7-Eleven opruster med stærk grøn kommunikations-profil

Danmarks største convenience-kæde har ansat Annette Juhler Kjær i en nyoprettet stilling som chef for kommunikation, CSR og Public Affairs.
Det sker ud fra et erklæret mål om at styrke 7-Elevens position som danskernes foretrukne valg, når de vil spise både sundt og lækkert – og gerne vil gøre det med god samvittighed.
-Vi er allerede rigtig gode til at tilbyde vores kunder præcis dét, som rigtig mange ønsker sig, når de handler på farten i en travl hverdag. Hos os kan de købe mad og drikke med god samvittighed – både i forhold til deres egen sundhed, men også i forhold til bæredygtighed og socialt ansvar, siger Jesper Østergaard, CEO, 7-Eleven Reitan Convenience Danmark
- Kunderne er glade for 7-Eleven, men det er ikke alle, der ved, at vi driver forretning ud fra solide værdier om at være en socialt ansvarlig virksomhed med fokus på bæredygtighed og grøn innovation. Det er et vigtigt budskab for os, som vi gerne vil dele med vores kunder.
-Det er en klar ambition, at 7-Eleven skal rykke endnu stærkere på den grønne, og bæredygtige agenda. Med Annette ombord får vi ikke alene en stærk kommunikator hos 7-Eleven. Annette har både solid retail-erfaring og politisk indsigt. Det er et rigtig godt match, og vi glæder os til samarbejdet.
Annette Juhler Kjær er ligeledes begejstret for igen at arbejde med social ansvarlighed og grøn omstilling i øjenhøjde. Som medlem af topledelsen i Salling Group var kommunikation, public affairs og CSR også hendes ansvarsområder, mens hun som kontorchef i Miljøministeriet havde ansvar for strategi og kommunikation.
-Det er præcis i krydsfeltet mellem forbrugernes dagligdag og de kæmpestore udfordringer vi som samfund har med klima, socialt ansvar og diversitet, at vi for alvor kan rykke, siger hun.
-De modigste og dygtigste virksomheder er i stand til at løfte opgaven, hvis de lykkes med at gøre livet lettere for alle os forbrugere, som gerne vil leve lidt mere grønt og tage ansvar.
7-Eleven er sådan en virksomhed. De er allerede rykket med alternativer, som er sundere og klimaklogere mad på hylderne, en aktiv holdning til inklusion og spændende, innovative partnerskaber med små iværksættere.
-Jeg glæder mig til at dele den fortælling med kunderne sammen med vores dygtige købmænd, der driver deres og vores forretning og har den daglige kontakt med rigtig mange danskere, siger Annette Juhler Kjær. Convenience er i vækst, det stopper aldrig, for det handler også om den service og de muligheder, som vi kan give kunderne.
-Trenden er, at vi alle sammen ”outsourcer” mere og mere af vores liv. Derfor bliver det også stadig vigtigere, at erhvervslivet tager ansvar og går foran, så det bliver en reel mulighed for os at tage personligt ansvar i dagligdagen – både for vores egen sundhed og for verden omkring os.
Kontakter
Lou Thatt
Tlf:+4522529330lou@help-pr.dkAnnette Juhler KjærHead of communication, CSR og Public AffairsReitan Convenience Denmark
Tlf:+4520402050annette.juhler@reitanconvenience.dkBilleder

Information om 7-Eleven Danmark
- 7-Eleven i Danmark drives af Reitan Convenience Denmark A/S, som er en del af Reitan Retail, en af Skandinaviens ledende aktører indenfor dagligvarer, brændstof, og convenience-handel.
- 7-Eleven etablerede sig i Danmark i 1993 med åbningen af sin første butik på Trianglen, Østerbro i København.
- 7-Eleven har i dag 179 butikker fordelt rundt i Danmark og er således til stede både i de store byer samt i provinsen, på DSB-togstationer og i Københavns lufthavn.
- 7-Eleven Danmark vandt i 2019 prisen for verdens bedste convenience-koncept og blev hædret med den prestigefulde ”NACS International Convenience Retailer of the Year Award”.
Følg pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
Første Innovation Corner produkt er nu på hylderne i 7-Eleven2.5.2025 11:23:40 CEST | Pressemeddelelse
I september sidste år introducerede 7-Eleven iværksætterkonceptet Innovation Corner som en del af deres strategi om at fremme innovation og støtte lokale startups. Konceptet er skabt for at give danske fødevareiværksættere både sparring og hyldeplads. Ud af de 10 finalister, der fik mulighed for at præsentere deres produkter, blev seks nøje udvalgt – og nu er det første produkt allerede på hylderne i alle 7-Eleven-butikker.
7-Eleven og Frisko fejrer sommertid og uddeler 50.000 gratis is26.3.2025 10:09:14 CET | Pressemeddelelse
På søndag den 30. marts går vi over til sommertid, og det fejrer 7-Eleven i samarbejde med Frisko ved at uddele over 50.000 gratis is. Uddelingen finder sted på fem lokationer fordelt på København, Odense, Aarhus og Aalborg.
7-Eleven udvider succesfuldt kupon-koncept6.11.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
7-Eleven introducerer nu en endnu mere brugervenlig kuponshop til erhvervslivet. Konceptet gør det nemt for virksomheder at glæde medarbejdere og kunder med digitale vouchere til fx kaffe eller mad på farten – uden at skulle betale for ubrugte kuponer.
Forbrugerne elsker limited editions: Neighborhood IPA fra 7-Eleven revet væk på rekordtid21.10.2024 15:00:45 CEST | Pressemeddelelse
Limited edition-produkter hitter som aldrig før, og det bekræftes af 7-Elevens nyeste succes. Den eksklusive Neighborhood IPA fra Jacobsen er blevet solgt langt hurtigere end forventet.
Overvældende interesse for nyt iværksætterforløb10.10.2024 16:20:48 CEST | Pressemeddelelse
Det er svært at få en plads på hylderne i dansk detail, og det er formentlig blot én af grundene til, at 7-Eleven har fået flere ansøgere end ventet til deres nye iværksætterforløb. Samtidig er niveauet så højt, at kæden har valgt at tage 50 procent flere af ansøgerne med videre til næste fase.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum