Codan Forsikring

9-årige Jonas kåret som Årets Trafikhelt 2017

Jonas Gotthardsen fra Janderup er en af hverdagens helte, og han modtog prisen som Årets Trafikhelt 2017 ved et arrangement på Egeskov Slot lørdag den 5. august.

Jonas cykler hver dag syv km til og fra Blåvandshuk Skole i Oksbøl, hvor han starter i 4. klasse efter sommerferien. En morgen på vej til skole så han en dame, der var væltet på sin cykel. Hun havde slået sig og havde brug for hjælp. Jonas udviste snarrådighed og omsorg ved at ringe til damens datter og bad hende om at komme og hjælpe til. Jonas ventede ved damen, indtil datteren nåede frem. Da den tilskadekomne dame var i gode hænder, cyklede Jonas til skole, hvor han fortalte klassen om sin oplevelse – og dermed inspirerede han klassekammeraterne til god og hjælpsom adfærd i trafikken.

Om Årets Trafikhelt
Prisen uddeles til et barn, der har gjort en heltemodig indsats for andre i trafikken. Årets Trafikhelt 2017 kåres som en del af kampagnen Trafiksikkerhed i Øjenhøjde – en trafikkampagne, der i mere end 10 år har uddannet børn i at færdes mere sikkert i trafikken.

Prisen blev i år overrakt d. 5. august på Egeskov Slot til Falck Dagen, hvor de tre børn, som har gjort den største forskel i trafikken, var inviteret sammen med deres familier. Udover titlen som Årets Trafikhelt 2017 vandt Jonas en flot Trafikhelt-statuette og en iPad Air 2 som tak for den forskel, han gør i trafikken.

Fakta om Trafiksikkerhed i Øjenhøjde
Trafiksikkerhed i Øjenhøjde er en trafikkampagne, der sætter fokus på at blive set i trafikken blandt skolebørn fra 3.-5. klasse. Hovedformålet med kampagnen er at lære børn, hvordan de som cyklister og fodgængere omgås store lastvogne i trafikken.

Kampagnen eksisterer på initiativ af DTL- Danske Vognmænd, som er vognmændenes brancheorganisation, 3F Transport-gruppe, som er chaufførernes fagforening, Danske Fragtmænd A/S, Energiselskabet OK, Volvo Trucks, Codan og Børneulykkesfonden. Disse virksomheder og organisationer finansierer ikke blot projektet, men deltager aktivt i events og undervisning og ønsker på den måde at yde en aktiv indsats for at styrke børns trafiksikkerhed i forhold til den tunge trafik og samtidig forbedre adfærden i transportbranchen.

I 2017 modtog mere end 7.000 børn undervisning, og de har alle fået udleveret sikkerhedsveste og refleksbånd. Siden kampagnens start for 15 år siden har ca. 100.000 børn modtaget undervisning.

Læs mere om Trafiksikkerhed i Øjenhøjde på www.trafiksikkerhed.info

For yderligere oplysninger
Claus Tjerrild, Tjerrild Kommunikation – mobil: 25 36 97 80 / e-mail: ct@tjerrildkommunikation.dk

Information om Codan Forsikring

Codan Forsikring
Midtermolen 7

Codan Forsikring har 255.000 danske husstande og godt 50.000 små og store virksomheder som kunder.

Se Alm. Brand Groups nyhedsrum

Følg pressemeddelelser fra Codan Forsikring

Flere pressemeddelelser fra Codan Forsikring

Undgå skader: Træn op til skiferien - nu!16.1.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Hvis du vil undgå at blive en de mange danskere, der hvert år kommer til skade med knæ, skuldre, albuer og kraveben under skiferien, skal du i gang med træning i god tid. Med andre ord: Det er nu, du skal i gang. Sådan lyder opfordringen fra forsikringsselskabet Codan, hvis fageksperter her viderebringer en række gode træningsråd. Som en ekstra service for de rejselystne kunder, er rejseforsikringen udvidet med et pandemi-tillæg, ligesom det er muligt at tilgå online læge uanset, hvor i verden man rejser hen.

Den søde juletid er brandfarlig1.12.2023 09:35:50 CET | Pressemeddelelse

December byder traditionelt på flere end dobbelt så mange ildebrande i danske hjem end november, selv om tendensen de senere år er faldende, viser opgørelse fra Codan. Den øgede brug af alternative varmekilder som følge af energikrisen knækkede dog den positive kurve sidste år. Forsikringsselskabet opfordrer derfor til forsigtighed i omgangen med juledekorationer og levende lys i almindelighed – og bioethanol i særdeleshed.