Mybanker A/S

Boliglån: Trekantsområdet får tilbudt de laveste renter

Boligejere fra Trekantsområdet får tilbudt billigere boliglån i forhold til boligejere fra andre regioner i Danmark. Det viser ny undersøgelse fra Mybanker.
Boligejere i Trekantsområdet, der benytter Mybankers digitale platform til at skifte bank, fik tilbudt de laveste renter på boliglån i 3. kvartal 2018.

Store besparelser for boligejere omkring Vejle, Fredericia og Kolding

Omkring 800 familier fra Trekantsområdet brugte Mybanker til at undersøge om de kunne finde en bank, der var bedre for dem i 3. kvartal. De familier, der efterfølgende modtog tilbud fra bankerne, kunne glæde sig over at få nogle af de laveste renter på boliglån i forhold til resten af landet.

I gennemsnit fik boligejere fra Trekantsområdet tilbudt en rente på 3,8% på et boliglån gennem Mybanker i 3. kvartal. Til sammenligning fik boliglånskunder fra region Sjælland i gennemsnit tilbudt en rente på 4,6% i samme periode.

Mulighed for at betale lånet ud hurtigere

Ud over, at boligrenten var konkurrencedygtig i forhold til resten af landet, forbedrede boligejerne også deres boligøkonomi med flere tusinde kroner om året, hvis de accepterede tilbuddet. I gennemsnit havde de nemlig en rente på 6,8% på deres ’gamle’ boliglån. Det betød, at for et boliglån på 300.000 kroner, var besparelsen det første år omkring 9.000 kroner inden skat.

”Hvis familien vælger at fortsætte med at betale den samme månedlige ydelse, betyder besparelsen, at de kan betale deres lån ud næsten 6 år tidligere, hvis de havde et 20-årigt boliglån. Det er en markant besparelse,” siger Ulrik Marschall, der er kommunikationschef i Mybanker.

En analyse blandt de familier, der har valgt at skifte bank via Mybanker i 2017 og 2018 viser, at 18%, har sparet mere end 20.000 kroner det første år og 14% har sparet mere end 100.000 efter 5 år.

Stor interesse i at skifte bank digitalt

”Bankerne vil gerne have nye kunder. Og når de potentielle kunder kommer via Mybanker, ved bankerne, at de er i konkurrence med andre banker. Derfor anstrenger de sig for at komme med et godt tilbud,” siger Ulrik Marschall.

Udsigten til at finde en bank, som vil gøre sig fortjent til at få dig som kunde, har fået 30% flere familier til at benytte Mybankers digitale platform i 2018.

Billeder

Information om Mybanker A/S