7-Eleven Danmark

Første Innovation Corner produkt er nu på hylderne i 7-Eleven

Del

I september sidste år introducerede 7-Eleven iværksætterkonceptet Innovation Corner som en del af deres strategi om at fremme innovation og støtte lokale startups. Konceptet er skabt for at give danske fødevareiværksættere både sparring og hyldeplads. Ud af de 10 finalister, der fik mulighed for at præsentere deres produkter, blev seks nøje udvalgt – og nu er det første produkt allerede på hylderne i alle 7-Eleven-butikker. 

Nu er det første Innovation Corner produkt på hylderne. SINTH er en ready-to-drink cocktail, der kan købes i alle 7-Elevens butikker til en intropris på 20 DKK pr. 250 ml. dåse.
Nu er det første Innovation Corner produkt på hylderne. SINTH er en ready-to-drink cocktail, der kan købes i alle 7-Elevens butikker til en intropris på 20 DKK pr. 250 ml. dåse.

Da 7-Eleven lancerede Innovation Corner i september, blev konceptet mødt med stor interesse. Det skyldes formentlig, at det i dag er en stor udfordring for nye fødevareiværksættere at få foden indenfor i retail – særligt hvis man ikke har et velkendt brand eller råder over et stort marketingbudget. Med denne indsigt ønskede 7-Eleven at skabe en platform, der giver morgendagens iværksættere mulighed for at bringe deres gode idéer og produkter ud til forbrugerne.

Af de mange ansøgere blev 30 iværksættere udvalgt til at deltage i forløbet, hvorfra 10 finalister i november fik chancen for at præsentere deres produkter live foran et panel af erfarne eksperter på området. Her blev seks iværksættere tilbudt sparring og hyldeplads i 7-Elevens butikker.

Et af produkterne, der blev udvalgt, er SINTH, som fra den 1. maj er at finde i alle kædens butikker. SINTH er en ready-to-drink cocktail med absint, appelsin og lime uden kunstige tilsætningsstoffer. Produktet skiller sig ud på markedet med en smagsprofil, der appellerer til den mere modne forbruger.

Jesper Isholm, co-founder af SINTH, deltog i Innovation Corner, og for ham og resten af teamet har oplevelsen overgået deres forventninger:

”Det har overrasket os, hvor svært det er at komme ind på retailmarkedet med et nyt produkt. Derfor synes jeg virkelig, at det, 7-Eleven gør med Innovation Corner, er et vigtigt projekt – og for os har det været en gamechanger. Forløbet har været meget professionelt, hvor vi både har fået værdifuld sparring og vigtigst af alt hyldeplads i alle deres butikker. Det åbner døren til et meget bredere publikum. Her er 7-Eleven helt oplagt, fordi deres kunder allerede forventer at finde noget nyt og spændende på hylderne og derfor er mere åbne for at prøve noget anderledes."

Founderne af SINTH fra venstre: Frederik Hauch Jensen, Jesper Isholm og Martin Gjerløff.

En vigtig del af 7-Elevens strategi   
Idéen til Innovation Corner bygger videre på 7-Eleven Danmarks lange historie med innovation og samarbejde med startups, der altid har været en del af kædens strategi. Her har 7-Eleven løbende introduceret nye idéer og produkter til markedet – fra at være de første til at sælge Red Bull og Ben & Jerry’s i Danmark til at lancere plastfrit tyggegummi med True Gum.

"Historisk set har innovation altid betydet meget for 7-Eleven og har været en vigtig del af vores strategi om altid at have det nyeste på hylderne. I dag er det i endnu højere grad afgørende for, at vi kan skille os ud og differentiere os på et konkurrencepræget marked, hvor mange tilbyder det samme. Innovation og samarbejdet med fødevareiværksættere er enormt vigtigt for, at vi kan blive ved med at have noget nyt og spændende på vores hylder,” fortæller Jesper Østergaard, adm. direktør i 7-Eleven Danmark.

En stor del af 7-Elevens nye produkter kommer fra startups, og ofte har iværksætterne selv rakt ud til 7-Eleven eller banket på døren i butikkerne. Her har 7-Eleven blandt andet hjulpet brands som The Protein Kitchen, Cocohagen, Dellia og True Co. – og mange af disse har det tilfælles, at 7-Eleven var den første kæde, der tog deres produkt ind.

Med Innovation Corner ønskede 7-Eleven at strukturere processen og afsætte konkrete ressourcer for at sikre iværksætterne den rette sparring gennem hele forløbet. Innovation Corner-forløbet gavner således både 7-Eleven, som får nye produkter på hylderne, og iværksætterne, der får adgang til et værdifuldt mentorforløb og ikke står alene på den udfordrende rejse, som startup ofte er. Samtidig får kunderne mulighed for at finde unikke produkter på hylderne i 7-Eleven, som ikke kan fås andre steder.

Flere nye produkter på vej
I løbet af året vil 7-Elevens kunder kunne finde flere nye produkter fra danske, små startups på hylderne. SINTH er det første produkt fra Innovation Corner, der lander i 7-Elevens butikker, men løbende vil de øvrige udvalgte produkter også blive tilgængelige. Det vil dog ske gradvist, da det i høj grad afhænger af de enkelte iværksætteres produktudvikling og logistik.

For udover hyldeplads har de udvalgte iværksættere også fået adgang til et omfattende mentorprogram. Her har de blandt andet modtaget vejledning fra erfarne iværksættere som Cecilie Lind, stifter af The Protein Kitchen, samt ekspertise fra 7-Elevens kategoriansvarlige og Simmering Copenhagen, der er eksperter i produktudvikling inden for føde- og drikkevarer. Sammen hjælper de iværksætterne med værdifulde kundeindsigter og konkret rådgivning om design, branding og logistik for at finpudse produkterne og øge deres chancer for succes på markedet.

SINTH kan købes i alle 7-Elevens butikker til en intropris* på 20 DKK pr. 250 ml. dåse.
*Til og med den 25. juni 2025. Derefter 25 DKK. pr. stk.

Dommere til Innovation Corner: Morten Ebdrup, Maria Otto og Søren Falck Hansen.

Kontakter

Om 7-Eleven

  • 7-Elevens købmænd er selvstændige og driver selv deres butikker som franchisetagere. Købmændene på togstationerne er ansat af DSB.
  • 7-Eleven Danmark drives af Reitan Convenience Danmark.
  • Reitan Convenience Danmark er en del af Reitan Retail, som tilsammen udgøres af bl.a. Rema 1000 og Uno-X Mobility.
  • 7-Eleven er en del af den norske familieejede Reitangruppen, hvis overordnede vision er at blive kendt som det mest værdidrevne selskab. Reitan er til stede i syv lande i Norden og Baltikum og omfatter tre forretningsområder: Reitan Retail, Reitan Ejendomme og Reitan Kapital.

Følg pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark

7-Eleven baner vejen for nye iværksættere: ”Brug vores hylder til at kickstarte dit eventyr”6.9.2024 14:22:55 CEST | Pressemeddelelse

OPDATERET UDGAVE: Direkte adgang til hylderne i en landsdækkende kæde og professionel sparring – ja tak! Drømmen for mange iværksættere kommer nu et stort skridt tættere på, når 7-Eleven dette efterår lancerer et nyt setup for nye ideer inden for fødevarer. ”Målet er at give mindre danske iværksættere en solid hånd i ryggen og gøre deres drømme til virkelighed. Vi har gjort det før med bl.a. True Gum, The Protein Kitchen og State, og nu laver vi et større og formelt koncept, så flere får chancen for at blive den næste succeshistorie,” siger kommerciel direktør i 7-Eleven Danmark, Maria Otto.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye