Dansk Akvakultur

Aller Aqua vinder verdensmålspris

Ved Business Koldings Awardshow 2021 gik Verdensmålsprisen 2021 til Aller Aqua.

Prisen er blandt andet på baggrund af det store arbejde med at skabe gennemsigtighed for CO2. Mellem 3 nominerede valgte over 400 deltagere at Verdensmålsprisen skulle gå til Aller Aqua. I nomineringen af prisen blev der også lagt vægt på at Aller Aqua er verdens første fiskefoderfirma der opnår CO2-mærkning af fiskefoder på vores europæiske fabrikker, efter de anerkendte europæiske principper PEFCR (Product Environment Footprint Category Rules) Feed for food-producing animals.

Af andre opmærksomhedspunkter der har gjort sig gældende, er fokus på at skabe jobs de steder vi etablerer os, dele ud af den viden der er tilgængelig til medarbejdere og på globalt plan at uddanne lokale farmere til at få det bedste ud af deres produktion, på bæredygtig vis. Vi skaber forandring igennem handling.

Henrik Halken udtrykte efter prisoverrækkelsen sin glæde på scenen:

”Vi er stolte og rigtig glade for prisen. Det er en fantastisk anerkendelse af medarbejdernes indsats på verdensmål. Det betyder meget for os at vi kan vise indsatsen betyder noget. Prisen håber vi på skaber omtale så vi kan udbrede kendskabet til indsatsen om bæredygtig produktion og arbejdet med implementeringen i branchen af øget gennemsigtighed på CO2, og fokus på at fremme tiltag der gavner levestandarden lokalt.”

Henrik T. Halken
Group Vice President (CPO/CCO)
E. hth@aller-aqua.dk
T. +45 40 33 35 68

Information om Dansk Akvakultur

Dansk Akvakultur
Agro Food Park 15
8200 Aarhus N

+45 87 40 66 66https://danskakvakultur.dk/

Dansk Akvakulturs medlemmer opdrætter fisk, skaldyr, tang og foder i international topklasse. Samlet set repræsenterer akvakulturen med sine følgeerhverv mere end 1000 danske arbejdspladser og udgør i sig selv en eksportindtægt på 1 mia. kr.

Følg pressemeddelelser fra Dansk Akvakultur

Flere pressemeddelelser fra Dansk Akvakultur