Aarhusiansk vækstkomet sikrer større engagement fra Bumble Ventures

Marketing gamification-virksomheden, LeadFamly, der i disse måneder har sat turbo på internationaliseringen, har netop sikret et større engagement fra Bumble Ventures, der er ejet af folkene bag nyligt børsintroducerede Better Collective. Transaktionen bringer værdien af LeadFamly op på et pænt trecifret millionbeløb

LeadFamly ledes af Thomas Kragh, tv. og Martin Bjørn Madsen.

LeadFamly lancerede i starten af 2017 en ny teknologi, hvorigennem virksomheder får markant øgede muligheder for at aktivere og engagere en større del af deres målgrupper gennem digitale kampagner, hvor spilelementer er integreret. Allerede fra starten var der god respons fra kunderne, selskabet udviklede sig hastigt, og efter godt et år i maj 2018 sikrede LeadFamly et partnerskab med VækstPartner Kapital og Bumble Ventures. Bumble Ventures har nu købt en større ejerandel af LeadFamly i en transaktion, der værdiansætter LeadFamly til et pænt trecifret millionbeløb.

"I kølvandet på den første transaktion blev der lagt en temmelig aggressiv vækstplan, der også inkluderede internationalisering af vores koncept. Den plan har vi eksekveret i et år, hvor vi næsten tredoblede vores kontraktbase og ikke mindst fik åbnet op i London og Amsterdam, med super god respons til følge," fortæller administrerende direktør Martin Bjørn Madsen, der står i spidsen for LeadFamly sammen med hans partner og stifter, Thomas Kragh.

Det er den udvikling, der nu får Bumble Ventures til at øge deres ejerandel i LeadFamly. Managing Partner i Bumble, Daniel Nyvang Mariussen siger:

"Siden vi kom med i maj måned 2018, har vi tæt kunnet følge LeadFamlys eksplosive vækst og ikke mindst set de første, signifikante udenlandske kunder begyndte at lande, og derfor indledte vi dialogen om at øge vores engagement. Kundernes brugsmønster af LeadFamly’s teknologi indikerer også, at platformen giver mulighed for en meget mere agil og målrettet måde at drive kundeinteraktion på – med helt exceptionelle response rates på kampagner. Det indikerer for os, at teknologien ikke blot er et simpelt værktøj, men bliver en integreret del af kunders marketingmetodik, hvorfor vi tror, LeadFamly har et kæmpe potentiale.”

Bumble Ventures hørte først om LeadFamly, da kapitalfonden VækstPartner Kapital introducerede dem for virksomheden. Her var kapitalfonden på vej til at investere i LeadFamly, og i forbindelse den transaktion valgte Bumble Ventures at gå med i transaktionen. Denne manøvre gav folkene bag en mulighed for at følge LeadFamly endnu mere tæt.

"Allerede dengang så vi nogle imponerende væksttal fra LeadFamly og kunne se, at dette track havde en eksplosiv kurs, og som medejer har vi jo haft fuld transparens på den stærke udvikling. Derfor inviterede vi LeadFamly til en snak om, hvordan vi kunne øge vores andel i virksomheden," fortsætter Daniel Nyvang Mariussen.

Det faktum, at Daniel Nyvang Mariussen bød ind med mere end blot at købe et antal aktier, blev afgørende for, at folkene bag LeadFamly og Bumble Ventures nåede til enighed midt i februar 2019.

"Vi var nysgerrige på, hvordan Bumble kunne bidrage med andet end penge. Vi har nemlig de seneste 9 måneder oplevet, hvordan et ekstraordinært aktivt medejerskab fra VækstPartner Kapital har rykket os virkelig meget. Så det brugte vi noget krudt på at få præciseret,” siger Martin Bjørn Madsen.

Bumble Ventures er den private venture investeringsfond for stifterne af Better Collective, der blev børsnoteret i Stockholm juni sidste år, og persongalleriet samt erfaringsbasen viste sig at være et stærkt match til LeadFamly.

"Siden VækstPartner Kapital gik ind i Leadfamly, har vi udover internationalisering haft særligt fokus på at professionalisere en række processer og ikke mindst at styrke vores organisation. Den base er bygget nu, så vi er klar til det næste skridt og har netop ansat tunge profiler bl.a. inden for marketing og customer success. Bumble er født ud af en virksomhed, hvor 'digital acquisitions', 'product vision', 'growth hacking' m.m. ikke er højtflyvende buzzwords, og vi ser derfor virkelig frem til at få endnu mere støtte af Bumble fremover”.

Partnerne ønsker ikke at præcisere de finansielle detaljer til andet, end at transaktionen bringer værdien af LeadFamly op i et pænt trecifret leje, samt at der er tale om et rent aktiekøb.

LeadFamly ledes af Thomas Kragh, tv. og Martin Bjørn Madsen.

Forbedrer arbejdsmiljø og fjerner flaskehalse: Fynske ROEQ lancerer unikt automatisk rullebånd til den mobile robot MiR5007.3.2019 13:57:20 CETPressemeddelelse

ROEQ's topmoduler til selvkørende mobile robotter fuldautomatiserer den interne transport ved at afskaffe manuel læsning og aflæsning af robotterne ved afgangs- og modtagestationerne. På USA’s største robotmesse Automate 2019 i Chicago i april lancerer den fynske teknologivirksomhed en unik automatisk rullebane, som monteres på toppen af en MiR500, den største mobile robot fra Mobile Industrial Robots. Nyskabelsen hedder TR500 Top Roller og ventes at tage verdensmarkedet med storm, fordi fjerner manuelle flaskehalse i logistikkæden.