussen.
”Lolland Kommune har selvfølgelig hele tiden været åben. Det gælder også Borgerservice, hvor betjeningen er sket via telefon, mail og i særlige situationer personligt. Men det er klart, at dialogen og dermed kommunens service til borgerne bliver meget bedre, når vi kan mødes ansigt til ansigt. Det gælder for medarbejderne i Borgerservice, ligesom det gælder for kommunens andre ansatte. Derfor glæder jeg mig også til, at det administrative personale fra næste uge igen må møde ind på deres arbejdspladser i kommunen”, siger Holger Schou Rasmussen.
Genåbning af administrationen
Justitsministeriet har givet grønt lys for, at administrationen i den offentlige sektor øst for Storebælt kan møde ind på deres arbejdspladser fra næste uge efter indtil nu at have arbejdet hjemmefra i videst mulige omfang. Tilbagevenden til arbejdspladsen vil ske under hensyn til de sundhedsmæssige retningslinjer, så smittespredning forhindres.
Præcis hvordan og hvornår de forskelle dele af det administrative personale kan vende tilbage planlægges i disse dage. Indtil det er på plads, gælder det for de ansatte i organisationen, der arbejder hjemmefra, at de skal blive ved med det, indtil de hører andet fra deres leder.
COVID-19 smitte i Lolland Kommune
Den kontrollerede genåbning i Lolland Kommune sker på baggrund af et stabilt antal smittede i kommunen. Der er 87 registrerede smittede i Lolland Kommune. Der er heller ikke i denne uge kommet nye registrerede COVID-19 smittede borgere til, og der er fortsat ikke længere borgere fra Lolland Kommune, som er indlagt med COVID-19.
Nøgleord
Kontakter
Holger Schou RasmussenBorgmester
Tlf:23 24 91 80Information om Lolland Kommune
Følg pressemeddelelser fra Lolland Kommune
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lolland Kommune
Stor undersøgelse på vej: Behov for arbejdskraft?18.9.2025 21:48:46 CEST | Pressemeddelelse
I de kommende uger vil 1.400 virksomheder på Lolland få en invitation til at være med i en ny undersøgelse, der blandt andet skal afdække de lokale rekrutteringsbehov og erfaringer med international arbejdskraft. Udvalgsformand Vibeke Grave håber, at mange vil deltage.
Lolland Kommune styrker indsatsen for børn og unge i begyndende mistrivsel10.9.2025 06:10:00 CEST | Pressemeddelelse
Nyt tilbud skal gøre det let og enkelt at få den nødvendige hjælp – før problemerne vokser sig større.
Ny undersøgelse viser stor tilfredshed med hjemmehjælpen i Lolland Kommune5.9.2025 16:11:42 CEST | Pressemeddelelse
Ældreministeriets brugertilfredshedsundersøgelse blandt landets modtagere af hjemmehjælp viser, at borgerne i Lolland Kommune overordnet set er godt tilfredse med den hjælp, de får. Kommunen ligger over landsgennemsnittet, og i spørgsmålene om oplevelsen af tryghed, værdighed og kontinuitet i hjælpen, klarer Lolland Kommune sig særligt godt.
Erhvervsvenlighed på Lolland: Det går den rigtige vej4.9.2025 17:10:45 CEST | Pressemeddelelse
Bedre samarbejde med virksomhederne, international rekruttering og fremgang på byggesagsbehandlingstid og digital erhvervsservice. Ny DI-måling viser positive tendenser i den lokale erhvervsvenlighed på Lolland.
Nye priser på færgetransport til Askø, Fejø og Femø3.9.2025 15:07:07 CEST | Pressemeddelelse
Samme pris til alle tre øer, en mere enkel struktur og bevarelse af øbo-bilkortet som måneds- og årskort. Det er essensen i en ny prismodel for Lolland Færgefart, der ventes at træde i kraft i det nye år.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum