7-Eleven udvider succesfuldt kupon-koncept
7-Eleven introducerer nu en endnu mere brugervenlig kuponshop til erhvervslivet. Konceptet gør det nemt for virksomheder at glæde medarbejdere og kunder med digitale vouchere til fx kaffe eller mad på farten – uden at skulle betale for ubrugte kuponer.
Det er populært at give medarbejderne en lille, ekstra gave i en travl hverdag. 7-Eleven lancerede for flere år tilbage kuponaftaler, hvor virksomheder med få klik kan købe digitale kuponer til fx en kølende is eller en frokost i en af kædens 176 butikker. Løsningen har nu fået et digitalt løft med lanceringen af en ny og endnu mere brugervenlig kuponshop, der gør det lettere end nogensinde at tilbyde også mindre erhvervsdrivende små belønninger og frynsegoder til medarbejdere, kunder eller samarbejdspartnere.
Nemt og bekvemt – især for de unge
”Generelt prøver vi at tænke begrebet convenience ind i alt, hvad vi laver. Vi leverer varer til døren, har 89 7-Eleven GO vending maskiner i lufthavnen, har åbent døgnet rundt i mange af vores butikker – og med de digitale kuponer har vi sørget for, at du som kunde selv kan købe og distribuere, ligesom modtageren selv kan vælge, hvornår de vil bruge den. Vi har ganske enkelt fjernet alle barrierer, så det er enormt nemt for virksomhederne at komme i gang med det,” siger Anders Fiskbæk Kragh, Head of Business Development hos 7-Eleven Danmark.
Norstat, et af Nordens største analyseinstitutter, har gennem de seneste fem år benyttet 7-Elevens kuponløsning på daglig basis til at belønne deres paneldeltagere.
Jesper Tingleff, Head of Panel Operations hos Norstat, fortæller, at især gruppen under 40 år er glade for kupongaverne:
"Så snart de har svaret på en undersøgelse, kan de gå direkte hen og købe en sodavand, et pølsehorn, eller hvad de nu vælger. De får en øjeblikkelig belønning. Det er nemt for alle parter, og 7-Eleven er landsdækkende. Det gør kuponaftalerne til en perfekt løsning for os."
En service med stort potentiale
7-Elevens kuponløsning har allerede genereret en årlig tocifret omsætning, og målet er at femdoble dette over de kommende år. Konceptet skiller sig især ud fra konkurrenterne ved at være 100 procent digitalt, samt at virksomhederne kun betaler for indløste kuponer. Lanceringen af den nye kuponshop forventes at gøre det endnu nemmere for virksomheder at benytte ordningen og dermed fortsætte væksten.
"For os handler det om at gøre det nemt og bekvemt for virksomheder at glæde deres ansatte eller kunder. Med den nye kuponshop kan vi tilbyde en løsning, der både er enkel, fleksibel og helt uden risiko for at skulle betale for ubrugte kuponer," siger Anders Fiskbæk Kragh, Head of Business Development hos 7-Eleven Danmark.
Sådan fungerer det
Den nyeste opdatering, Kuponshop på www.7-Eleven.dk, blev lanceret juni 2024. Her kan virksomheder nemt gå ind og købe digitale kuponer til at sprede øjeblikkelig glæde. Det kan være alt fra en kølig is i varmen til ens medarbejdere til malermesteren, der giver sine ansatte kuponer til en daglig frokost. 7-Eleven har også andre løsninger til større, faste kunder som fx DSB, hvor kunder optjener point ved at køre tog. Koderne bliver sendt direkte til modtagerne via SMS eller e-mail. Modtagerne får en QR-kode, som kan indløses i en af 7-Elevens 176 butikker over hele landet inden for 4 måneder. Hvis kuponen ikke bliver brugt, får virksomheden pengene retur.
Kontakter
Katrine MunkeholmPressekontakt
Tlf:28297632katrine@fday.dkOm 7-Eleven
- 7-Elevens købmænd er selvstændige og driver selv deres butikker som franchisetagere. Købmændene på togstationerne er ansat af DSB.
- 7-Eleven Danmark drives af Reitan Convenience Danmark.
- Reitan Convenience Danmark er en del af Reitan Retail, som tilsammen udgøres af bl.a. Rema 1000 Danmark, Rema 1000 Norge og Uno-X Mobility.
- 7-Eleven er en del af den norske familieejede Reitangruppen, hvis overordnede vision er at blive kendt som det mest værdidrevne selskab. Reitan er til stede i syv lande i Norden og Baltikum og omfatter tre forretningsområder: Reitan Retail, Reitan Ejendomme og Reitan Kapital.
Følg pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
Forbrugerne elsker limited editions: Neighborhood IPA fra 7-Eleven revet væk på rekordtid21.10.2024 15:00:45 CEST | Pressemeddelelse
Limited edition-produkter hitter som aldrig før, og det bekræftes af 7-Elevens nyeste succes. Den eksklusive Neighborhood IPA fra Jacobsen er blevet solgt langt hurtigere end forventet.
Overvældende interesse for nyt iværksætterforløb10.10.2024 16:20:48 CEST | Pressemeddelelse
Det er svært at få en plads på hylderne i dansk detail, og det er formentlig blot én af grundene til, at 7-Eleven har fået flere ansøgere end ventet til deres nye iværksætterforløb. Samtidig er niveauet så højt, at kæden har valgt at tage 50 procent flere af ansøgerne med videre til næste fase.
7-Eleven baner vejen for nye iværksættere: ”Brug vores hylder til at kickstarte dit eventyr”6.9.2024 14:22:55 CEST | Pressemeddelelse
OPDATERET UDGAVE: Direkte adgang til hylderne i en landsdækkende kæde og professionel sparring – ja tak! Drømmen for mange iværksættere kommer nu et stort skridt tættere på, når 7-Eleven dette efterår lancerer et nyt setup for nye ideer inden for fødevarer. ”Målet er at give mindre danske iværksættere en solid hånd i ryggen og gøre deres drømme til virkelighed. Vi har gjort det før med bl.a. True Gum, The Protein Kitchen og State, og nu laver vi et større og formelt koncept, så flere får chancen for at blive den næste succeshistorie,” siger kommerciel direktør i 7-Eleven Danmark, Maria Otto.
Butikker på 1 kvadratmeter er en kæmpesucces25.6.2024 14:12:12 CEST | Pressemeddelelse
For et år siden installerede 7-Eleven sin første selvbetjeningsautomat i Københavns Lufthavn (CPH). Siden da har de små butikker på blot én kvadratmeter overgået alle forventninger og blevet uhyre populære blandt de rejsende. Så meget, at andre lande kigger mod Danmark for at lære af erfaringerne.
Ny ultrablå Pepsi fås kun i to butikker fra på mandag21.6.2024 11:17:10 CEST | Pressemeddelelse
Danskerne elsker sukkerfri sodavand, og nu får de mulighed for at smage en ny variant af den populære Pepsi Max i alle 7-Elevens butikker. De, der vil være blandt de allerførste, kan få en unik Pepsi-oplevelse ved at besøge de to eksklusive butikker på Nørrebrogade i København og Banegårdspladsen i Aarhus, der er dedikeret til at fejre den nye Pepsi Max Electric Blue.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum